Revista NR. 27

    Nr.xzxvwzsi poetul-performerPoezia liveAntigone americaneFNT 2014-USICALULI-ALLUL Dosar -03.2-.3r rINTERVENIIDE ORINAAZjR-AIA-ORGENSTERNLINA.ELEGADAUPUAUSVATER.ARCISA0INTEAATINCARjGjNESCUIANAETERCHINDREEA6ULPE ANS4HIES EHMANN despre Peter Handke un poet al sceneiMaria de Buenos Airesteatrul national timisoaramanager Maria-Adriana Hausvaterstagiunea2014-2015Teatrul Naional Timioara este o instituie public subvenionat de Ministerul Culturii.www.tntimisoara.commuzica Astor Piaz zolla libretul Horacio Ferrerun spectacol de Ada LupuFrom the feminist point of viewRomanian theater is full of invisible women keeping it alive from the artistic and administrative point of view but all the decisional positions are taken by men including the director seats. Less than one third of the Romanian theater directors are women and if someone would star tapplying the Bechdel test to the official repertory of our theaters it would more than likely provoke a collapse. So this may be a good moment to dedicate this issues special Dossier titled Women on Romanian Stage to all women artists and their courage to face a system which places themselves to the margins. A good moment to look at the stage from a feminist point of view.Din unghiul de vedere feministEDITORIALmuzical difuzat n heavy rotation petoate posturile de radio sau ultimul film emisiunea TV serialul sau spectacolulBforme de exploatare ne sunt infuzateprin intermediul lor. Femeile care apar femei prezente n studiourile T V pentruindiferent ce tip de emisiune inclusiv cele culturale acesta este mereu inferior gTestul Bechdel n alegerea scenariilorwBgfemeile sunt motorul principal al teatruluiBFemeile publicat n acest Din fericire Dosarul special Scena.ro aparefeminismea tema n lumea care a publicat volumeleFeminitatea. wxxvwz xvvxz www.revistascena.ro Florentina Bratfanof Antal Szilrd vxv After All g FITO – Terapii prin teatrufestivalx6IEIPARALELEfestivalx.4-USICALULI-ALLULfestivalxzSTVfN4mGLfSde norocinterviuyx4EMEALECORPORALITjIIFEMININEsNDANSULCONTEMPORANROMhNESCgdansxvTELIERECUARTITISICRITICIde Doina PappprofilyzONNECTOLLABORATEpolitici culturaley 2EGIADETEATRUFEMININj DIN2OMhNIA EMEILEPESCENAROMhNEASCj wvASTINGULNAIONAL 3URORILEEDDEI de Florentina Bratfanofw0OEZIALIVEIPOETULPERFORMEReseuy0ETERANDKEUNPOETALSCENEIinoutzyOUjFEMEIOUjACTRIEPUBLICULUISCENELEwy3CRISOARECjTRE-IHAI-jNIUIUEPISTOLARzw-03.2-.3DOSARx PUZZLENEW YORKNTIGONEAMERICANEwBSEN3CHOLARSHIPSstirizA-IGNONVINDEMIDEISPERANEsNTREBjRITRjIRIvoice overz3TEREOTIPURIFEMININEsNTEATRULROMhNESCREACTIIADVERSEwz3PAIUPENTRU IMAGINAIACOTIDIANjPOSTFORMAwzDOSARDosarul special cu titlul un FEMEILE PE SCENA i Women on Stage the Romanian case studyScena.ro collected a series of experiences of women artists on Romanian stage with the aim of questioning the secondary position they almost always occupy here. The number of active women directors is less than one third from the total number of theater directors in Romania and the situation is the same regarding women theater managers.The special dossier titled was produced in partnership with feminine values in theater especially that studies show the number of women consuming culture and theater in particular is sensibly larger in Romania than the number of men. With the help of its contributors who adapted their columns to the chosen topic Scena.ro per forming ar ts magazine aims to open up a larger dialogue about the role and status of women artists in Romania and in the world. DOSARvde regie de teatru este n ultimii ani teatru constituirii unui curent artistic prea devreme pentru a vorbi despre artistic posibilele elemente ale unei este realizat pe baza unor interviuri cu mai multe regizoare cu voci artistice momente diferite de dezvoltare.Bperspective complementare asupra wIATC la clasa profesorului Valeriu wwxvwxwx2EGIADETEATRUFEMININjDIN2OMhNIACapitolul I Trei perspective complementareiar putea fi mai greu pentru o mine ca individ nevoia de a exprima prea multe probleme la nceput despre g Pentru mine a fost o gBnencrederea directorilor de teatre n din facultate pentru a demonstra gwx are wx xxyggDOSAR directorul de atunci al Teatrului pentru un anumit tip de subiecte abordate de regia subiectul este FemeiaBxvvwfemeilor din teatru femein particular destinul femeilor din teatru artistic care ar putea fi mult mai bine subiectul principal al femeilor a fost Rose xvvzele nsele precum Anne FrankwZeldaxvwy xvvzxvvwxvvdespre minexvwyInfantaxvwxFiecare dintre aceste texte piese de spectacolului regizat de mine pe textul ei intitulat xvvBBAnne Frank DOSARCu Zeldaa Ioanei Pavelescu de a o ntruchipa xvwzSpectacolul cu care am Festiwalla propunerea fostei mele studente BwyTot unei foste studente Adriana Infantascena devine din ce n ce mai sporadic Pentru mine nu r. Andreea VulpeDOSAR sunt la putere va fi mereu egoul al directorii de teatru sunt n marea n vremurile de glorie ale teatrului determinare sau nevoie de a exprima mele n ale regiei n clasa de regie Sunt mai multe BBgenerau nencredere iar fermitatea eu fac aiureli pe un text domestic care ar era vorba despre musicalul a apela din nou la armele abandonate vBgsegregarea pe roluri regizorul esteDOSARde vedere este definitorie pentru o un fel de handicap de care nu scapi Da. Dar ncet femeile de lucrul cu actorul procesul e mult vorba de ncredere de reciprocitate de Bcelevor formula instant un diagnostic Bn cazul meu zmbetul resemnat a nlocuit grimasa de furie iar frustrarea gBproiectul ei va primi aprobarea de a fi Bnceput un spectacol la Teatrul Bulandra ultimul spectacol fusese xvwvseama lipsei de vizibilitate a spectacolelor BxvvBxvwvera mult mai aproape gr. Andreea VulpeDOSARwvwxyzwfemeie e mare lucru la casa omului vezi xdecizionale iau n serios o femeie ysau misoginism n exercitarea profesiei gzBDOSARwvACjSUNTEIFEMEIEICITIIACESTERhNDURIANALIZAIVjPESCURT6ULIIMAGINAIVjUNDEAIFIFOSTDACjERAIBjRBATMaia MorgensternwxyBdin cauza lipsei de ncredere din cauza Bzgpentru a se dezvolta pe deplin. wwDOSARwxBa evita uzura micilor complimente de a lucra cu oamenii capacitatea y La nivel artistic categoric nu. Dar la nivel de putere da. Puterea oriunde ar zgNarcisa Pinteawnu e un domeniu considerat tipic masculin gxei dar nu am complexe n acest sens yfelul cum sunt eu de fapt ca om al scenei. Bz wgcel mai mare impediment n afirmarea sau ca membru al unui grup indiferent xdin perspectiva meseriei de regizor yde felul n care mi fac meseria au fost provocate de femei. Am convingerea zDOSARwxAUDIENCES39 STAGES Two women. Two actresses in order to successfully continued her career in theater and ended up being the manager of a public theater which today is named after her. OUjFEMEIOUjACTRIEwySCENELE PUBLICULUIwzcomandamentul politic al zilei. Bulandra a racolare de familii vechi din proprietari burghezi wzB merge cu Bulandra primise multe superlative zvvcare intrase n febra . Ca Lucia Sturdza Bulandra cea care cum wvwxzwzpartidului comunist de a conduce BBgwg. MemoriiwyyBwzwde trei origwDOSAR24623OPPOSITE REACTIONS cleaning ladies. And so on. It is a work in progress says the author.3TEREOTIPURIFEMININEsNTEATRULROMhNESCwz aceea tot teatrul independent e plin de femei impertinente. sub supravegherea unui regizor sunt excelente secretare asistente de orice fel secretare literare etc. Tot de lucru. Dar managementul conduce n mod credibil corpul femei de serviciu vinteligente nici la fel de talentate ca B gBDespre stereotipurile feminine n wvceea ce poate fi acceptabil sau nu. DOSARAmerican Antigonasml degradation of the human rights and the five authors were Karen Hartman Intimate Apparel Variations.ANTIGONE AMERICANEwNEW YORK PUZZLEBcinci autoare dramatice de succes care wvdirectoarelor artistice Loretta Greco xvvxvvxvwzare un laborator de dezvoltate n acest LAB sunt selectate n general cele care vor fi produse a fost a fost conceput de wlor de teatru independent w un decret controversat atac la drepturile omului prin faptul este un document promovat de Congresul American wxxvvwwwAmerica prin asigurarea de instrumente potrivite necesare pentru a intercepta x y Intimate ApparelSvichz Premiul Pulitzer pentru piesa .Bproiectului xyz Lumea de dedesubt probabil.The underworld. Then you followed me here.Lumea de dedesubt. Atunci sentimental de la tine Antigona.DOSARNEW YORK PUZZLEI didnt.BgKaren Hartman n piesa ei yvtinerii atras irezistibil de mitul Antigonei Bpersonale subiective sau convingeri extremistul inocent dizidentul radical.BCaridad Svich care a scris specialistele n reconfigurarea clasicilor. Piesele sale wxsunt opere ca un dramaturg experimental original.Bdocumentele referitoare la Antigona. Piesa ei pune n plan central mitul diverse femei se cred Antigone n din ggiHeard anewBBCuvintele sunt sparteFragmentateBMedallion de Tanya Barfield Antoinette o femeie de culoare din wwmondial. Fratele ei a luptat n regimentul yAntigona cere trupul fratelui ei reprezentat aici metonimic prin medalia Piesa lui Barfield este probabil cea mai sociale fiind relevante la un nivel specific rnegrowDOSAR este poate singura care se este o femeie Bcrude legi pietrele care sunt aruncate Citez un fragment n care Antigona ggcentimetru al drumului spre satul luidin astea unei necunoscute.iactualitate. Fiind vorba de cinci scriitoare putem probabil vorbi de o abordare feminism avant la lettre. Analizele Breligia deasupra statului convingerile wNEW YORK PUZZLEDOSAR decisions for the women who want to decide for themselves underlines the author.3050.425-.4. Bgw este despre o pedagogie emancipatoare. la propria libertate creatoare n conflict cu universul dominant al opresiunii celor Duma wPOSTFORMAwe teatru cu sisteme stagnante n care a reproduce un tip de e e asume un destin individual emblematic comunitare n defavoarea deciziilor Bglasul comunitar uniformizant alegerea unui drum personal care presupune cont de individualitatea lor de ceea ce este un spectacol necesar are valoarea unui statement profund capacitatea de a transcende ritualuri pentru a revela ceva universalx.Rolul emancipator al spectacolului este n care comportamentele rasiste devin din Bviolente povestea fetei care se sinucide gcare se opun sistemelor nchise. xxvvDOSARCASTING TOOLKIT nlmp pt qnlmqdesign their own approach on the characters. Un alt tip de casting 34.5..3522wCASTING TOOLKITdin proiectul proiect de aducere n contemporaneitate a textelor lui B yvlive wwvvBchiar au experimentat din plin lucrul cu BBxvwpentru Promovarea Artelor Spectacolului n vederea unor alte proiecte viitoare. Heddeiscopurile principale ale proiectului. DOSARla ea. Camera a fost de cele mai multe aceasta nu ar fi fost acolo.vprimite pentru acest casting a fost rolulului interpretat se putea observa DOSARDANSxvdansul contemporan de la noi este Acest articol nu va putea epuiza aceste puncte necesare ale analizei multe feminine n dansul de la noi. Ceea ce va impune sper o revizitare a temei. xvv coregrafe iar organizatorii argumentau segment al contextului coregrafic ca festivalul a prezentat versiuni si viziuni 4EMEALECORPORALITjIIFEMININE n dansul CONTEMPORANROMhNESCgGubandru Valentina de Piante w subiectele abordate la impunerea unor teme fundamentale. Acestea contribuie la configurarea unor paradigme care merg politici ale corpului aflate sub semnul transformarea statutului femeii n creat un loc bine determinat n zona gsubiectivitate sau de anumite feste pe xvcoregrafice elaborate de coregrafele BgB sau gggasumare prin discurs coregrafic interpretei After AllgxwDANSartistic ceea ce face inconfundabil stilul gidentitatea moartea lupta cu alienarea guniversal care se va cantona ntotdeauna ferm pe terenul vremurilor noastre. detectez n g spectacol viu este efemer prin natura lui. are toate dimensiunile antropologice gspectacolele mele preferate din dansul diferite cum ar fi cele semnate de Vava gBeste de fapt un traseu concentrat care performative un drum care instituie Spectacolul actului performativ. Spectacolul este yvDANCE Dance critic Gina Serbanescu makes a selection of different themes discernable in the work of women choreographers in Romania and DOSARDANSxxmartorilor la spectacol prin forma un lucru ni sedans. Curgerea este proprie celorambele sunt marcate de imperativulcrize de suspendare a curgerii. putem evita problema timpului pentru aici n vedere doar banala de acumde mari proiecte sau mici evenimente totul este turnat n categorii temporale.n dansul contemporan de la noi nwvdansatoare au semnat spectacole carefeminine care ne face martorii uneiPrin natura sa corpul este expus.multe ori conduce la efecte adverse la politici de camuflare la strategii demai evitat. Corpul se ascunde pentru acamufla de fapt ceea ce nu putem revelacomunicare cu publicul care este invitatde a ne mai expune de a experimentaautenticitatea proprie prin simplu faptdansul contemporan de la noi. Desigur se poate face un ntreg inventar de wconfigura statuttul femeii n dans nBCorpului obiect i se opune semantic corpul singur corp caree este al meu n timp ce DOSARwww.revistascena.ro scena.rogmail.com55 lei50 leiOMANDjABONAMENTULpentru anul 2015REsNNOIREABONAMENT ABONAMENTNOUPROMOB musicalul ca gen captarea buzunarului spectatorului Bgpe Broadway oferta de asemenea FNT 2014 -USICALULI-ALLULxzg346tip de spectacol pe aceia care sunt n La periferia acestei scene de musical Printre aceste scene aflate la periferia n lipsa unei succes n contexte culturale diferite gen extrem de complex nu ar avea cerut de acest tip de spectacol. xvwzinclus anul acesta o serie de spectacole muzicale dintre care unele sunt titluri Bcare spectacolului ci n spatele acestei cuceritoare energiiun spectacol produs pe Broadway n anii 9vx346 Festival in Bucharest took a visible commercial turn. The program included a number of musicals some of them replicas of old Broadway productions and others local musical shows. Another commercial aspect was searching for the audience at the mall where a series of events in the program of the festival were hosted. It was the first time in its history that the festival managed to produce a show but the choice was… an ql criticizes this approach and observes there is no curatorial concept visible in the list of shows programmed this year. It is worth m xvwzDintre caracteristicile genului este este lipsa de antrenament vocal a Goia care a demonstrat n la desigurproduce musical n viteza fast-forward. spectacol prin includerea spectacolelor dintre caracterul exclusiv comercial al banii publici n scopuri ceva mai nalte respectiv fast-food. gx346alegerea din acest an de a produce West nu are vreun sens vizibil n puteau fi gcolorate bune de umplut minutele goale de exemplu decizia de a programa o icare ar beneficia realmente de pe urma devine astfel un discurs performativ integreze toate aspectele evenimentului care trebuie puse n acord unele cu altele xvwzn lume oferta de astfel de evenimente ne apropiem de acest nivel cu cel mai poate spune despre un asemenea abordare ceea cexvwzgxvwz care morigg spectacolul de exemplu n MomfaDon aduce muzica n multe dintre spectacolele sensurile profunde ale acestor eseuri pozitiv superficialitatea unui public care tip de spectacol divertisment metafizic.numai divertisment la teatru gxFITO – Theater Therapies produce has an eclectic program. They also show a great interest for theater schools around the city and for independent theater growing in om346cu dansul teatrul documentar muzica formele narative de teatru dependent FITO4ERAPIIPRINTEATRUxwxxvwxxvwxBobi Pricop mparte premiul pentru regie un clasicvaloarea textului individuale n labirintul nchis al istoriei. Destinatarul Premiului special regizorul premiera din festival cu de gg346xgconstituie un program regizoral al comicul unei alegeri manipulate a partenerului atipic prin lipsa Bprogramat trei premiere. profilespremiera din deschidere e un spectacol scurte repetitive ale unor nuclee spectatorul n decriptarea structurii explicit nevoia de a vorbi la teatru despre lumea de azi o lume pe care Premiul pentru cel mai bun spectacol B Gavril Pinte fragmente din piesa nchisoare inclusiv cea pe care o vedem forme orfaneplantelor de leac care administrate PROMOx3466IEIPARALELEUNPROIECTDESPRETRECUTCAREEXPLICjPREZENTULICLARIFICjVIITORUL xvnu este actor nici perfomer de vreun alt wvvvvv prezent cu un efect de compromitere B produs de Teatrul de Stat din Dresda unul dintre cei nl persons talking about his file made by STASI German secret police. They are on stage today remembering their lives in totalitarian regime future without clarifying the past. lucrurile privite din perspectiva lui de yv346dintre celelalte interprete despre colegul Cel de al doilea spectacol ce n biserica lui din Cihost a avut loc un regimul comunist care n Cehoslovacia nu a fost de fapt fabricat chiar de el n La fel ca n teatrale din Germania n formule de n aici forma unei lupte corp la corp cu vpe care oamenii o duc cu ele cuvintele . Forme de manipulare forme de spectacolele incluse n reconstruind puncte de vedere despre de deschidere a acestui teatru nspre PROMOByx.4265STjZINUMAICONTEAZjNICIVALOAREANICITALENTULTOTULDEPINDEDENOROCBFur tunaButoiul cu pulbereRevizorulDale noastre g fie un lucru foarte concentrat. Desigur cu extreme. Tu ca actor performer dansator interpret sau orice altceva g Depinde de fiecare actor cum crede depinde doar de tine n toate cazurile lucruri impuse de regizor. Regizorii n care am avut ncredere aveau fiecare un mod multe cazuri metodele regizorale pot lui care de foarte multe ori se contrazic yy.4265INTERVIEW Actor Istvan Teglas is one of the most complex performers on Romanian stage today with dancing skills and a very special type of expressivity. working for stage which can be seen in the final result. Which makes him arrive to the conclusion in the title of this interview. g Bngrozitor de greu gfals cu oamenii. Sunt multe motive pentru gfaptul acesta anumit mod. Poate c vine din vulnerabilitate. Breferitor la un spectacol.BBastfel de spectacole au n istoria noroc de lucruri mult mai superficiale TELIERECUARTITIICRITICIDoina PAPPPROFILyzCafenot organizat aici n luna teatru de diferite profesii pentru a vorbi breasla azi. Ceea ce figura n program drept Colocvii critice un schimb desfac n cuvinte spectacolul de teatru.PROFILES Workshop with artists and critics sau de proiecte independente. Cum Strehler sau Lev Dodin mai zicem noi cu Piccolo sau din Sankt Petersburg regizorii care au generat gtrupe au format actori au promovat conceptul lor original privind spectacolul BVorbind despre modul lor de lucru regizori de a mai coagula o de a face g comentat a fost cel al spectacolului la rolul directorului n tot acest proces de minte directoratul lui Horia Lovinescu cel wvwvpe Alvis Hermanis citat la deschiderea Rinocerii yPROFILoamenilor. spune regizorul leton. valoare iar Blasted de conclav al dramaturgilor de la Barcelona festivalul spectacolul controversat al regizorului gga protesta nu mpotriva lui Garcia ci a n contrast cu aceea care glui Peter Brook citat tot de Hermanis E .prin abordarea genului documentar sau lansat la Festivalul de B contemporanteatru. Cristina Rusiecki ca moderator Damian n calitate de secund al lui Robert Wilson la Rinocerii regizorii Carmen Vidu teatru la sufocat de amploarea tehnologiilor un laborator dar mai ales lucrul cu marele stilist Bob Wilson care actorilor iluzioniste uimitoare nu poate nlocui de pentru Rinocerii CONNECT COLLABORATE IBRIDIZAREAARTELORSPECTACOLULUIgPOLITICI CULTURALEya produce spectacole. wvwyw xvvxvvputernic de spectacole care cumulau xwvDe fapt scena artelor spectacolului a xwywvwxwvxvwyArtele spectacolului belgiene au migrat n timp spre un . Flexibilizarea vmodel mult mai adaptat nevoilor lor. vpresiune pe sistemului teatral Care este mecanismul din spatele Ce tip de artist e favorizat de un Bxvv ipotezele lansate pentru viitorul artelor wvBBwwyxvv xvwyspectacolului din Belgia conform studiului. spectacol la o . Bn sensul n care guvernul belgian nu CULTURAL POLITICS Raszewski Institute in Warsaw. The author speaks especially about the Belgian model as presented by a new study which seems to follow the nlmo yPOLITICI CULTURALE este un al doilea vlipsa unei politici coerente n acea dintre cele mai artelor dansul nici artele vizuale nu mai pot Bau devenit din ce n ce mai mult BvBwxvvvmai poate limita la a fi numai artist. n domeniul artelor spectacolului. recalibreze. Structurile piramidale puternic ierarhizate au fost nlocuite cu dinamici din domeniul artelor spectacolului din Belgia au urmat Babordare de tip aceastea vxvwyBwvxvwyxvwnu mai sunt dans teatru arte vizuale noilor dinamici din artele spectacolului. parcurs artistic coerent n salturi creative de la proiect la proiect riscul de a xvwyBafirme vezi cele mai recente proiecte gBBDar ne putem interoga n continuare xESEUywwESSAY Live Poetry and the Poet as Performer0OEZIALIVEIPOETULPERFORMER Barte liveglivetot mai mult asemenea audiovizualuluiw liveB. . Bperformancede la un fragment din lucrarea lui W.B. Gallie wxvvgperformancexdintre toate artele clasice poezia este cea care de la un punct ncolo a instrument anume scrisul. Internetul cea cursuri pentru a deveni autor de orice tip Bogdan Ghiuy atunci Internetul duce nzestrare talent nspre deprindere xxvvzwyz ca fiind pierde caracterul fundamental. Internetul kitPrivind lucrurile din punct de vedere foarte clar poetul canadian Christian zBxvvyESEUparte organizatorii de festivaluri lecturi eveniment poezia lui Kenneth Goldsmith Bastfel de cazuri literatura nu poate cel mult ca o curiozitate ca obiect de xzxzBwyvafara galeriei a mai simplu mai accesibil accesibilitatea mall n multiplex. Breprezentare a poeziei. Autorul este noi aduce n poezie pentru a o face nu xvvwyxvvvyy. Flow iar arhitecturii ca act de comunicare. wvunor organizatori de evenimente poetice xvwyxvvvzwwwvWxvxvwzn care pot avea loc aceste evenimente malllecturile n Bpotrivite locuri pentru poezie pentru Bwzca loc pentru lecturi publice barul KGB un wzwwBdocumentarul wx despre Teatrul Liber wwyvxvwz.wxxvwyESEUzvBKGB este o prescurtare de la Kraine vnatura actului de performancewyB vrefuzul teatrului de a trata clasic textul de one post-itwz un tren regalw care wyxvwxwwzxvwywxvvxvwysub egida Institutului Blecherw. In Institutului Blecher coordonatorul Claudiu w. mai ales aici unde este arta care a fost wxvvxvvvxvxvwz8wxvxvwzxvwywv8wlive care a avut Chiar n timp ce lucram la acest eseu wvperformance performancew. media ale vizualului ale scenei sociale atunci acesta este interesul comun al wzvxvwzwwz extreme and we tend to forget our own historical mistakes Sociu considers this approach to be problematic. Stimate domnule -IHAI-jNIUIUBBinteresul. Ar fi multe de spus despre B la care au participat figuri expuse de Ruxandra Cesereanu la dezbaterii era ceea ce presupune o echivalare a Bcomunismului. De fapt ele sunt n mare ceea ce a nsemnat acest fenomen este n prezent dinamismul evenimentelor din Bam discutat cu Rodrigo Francisco directorul Festivalului de Teatru de la anticomunist din repertoriul Teatrului festivalului pe care l organizez. Pe de Bdespre biografia unui cunoscut activist zwEPISTOLARUtopii performativeArtiti radicali ai scenei americane n secolul 21Apariia crii a fost susinut deCartea se gsete n toate librriile Humanitas sau online la www.humanitas.roInstituie de interes publicCartea ofer o imagine la zi a scenei americanecontemporane prin intermediul artitilor ei radicali de la binecunoscuii Robert Wilson Meredith MonkRichard Foreman Lee Breuer Merce CunninghamRichard Foreman Lee Breuer Merce Cunningham Wooster Group Laurie Anderson i pn la noile sale voci Young Jean Lee Jay Scheib Elevator Repair Service Radiohole Temporary Distortion The Civilians Liz Magic Laser i alii. Spectacolele inovatoare despre care e vorba n carte capt semnificaia unei continue revoluii scenice nceput n anii 60-70 i continuatrevoluii scenice nceput n anii 60 70 i continuat azi cu mijloacele noilor tehnologii i ale noilor media.O carte extrem de necesar pentru spaiul romnesc de azi prin multe informaii inedite i o privire critic ce surprind un corpus teatral extrem de viu i de incitant.34Dilema vecheCristina ModreanuPROMOINOUTzyANS4HIESEHMANNDESPRE 042.5.043.xvvBxvwzam oportunitatea de a vorbi n cadruldoar meseria. Pe motive ntemeiate poetulconceperea unor categorii generalizate eliminarea ei n orice caz nu este de realismul dramatic alinovatoare a lui Ibsen este demonstrat deiluzii referitoare la libertatea presei. Dinfericire am avut ntotdeauna un corectiv un autor din punctul de vedere al care veneau din toate taberele atunci.voi mai irosi timpul acum pentru acest BPeter Handke este unul dintre cei careau inspirat o schimbare n felul n care contemporary theater stage for which the plays of the award winner produced quite a language revolution.Peter HandkePeter HandkeINOUTzzdevenind de exemplu dramaturgie B n stilul lui Kafka. de circ din punct de vedere literar un acestei opere poate nlocui citirea tuturor manualelor de teorie a teatrului. Piesa de consolidarea tablourilor dramaturgice nu este pretins a fi altul un timp fictiv ci wPeter Handke este interesat de teatru mai ales din perspectiva scriitorului. epic BgBtrucurile dialogului sau conflictului interpretarea poeticii drept o salvare unde mai este loc n acest tip de teatru pentru interesul frapant manifestat el face preocupat de conservarea sau mai bine Bapare doar n cazul n care ul din BINOUTzBdureros de singur pe scena interiorului descrierii teatrale n sine este acest imaginii teatrale este multiplicitatea o BgBBgAstfel pentru Handke teatrul poate mod fundamental ca una a . nici durata nici sunetul nici ritmul special de a permite tuturor sensurilor Bde care am vorbit mai devreme din Prindem repede realitatea care bate n Pentru mine viziunile nu sunt imagini percep un fel de scenariu etern mai bine ca un totdezintegreze precum ciupercile n gura Bnu e pentru mine ci pentru altcineva. Da fassenlasseng scrierile lui Handke este de fapt uimitor de INOUTzBB un Aceasta poate implica un fenomen Bo mare responsabilitate pe care Handke o descrie drept o responsabilitate foarte a dimensiunii care se transcende pe descris despre observarea obiectelor reale pentru bunul lor plac.lucrurilor. Aici numele n sensul categoric Atunci lucrurile nu sunt date peste cap de BAiciBdin Bgdin care cu un prezent continuu n sensul conceputului de al lui Gertrude Stein. Aici al teatrului se Handke un care devine treptat Aicicare are mai o ceremonie pentru el prin toate aspectele ei aici. Piesa prin satedramatic precum a lui Lessing care ggmarca pieselor wwxfi spectator a privi un spectacol devine BAcesta este un punct bun de a theaters come and go these days especially in Bucharest the place where most of the Romanian artists want to live. But how can one keep A-IGNONVINDEM IDEISPERANEsNTREBjRITRjIRIwBgncepe un alt business cu rezultate rapide gBxwBB Bconserve energia pentru actul artistic. gxgxvwyproducem spectacole am separat partea de management financiar de cea z662STIRIzNEWSHeddas Sisters. Empowering Women Theatre Artists in Romania and Eastern Europe. proposed nlmp focuses on Ibsens feminine characters aiming to use them as a tool to showcase contemporary womens nm5NPROIECTROMhNESCAChTIGATprestigiosul grant norvegian BSEN3CHOLARSHIPSProiectul este unul dintre cele xvwzzyavut o misiune foarte grea n alegerea International Ibsen Scholarship a fostxvvwvvvvvvacordate pentru proiecte inovatoare un discurs critic cu privire la subiecteProiectul Bxwn piese precum sau HeddaBperspectiva femeii contemporane.producerea a trei spectacole diferiteregizate de trei tinere regizoare cutexte cu titlul femeilor artistxvwtBAutoarea proiectului este Cristina Ca expert n artele spectacolului xvwz din xvwzxvxzBxvwxa concepe un curs despre .B.

    Pentru a va oferi o experienta de navigare mai buna acest site foloseste cookies.

    Daca esti de acord cu acestea, inchide aceasta notificare sau afla mai multe despre setarile cookies aici | OK, inchide