Echipa

Cristina Modreanu

Redactoare-șefă, co-fondatoare Scena.ro


Critic de teatru și curatoare de artele spectacolului, Cristina Modreanu are un doctorat în Teatru de la Universitatea Națională de Teatru și Film București și este autoarea mai multor volume despre teatrul românesc și a numeroase articole în reviste culturale și academice din România și din străinătate. Modreanu este co-fondatoare a revistei și redactoarea-șefă a Scena.ro din 2008.

Din 2011 este președinta Asociației Române pentru Promovarea Artelor Spectacolului (ARPAS), care editează revista Scena.ro.

www.cristinamodreanu.com

Oana Cristea Grigorescu

Redactoare-șefă adjunctă Scena.ro


Oana Cristea Grigorescu este critic de teatru și jurnalist, redactor de teatru radiofonic la Radio România București, unde a produs numeroase audio drama premiate în festivalurile internaționale de profil. Are un doctorat la Academia de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj. Scrie cronică de teatru și are numeroase contribuții la dosare și volume colective de teatru. Este membru fondator al revistei Capital Cultural. Este redactor-șef adjunct al revistei Scena.ro din 2023.


Ilinca Urmuzache

Coordonatoare proiecte


Ilinca Urmuzache a terminat Facultatea de Litere, specializarea Studii Europene cu o lucrare despre teatrul antic. A continuat studiile la masterul de Societate, Multimedia și Spectacol din cadrul CESI. Lucrează cu echipa ARPAS la revista de artele spectacolului Scena.ro și la Platforma Internațională de Teatru București. Coordonează Dicționarul Multimedia al Teatrului Românesc.

Diana Parpalea

Comunicare & Coordonatore distribuție


Diana Parpalea a absolvit UNATC - Facultatea de Teatru, secția Teatrologie - Jurnalism Cultural în anul 2021. În prezent, urmează un master în cadrul Universității București la Centrul de Excelență în Studiul Imaginii - Societate, Multimedia, Imagine. A colaborat în cadrul mai multor festivaluri, teatre și proiecte culturale ca jurnalist, dar a făcut parte și din echipele de comunicare și organizare. Pentru ARPAS, coordonează proiectul Scena.ro și se ocupă de comunicare pentru acesta, dar și pentru proiectul Arhiva Feministă de Teatru. FEM100.

Lucia Mihai

Coordonatoare distribuție


Lucia Mihai a absolvit programul de studii Teatrologie în cadrul Facultății de Teatru a UNATC și își continuă studiile la masterul de Societate, Multimedia și Spectacol din cadrul CESI - Centrul de Excelență în Studiul Imaginii al Facultății de Litere a Universității București. Lucrează cu echipa ARPAS la revista de artele spectacolului Scena.ro și a fost unul din coordonatorii proiectului Prezent - Maraton de teatru pentru adolescenți.

Rubrici

Marian Popescu


Marian Popescu este profesor asociat al universităților din București (unde conduce CARFIA, Centrul pentru Integritate Academică) și din Cluj-Napoca (“Babeș-Bolyai”, unde conduce doctorate pe domeniul Teatru și Artele spectacolului). Autor a șapte cărți despre domeniul teatrului și culturii, expert independent în artele spectacolului, politici culturale, literatură, traducător din dramaturgia de limbă engleză, co-fondator al UNITER și primul său vicepreședinte executiv pentru care a inițiat prima editură teatrală după 1989, UNITEXT, și concursul de dramaturgie “Piesa anului. În prezent, lucrează la o cercetare despre Voce în spațiul public.

www.marianpopescu.arts.ro

Mirella Patureau


Cercetător asociat, Thalim/Arias, CNRS, Centre National de la Recherche Scientifique - Centrul Național de Cercetare Științifică) din Paris, programul transferuri culturale/teatru documentar.
Are un doctorat in studii teatrale la Paris III, Sorbonne nouvelle, 1985 cu teza: "Intelectualii și Puterea. Istoria unei confruntări în teatrul român contemporan."

Traduce în franceză piese din tînăra dramaturgie românească (Gianina Cărbunariu, Alina Nelega, Saviana Stănescu, Nicoleta Esinencu, Maria Manolescu, David Schwartz, Eugen Jebeleanu) și publică articole de specialitate în mai multe periodice din Franța, România și străinatate. Colaborează cu Scena.ro din 2012.


Saviana Stănescu


Saviana Stănescu este dramaturg româno-american, profesoară și ARTivistă care locuiește la New York și Ithaca. Printre piesele ei se numără Aliens with extraordinary skills, Ants, Lenin’s Shoe, Useless, For a Barbarian Woman, Toys, Bechnya, Hurt (Best American Short Plays 2012), Waxing West (2007 NY Innovative Theatre Award). Saviana are un masterat în Studii Performative și unul în scriere dramatică de la New York University și un doctorat de la UNATC București. În prezent este profesor asociat de scriere dramatică și teatru contemporan la Ithaca College.

www.saviana.com

Florentina Bratfanof


Din 2011 Florentina Bratfanof are o rubrică permanentă în revista Scena.ro denumită Casting Toolkit în care scrie despre procesul de casting pentru teatru și film. Florentina Bratfanof lucrează exclusiv ca director de casting pentru proiecte de teatru și de film. A lucrat la filmele Touch Me Not (conceput și regizat de Adina Pintilie, Ursul de Aur la Berlinale 2018), Afacerea Est (scris și regizat de Igor Cobileanski), Un om la locul lui (scris și regizat de Hadrian Marcu) și pentru numeroase scurtmetraje.

www.florentinabratfanof.com
http://www.imdb.com/name/nm7597067/

Mihaela Michailov


Mihaela Michailov este dramaturg și critic de artele spectacolului. E interesată de teatrul politic, centrat pe analiza cauzelor diverselor inegalități sociale și pe problematici vulnerabile, cum ar fi: abuzul statului român asupra categoriilor nereprezentate, transformările agresive din post-socialism, ierarhiile opresive și diferite forme de discriminare. Piesele ei au fost traduse în bulgară, engleză, franceză, germană, maghiară, spaniolă. E preocupată, de asemenea, de teme legate de sistemul educațional în România și de dezbaterile pe care le generează: violența în școală, drepturile copilului, relațiile între elevi, profesori, părinți. Din 2012 lucrează cu regizorul Radu Apostol în diferite proiecte de teatru educațional.

Visky András


András Visky (1957) dramaturg, conferenţiar universitar la Facultatea de Teatru şi Film a UBB Cluj, şi profesor invitat al Universităţii Károli Gáspár din Budapesta. Din 1990 lucrează ca dramaturg rezident al Teatrului Maghiar din Cluj. În 2016 a fost ales membru al Academiei de Litere şi Artă afiliată Academiei de Ştiinţă din Budapesta. Piesele lui au fost montate la teatre importante din ţară şi străinătate (La MaMa New York, Spooky Action Theatre Washington DC, Theatre Y Chicago, [Foreign Affairs] Londra, Thália Színház Budapesta, Teatr Nowy Poznan, Csokonai Színház Debrecen, Teatrul Maghiar de Stat Cluj, Teatrul Naţional Cluj, Teatrul Tamási Áron Sfântu Gheorghe, Teatrul De Nord Satu Mare etc.). A publicat mai multe cărţi de critică teatrală şi teatrologie. În 2017 a apărut la Editura Intellect (Bristol-Chicago) o carte dedicată dramaturgiei sale, editată de Jozefina Komporaly, având titlul: András Visky’s Barrack Dramaturgy. Memories of the Body.

Irina Wolf


Irina Wolf este jurnalist independent. Trăiește și lucrează la Viena. Este editoare a platformei austriece online Aurora-Magazin, colaboratoare a revistei italiene Hystrio. A inițiat publicarea primelor scrieri în limba germană despre scena teatrală românească de la căderea Cortinei de Fier, fiind unica editoare a antologiei „Jocuri de putere. Piese noi din România“ (editura Theater der Zeit, Berlin 2015) și co-editoare a volumului „Teatrul românesc după 1989. Relațiile sale cu țările de expresie de limbă germană“ (editura Frank & Timme, Berlin 2011). În 2017 a co-ordonat dosarul special consacrat teatrului românesc „La nuova scena romena” publicat în Hystrio.

Oltița Cîntec


Oltița Cîntec este critic de teatru, doctor în Teatrologie, curator pentru mai multe festivaluri de artele spectacolului din România, consultant de specialitate, coordonator de proiecte teatrale. Autoare a mai multe volume de critică, teorie și istorie a teatrului și spectacolului contemporan, multe dintre ele premiate și co-autor la mai multe volume colective editate în România și în străinătate. Articolele și studiile sale au apărut în importante reviste academice, de teatru şi cultură din ţară şi străinătate precum Critical Stages, Colloquium Politicum, Euresis, Philologica Jassyensia, Colocvii teatrale, DramArt, Suplimentul de Cultură, Observator cultural, Timpul, Scena, Scena.ro, Teatrul Azi, Adevărul literar şi artistic,Convorbiri literare, Rampa, Dacia literară, Cronica, Ateneu etc. A susţinut prelegeri și lucrări despre teatrul românesc în ţară şi străinătate A fost nominalizată de două ori la Premiul UNITER pentru Critică Teatrală (2007, 2012). Este președinta Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru-România (AICT.RO).

Colaboratori

Leta Popescu


Leta Popescu (n. Nicoleta Oana Popescu, 1989) este regizoare de teatru. Leta abordează în spectacolele sale teme ale prezentului, fără a face un tip de teatru militant/tezist. Activează pe scenele din România începând cu anul 2013. Montează în teatrele naționale din Timișoara, Cluj, Craiova, Târgu Mureș, în Teatrul Figura Gheorgheni și Gong-Sibiu. Lucrează concomitent la Reactor-Cluj, Fabrica de Pensule, Zug.zone, Teatru3G-Târgu Mureș, Replika-București. E interesată de dramaturgia autorilor contemporani de limbă română și maghiară, dar dramatizează și singură proză/poezie din același univers. Începe studiile doctorale în 2017 cu teza în lucru „Funcții și disfuncții în teatrele de repertoriu. O perspectivă regizorală asupra construcțiilor repertoriale din România 2010-2020”. În martie 2019, Leta Popescu lansează rubrica on-line din revista Scena.ro: Atitudini în teatrul Românesc. Site: www.letapopescu.ro

Mircea Sorin Rusu


Este traducător, absolvent al Facultății de Litere a Universității Babeș-Bolyai din Cluj Napoca, secția Engleză-Germană, și al Masteratului de Studii Irlandeze al aceleiași facultăți. În paralel cu munca de traducător în cadrul unei multinaționale, publică și cronică de teatru și realizează interviuri pentru www.liternet.ro, Teatrul azi sau Observator cultural. A contribuit la volumul Regia românescă, de la act de interpretare la practici colaborative, parte din seria coordonată de Oltița Cîntec și lansată în cadrul FITPTI Iași, cu un eseu despre Theodor Cristian Popescu, urmând ca la următoarele apariții din această serie să colaboreze ca traducător; traduce piese de teatru din limbile engleză și germană.

Daria Ancuța


Studentă în anul II la secția Teatrologie (Jurnalism teatral) a Facultății de Teatru din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică “I. L. Caragiale” București. Dramaturg și redactor la revistele scena.ro, Dissolved Magazine, Versus Magazine și CUTRA.

Miruna Grozav


Miruna-Alexandra Grozav s-a născut în 2002 la Târgu-Mureș. Este studentă a Facultății de Teatru și Film din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, specializarea Teatrologie (promoția 2021-2024). "Îmi petrec timpul observând și deslușind cât mai multe povești/narative ale lumii înconjurătoare prin intermediul teatrului și al picturii", spune ea. De-a lungul anilor de studiu a colaborat cu reviste de specialitate precum: Scena.ro, Aplauze (Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu), Thespis (Gala Hop).

Ioana Vlădău-Babii

Corectură


Ioana Vlădău-Babii este studentă în an terminal la secția Păpuși-marionete a Facultății de Teatru din cadrul Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică “I. L. Caragiale” București și absolventă a programului Multimedia a Facultății de Design și Tehnologie din Copenhaga, Danemarca. Colaborează cu diverse teatre independente și de stat în calitate de actriță și actor-mânuitor de păpuși.

Ciprian Marinescu

co-fondator Scena.ro


Ciprian Marinescu este jurnalist, manager cultural și traducător de piese de teatru din germană în română și viceversa. În ultimii 15 ani a inițiat și desfășurat o serie de colaborări și festivaluri în domeniul teatrului și dansului contemporan din România și Germania. A lucrat la Teatrul Național Timișoara, în cadrul companiei de dans contemporan fabrik din Potsdam, la Institutul Cultural Român din Berlin și la teatrul HAU Hebbel am Ufer din Berlin. La HAU a coordonat programul de rezidență Houseclub pentru artiști care lucrează împreună cu copii și tineri de la Școala Hector Peterson din Kreuzberg și a coordonat proiecte cu școli din cinci cartiere din Berlin.

Pentru a va oferi o experienta de navigare mai buna acest site foloseste cookies.

Daca esti de acord cu acestea, inchide aceasta notificare sau afla mai multe despre setarile cookies aici | OK, inchide