Corp de teatru – piese noi in volum

Rudolf Herbert, directorul artistic al Teatrului German de Stat, s-a stins din viață după o lungă suferință
aprilie 4, 2024
Maria Stuart, în premieră la Teatrul Maghiar de Stat Cluj!
aprilie 5, 2024

Corp de teatru este cea de-a treia carte în limba română a Cătălinei Florina Florescu și cea de-a doua de teatru. Conține cinci piese de teatru, printre care una a fost finalistă la concursul „Piesa anului” organizat de UNITER, o alta a fost câștigătoare a locului al doilea la Concursul național de comedie, o alta a fost publicată inițial pe platforma literară LiterNet, și altele două sunt în premieră absolută. Titlul volumului este cât se poate de explicit pentru că teatrul, pentru o autoare din diaspora care își face timp să scrie în limba română, este un alt fel de a se întrupa, nu doar prin limba maternă, cât și prin personajele create.

Coperta îi aparține fotografului Bela Borsodi, iar poza se intitulează „Mitologie”. Cartea a fost publicată la Editura Eikon: https://www.librariaeikon.ro/teatru/1665-corp-de-teatru.html

Femeile care trăiesc în textele Cătălinei pot fi imaginate tipologic în orice spațiu. Cu toate acestea, ceea ce le leagă de zona românească este jocul de cuvinte de diferite facturi colocviale sau nu, care dovedește că autoarea nu s-a îndepărtat de România. Mai mult, prin felul în care construiește teatru, Cătălina își exprimă încă o dată afinitatea spre medicina umanistă. — Cristina Matilda Vănoagă, autoare și profesoară la Universitatea „1 Decembrie 1918”, Alba Iulia

Mai mult decât o simplă colecție de amintiri, volumul este şi o incursiune adâncă în sufletul femeii în căutarea propriei identități. Volumul apasă deopotrivă butoanele epocii comuniste, aducând la suprafață amintiri dureroase – îndulcite de suprapunerea cu perioada copilăriei, dar şi întortocheata relație cu sinele nostru cel mai profund.Ana Sorina Corneanu, actriță și autoare de piese de teatru, câștigătoarea Concursului Piesa Anului, UNITER, 2019

Pe lângă justițiar și comic, textele Cătălinei sunt adesea duioase, luând cititorii mereu prin surprindere. Piesele din acest volum sunt un insight fantastic în România dinainte și după revoluție, un teatru documentar excelent.Andreea Helen David, co-creatoare a asociației Dra-ma Acting for Life & Povești spuse-n românește

Personajele Cătălinei Florescu își privesc prezentul cu o ironie meditativă, adesea intertextuală, care însă nu le împiedică să facă gesturi bruște, radicale, de eliberare. Lectura pieselor, în sine, este captivantă. — Dr. Ileana Năchescu, activistă feministă și profesoară la Rutgers University

Pentru a va oferi o experienta de navigare mai buna acest site foloseste cookies.

Daca esti de acord cu acestea, inchide aceasta notificare sau afla mai multe despre setarile cookies aici | OK, inchide