Deschiderea festivalului a avut loc vineri, 20 aprilie, cu spectacolul Birdville, construit de-a lungul mai multor etape, încă din 2014 și reconturat și adaptat în ultima dintre ele special pentru spațiul de la POINT. Tangaj Dance Collective, trupa de dans contemporan a fost fondată în 2013 de Simona Deaconescu, coregrafa spectacolului.
În Birdville, corpuri omenești hibridizate caută umanul ca un motor de căutare din browserele pe care le folosim atât de des și își ocupă timpul explorând sunete, imagini și baze de date. Birdville este un studiu al corporalității și al robotizării acesteia, debarasat de esența umană. Tema apare în spectacol explorată la extreme, dar nu e greu de închipuit în contextul lumii contemporane, în forma pe care o modelează cei patru performeri, Denis Nolborea, Alexandra Bălășoiu, Eliza Trefaș și Cosmin Vasile, alături de Kotki Visuals și coregrafa Simona Deaconescu.
Din cele trei capitole care compun spectacolul trebuie menționat dansul Elizei Trefaș, ale cărei mișcări de dans pe sunete metalice proiectează pe ecranul din spate reprezentări haotice de curenți electrici. Nu numai jocul cu tehnologia impresionează, ci și mișcările performerei, care curg neîncetat pe parcursul scenei cu o naturalețe care susține fantasticul din spectacol.
Spectacolului nu-i lipsește nici umorul. Alexandra Bălăș și Denis Bolborea enumeră propoziții (care încep la fel și amintesc din nou de un motor de căutare personificat și de ale lui rezultate ale căutării) și se opresc când ajung la versurile unor melodii cunoscute. Atunci dansul Elizei Trefaș si al lui Denis Bolborea urmează în stil robotic și încercând să copieze gesturi sexy sau angelice, ritmul lui “I Feel Pretty” sau “Look but Don`t Touch”. Scena culminează cu o melodie lentă, când Denis ia rolul unui solist cu mult prea multă pasiune și energie, iar apoi i se alătură ceilalți trei performeri cu mișcări spasmodice de concert rock, care contrastează cu ritmul calm al melodiei.
Birdville și Tangaj Collective, în general, se disting printr-o fizicație extremă, care are un efect impresionant de cele mai multe ori, mai ales după efortul Alexandrei Bălășoi dinaintea monologului final și al lui Denis Bolborea și Elizei Trefaș din timpul dansului lor împreună.
La Nova e de mers cu siguranță pentru că discută și explorează includerea tehnologiei în artele performative într-un mod apropiat de capacitatea ei de astăzi. Festivalul continuă până în 29 aprilie și mai puteți participa la un performance-lectură, conferințe, workshop-uri și un concert-instalație care vorbesc despre bio-feedback, motion tracking, armonie și divergențe digitale, printre altele.
Pentru a va oferi o experienta de navigare mai buna acest site foloseste cookies.
Daca esti de acord cu acestea, inchide aceasta notificare sau afla mai multe despre setarile cookies aici | OK, inchide