







Ce altceva pot face artiștii mai bine decât să ne amintească – oricât de clișeistic ar suna – de umanitatea din noi? Cu speranța că vom învăța de la ei cum să navigăm apele tot mai tulburi ale realităților sociale și politice din întreaga lume, am inclus în numărul 69 (3)/2025 o serie de interviuri cu artiști din Noua Zeelandă, Polonia, România/Germania, care oferă o viziune globală a practicilor lor.
Întregul număr este centrat pe experiențe internaționale, cu un focus special pe opera unor artiști binecunoscuți, precum Kate McIntosh, Milo Rau, Edouard Louis, Romeo Castellucci, Karin Beier, Tiago Rodriguez, dar și pe festivalurile de vară precum cel de la Avignon, întotdeauna o poartă către teatrul viitorului. Cu decenii în urmă, acest festival a descoperit și afirmat opera celui care a devenit celebrul regizor Robert Wilson, plecat dintre noi, din păcate, în această vară, a cărui operă este celebrată în acest număr. Impactul teatrului este reafirmat și de showcase-uri de teatru precum cel organizat la Atena, o platformă pentru reafirmarea rolului teatrului în apărarea democrației și pentru unirea artiștilor împotriva amenințărilor politice și culturale. Oana Cristea Grigorescu își intitulează articolul despre evenimentul de la Atena Teatrul, de veghe la flacăra democrației, iar aceste cuvinte sintetizează, în fond, misiunea pe care artele o au în aceste timpuri în care au loc schimbări paradigmatice.
Continuăm în acest număr seria Superwomen, cu o copertă pentru care au pozat regizoarele Leta Popescu și Catinca Drăgănescu, două dintre puținele directoare de teatru din țară, care vorbesc despre experiența afirmării, ca femeie, în lumea teatrului românesc.
Numărul 69 (3)/2025 se oprește și asupra evenimentelor locale, printre care Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu și Centenarul Harag organizat de Teatrul Maghiar din Cluj. Nu în ultimul rând, dăm startul stagiunii de toamnă 2025-2026 cu cronici pe marginea unora dintre cele mai interesante spectacole din repertoriile actuale: citind despre ele și văzându-le avem șansa de a ne păstra sau, după caz, de a ne regăsi umanitatea.
Scena.ro dezvoltă în continuare conceptul de interactivitate prin includerea în articolele în print a unor coduri QR care pot fi citite direct cu camera foto a telefonului. Cititorul poate, astfel, să adauge articolului pe care îl citește informații foto, video sau articole complementare, prin intermediul device-ului electronic preferat. Acest nou instrument de navigare instant asigură și legătura permanentă dintre conținutul editorial care apare în ediția în print a Scena.ro și conținutul care apare exclusiv online pe site-ul www.revistascena.ro.
Noul număr al Revistei a plecat către abonații săi și către librăriile Cărturești, Librarium și Humanitas din București și din țară!
Pentru a va oferi o experienta de navigare mai buna acest site foloseste cookies.
Daca esti de acord cu acestea, inchide aceasta notificare sau afla mai multe despre setarile cookies aici | OK, inchide