Povestea companiei își are originile la finele Celui De-al Doilea Război Mondial când supraviețuitoarea Holocaustului și a lagărului de la Auschwitz, Yehudit Arnon a decis să înfințeze acest grup într-un oraș din nordul Israelului, Kibbutz Ga’aton. Câteva decenii mai târziu, conducerea companiei este preluată de Rami Be’er, original din Kibbutz Ga’aton, iar munca de pionerat a lui Arnon este transferată unui coregraf ce se dovește la fel de inventiv și de original ca creatoarea companiei.
Spectacolul Caii cerului este una dintre cele mai noi producții ale KCDC, având premierea în 2016. Rami Be’er descrie acest spectacol ca pe o „reunire a visurilor cu un sentiment al unei apocalipse iminente” și de astfel întreaga construcție vibrează de posibilitatea unui sfârșit, care-i face pe dansatori să-și descătușeze energiile într-un ultim act de forță. Cei șaisprezece dansatori se mișcă ca un singur corp, cu o forță care copleșește prin ușurătatea cu care se desfășoară. E un mecanism complex, ca al unul ceas elvețian, cu mișcări precise și detaliate, în care regulile nu diminuează creativitatea. În Caii cerului ordinea și dezordinea coexistă, posibilitatea întâmplării și realitatea trecutului nu se exclud, iar elegnța îți găsește împlinirea în tehnica impecabilă.
Fiecare dansator își urmărește parcursul propriu, pe scenă se desfășoară în paralel mai multe linii, care sunt la fel de valabile decupate din totalitate, dar și integrate în context. Corpurile dansatorilor au o frumusețe asemănătoare cu cea a statuiilor din Grecia Antică, care impresionează prin implinirea cârnii în mișcare, prin mușchii care se articulează cu ușuritate, debordând de sănătate și de forță. Toți par niște atleți care se mișcă distins, iar aceste corpuri puternice care performează o fragilitate a gesturilor nu face decât să reconstruiască un ideal al esteticii din vechi timpuri istorice.
Titlul spectacolului este inspirat de titlul unei piese a trupei canadiene de post-rock, Silver Mt. Zion. De altfel, în timpul spectacolului, textul piesei este declamat pe un ton profetic, amenințător prin mesajul său care marchează societatea decăzută și inevitabila schimbare. O schimbare care-i obligă pe dansatori să penduleze cu expresivitatea între prezent și viitor, între un univers real, și unul proiectat, oniric. Finalul, marcat de alergarea în cerc a unei singure dansatoare, în jurul unei lumini din mijlocul scenei nu poate decât să accentueze dualitatea între care se zbat cu toții. Sfârșitul poate la fel de bine să fie o căutare cât și o regăsire, poate să însemne înălțare sau deopotrivă prăbușire.
Spectacolul este atent construit tehnic, cu detalii care potențiază coregafia. Lumina puternică, care-i supraexpune pe dansatori crează o atmosferă naturală, ca a unui soare blând, iar alegerea pentru cromatica alb-crem pentru costume se înscrie în conceptul genuinității care domină toată construcția. De altfel, costumele minimale și utilitare nu fac decât să accentueze puterea corpurilor și să permită expunerea gesturilor riguroase, dar domoale, agitate dar simple. Există o preocupare aparte și pentru mimică, mai ales în momentele care rup mecanicitatea spectacolului cu o muzică banjo, când actorii pierd controlul corpurilor și devin niște marionete de circ, folosind diferite grimase pentru a sublinia acest lucru.
Cu siguranță Kibbuutz Contemporany Dance Company se înscrie în categoria celor mai fresh abordări coregrafice contemporane, cu posibilitatea de a coagula într-un limbaj pertinent valori ce se exclud, creeând un univers complex.
Pentru a va oferi o experienta de navigare mai buna acest site foloseste cookies.
Daca esti de acord cu acestea, inchide aceasta notificare sau afla mai multe despre setarile cookies aici | OK, inchide