Anora, Palme d’Or 2024, în premieră națională la Les Films de Cannes à Bucarest

Bienala de Scenografie (Bucharest Scenography Biennale) revine la București după 32 de ani
septembrie 24, 2024
Ateliere de scenografie sustenabilă pentru artiști și designeri. Creațiile vor fi expuse într-o expoziție performativă la TNB.
octombrie 1, 2024

Festivalul Les Films de Cannes à Bucarest revine pentru cea de-a XV-a ediție, între 25 octombrie și 3 noiembrie, oferind publicului român ocazia de a viziona, în premieră în România, cele mai noi și aclamate filme din cinematografia mondială.

Timișoara, Cluj, Iași și Arad, aducând magia filmelor din lumea cinematografului de autor mai aproape de publicul românesc.

Les Films de Cannes à Bucarest va organiza pentru publicul din România întâlniri și dezbateri cu cineaști și scriitori, precum și evenimente profesionale pentru actori, realizatori, scenariști sau producători de film.

Anora”,  în regia lui Sean Baker, câștigătorul de anul acesta al Palme d’Or și deja mare favorit la premiile Oscar, cineasta americană Greta Gerwig, președinta juriului festivalului de la Cannes, spunea: „Acest film este magnific, plin de umanitate (…) Ne-a frânt inimile”.

All We Imagine as Light”, în regia lui Payal Kapadia, a fost recompensat în festival cu Grand Prix, marele premiu fiindu-i acordat și pentru “emoționanta și minuțioasa explorare de teme legate de iubire și de relațiile complicate care o înconjoară”.

All We Imagine as Light”, pe care criticul de film Peter Bradshaw îl aprecia în The Guardian ca fiind “un film miraculos, care te trezește ca dintr-un vis”, este primul film indian care a câștigat vreodată Grand Prix la Cannes.

“Emilia Perez”, în regia lui Jacques Audiard (Palme d’Or pentru Dheepan), distins cu Premiul Juriului si Premiul pentru Cea mai bună interpretare feminină pentru cele patru actrițe din rolurile principale, îmbină elemente de thriller cu musical, avându-le în distribuție pe Selena Gomez, Zoe Saldana, Karla Sofía Gascón și Adriana Paz. Filmul spune povestea unui lider de cartel mexican, Juan “Manitas” Del Monte, și a transformărilor surprinzătoare prin care acesta decide să treacă. Filmul a provocat o controversă la Cannes căci printre actrițele care au primit premiul pentru interpretare se numără și Karla Sofia Gascon, actriță transgender. „Emilia Perez” a fost selectat pentru a reprezenta Franța la categoria Cel mai bun lungmetraj internațional la gala premiilor Oscar din martie 2025. După premiera sa la Cannes 2024, Netflix a preluat „Emilia Perez” cu suma de 12 milioane de dolari.

Tabu, The Tsugua Diaries și trilogia O mie și una de nopți, s-a întors anul acesta la Cannes cu un film răvășitor pentru care i-a fost acordat Premiul pentru Cel mai bun regizor.  Acțiunea din “Grand Tour” se desfășoară în anul 1917, în Rangoon, Birmania, și urmărește povestea lui Edward, un funcționar britanic care fuge de logodnica sa, Molly, chiar în ziua în care aceasta ajunge pentru a se căsători cu el. Într-o călătorie epică prin Asia, Edward meditează asupra vieții sale în timp ce Molly pășește pe urmele lui cu gândul la amânata lor căsătorie și la toate visele pe care și le făcuse.

“Adevărată fascinație a acestui film constă în umezeala pe care o resimți în atmosferă, combinată cu splendoarea locațiilor din Asia de Est și Sud-Est, care te îndeamnă să pornești în călătorie de la Singapore la Bangkok, la Shanghai și Rangoon. Este un film în care te pierzi.”, scria criticul american Justin Chang în The New Yorker despre “Grand Tour”, ce va putea fi văzut în premieră națională la Les Films de Cannes à Bucarest.

The Substance”, regizat de Coralie Fargeat, Premiul pentru Cel mai bun scenariu la Cannes 2024, va fi proiectat în premieră națională în cadrul Les Films de Cannes à Bucarest. Spune povestea lui Elisabeth Sparkle, o vedetă a emisiunilor TV aflată în declin, interpretată de Demi Moore. Aceasta apelează la o substanță capabilă să-i regenereze celulele, creând-o pe Sue, o versiune mai vibrantă și mai tânără, rol jucat de actrița Margaret Qualley. Un film prin care Coralie Fargeat îndreaptă atenția asupra corpului feminin. “Asta are un impact masiv în viaţa femeilor şi condiţionează un număr uriaş de lucruri în societate. Corpul nostru ne defineşte, generează inegalităţi şi violenţă, inclusiv din partea noastră. Suntem aproape obligate să îl detestăm într-un fel sau altul şi el poate deveni primul nostru instrument de tortură”, spunea Coralie Fargeat, citată de AFP.

Les Films de Cannes à Bucarest, informații despre filme, evenimente conexe și invitați, vor fi disponibile pe www.filmedefestival.ro și pe conturile de Facebook și Instagram. Biletele vor fi puse în vânzare prin rețeaua Eventbook în prima parte a lunii octombrie.

Emilia Perez”  și “The Substance ” sunt distribuite în România de către Independența Film iar “Grand Tour” și “ All We Imagine as Light” de către Voodoo Films. “Anora” este distribuit de Ro Image 2000 și va intra în cinematografe începând cu 8 noiembrie.

***

Les Films de Cannes à Bucarest este un eveniment fondat în 2010 de către Cristian Mungiu cu sprijinul directorului Festivalului de Film la Cannes, domnul Thierry Frémaux, și este organizat de către Asociația Cinemascop și Voodoo Films.

Proiect cultural finanțat de către Centrul Naţional al Cinematografiei, Ambasada Franței și Institutul Francez din România, Dacin Sara, Ambasada Spaniei în România, Goethe-Institut.
Parteneri: Jidvei, Mercure Hotel, Avanpost, Abator, Eventbook, Europa Cinemas, Cărturești.
Partener cultural: Radio RFI România.
Parteneri media: Pro TV, Agerpres, Scena9, Libertatea, Elle România, Biz, Haute Culture Magazine, Cultura la Dubă, LiterNet, Films in Frame, Igloo, Cinefilia, Zile și Nopți.
Partener de monitorizare: MediaTrust.

Pentru a va oferi o experienta de navigare mai buna acest site foloseste cookies.

Daca esti de acord cu acestea, inchide aceasta notificare sau afla mai multe despre setarile cookies aici | OK, inchide