Nr.xyxvwzIUGENONESCOOsNThLNIREAMhNATj un performer post-renascentist2OBERT7ILSONARAVAGGIOAvignon 20144EATRULIREVOLUIAde Cristina ModreanuDosar TEATRUL PENTRU COPII I TINERI .5023046de Mara NedelcuBoris Charmatz Muse de la Danse DIFERENELEcare se atragPLATFORMA INTERNAIONAL DE TEATRU BUCURETI 1PLATFORMA INPLATFORMAAPPNTEERRNANNAL DE TEATRU BUCURETI 1UTRNAIIOONIIIOVIITORUL ESTE FEMININ4 ZILE cu i despre femei13-16 noiembrie Hanul GabroveniTEATRU FILM DEZBATERI CASTING PENTRU ACTRIELet the children come to theaterFor each and every child theater should fight a battle to win himher from other attractions which can look more interesting writes editor-in-chief Cristina Modreanu to announce the special Dossier included in this issue of Scena.ro magazine. The Dossier published with support from ASSITEJ and UNIMA the international associations for theater dedicated to children and youth features interviews and articles from specialists and theater managers in Romania and not only dedicated to a better understanding of the ways in which theater can win the battle to bring the children back to live performances.jSAICOPIIISjVINjLATEATRUEDITORIALBdestule spectacole de teatru pentru copii xvproduse de teatrele de gen din Romnia wcopiii. Bpierdut definitiv pentru teatru. reforme att de necesare a teatrului culturii publice pentru formarea celor care sunt nu doar publicul de mine ci iperspectiva incluznd un punct de vedere din afara culturii noastre prin vocile celor despre marile evenimente ale verii att din Romnia unde primul spectacol realizat aici de Robert Wilson Rinocerii de Craiova iar regizorul american Robert Woodruff a revenit la Teatrul Maghiar de de la Avignon a crescut considerabil anul austeritate iar Festivalul berlinez Foreign prim-plan.revista de artele spectacolului Scena.roCristina MODREANUwfoto Cornel Laziaxxvwz xvvxz www.revistascena.ro Cristina Modreanu Ciprian Marinescu Florentina Bratfanof Antal Szilrd vxv2INOCERIILA.AIONALULRAIOVEANSAUsNThLNIREAMhNATj0RIVIREADEDINCOACEDE LUCRURIg spectacolul Rinocerii de Eugne Ionesco regia Rober t Wilson foto Adi Bulboaca EVENIMENTDANSxyARAVAGGIO4ERMINAL LAPATRUMhINIEVENIMENTx6.. 4EATRULIREVOLUIAINOUTyy3AVIANA3TjNESCUINTERVIUyw.OULVALPROFILTINERIREGIZORIPROFILyORISHARMATZ-USmEDELADANSE DIFERENELECARESEATRAGDANSyPromovarea Artelor Spectacolului – ARPAS4EATRULCOPIILOR6ALOAREAsNTREBjRILORPARTICIPATIVE ARMENNGHELESCUwvjLIN-OCANUw-OTORULNEVOIIDETEATRU OPILCONTEMPORANCAUTTEATRUwx0IESEPOLITICEPENTRU PUBLICULThNjR xxASTINGPENTRUCOPII xz6OCILETEATRULUI05553.y3CRISOARECjTRENDRIYHOLDAK0342zECEARAVAGGIOABORATORULCORPULUI2524zUIAPARINE0RINULDEOMBOURG..32 4 4zw44250.425034.2.502304632×02-DOSARBxv i a new perspectivenltheaters for children and youth and not all of them have a good relationship with their young spectators. What can be done to improve this relationship and what are the tools to do that new plays new aesthetic forms a better understanding of the issues confronting youth in contemporary world Many possible answers to these questions are gathered in the special Dossier published by Scena.ro with support from ASSITEJ UNIMA and AFCN Romania.TEATRUL PENTRU COPII SI TINERIiDOSARz Teatrul ExcelsiorMihaela MICHAILOV4EATRULCOPIILOR62.4222024046Blucruri adncimi adesea invizibile pentru anarhia salvatoare a copilului deconcertanta lui dezordine care precede disciplinare Unde e vulnerabilitatea lui BBformeze. Pentru un teatru al copiilor un copil participant care devine parte xvvvAre teatrul pentru copii vreo reveleze Este el un domeniu extins de civice cu lumea pentru care face unui ansamblu de practici explorate participative questionsPlaywright Mihaela Michailov one of the few people in Romania specialized in theater for young spectators writes about the need for contemporary child to find himherself directly involved in the productions dedicated to himher. The author raises a series of questions regarding the nature and the responsabilities of this particular type of theater towards its spectators who are the future citizens of our society.DOSARPentru copilul participant teatrul nu mai trucuri hipnotizante cu rol de hibernare a gndirii critice. Este un act de emancipare perimetre active de transformare propriile wfundamental socio-politic. n acest teatru participarea cu rol dedectivistic wxvvBx.Tiparul narativ dominant xxvwwrepertoriale adecvate orizontului de transferate de la un teatru la altul propria ori temele problematice temele cu copilul este martorul lor. Este teatrul pentru copii din Romnia un repertoriilor pentru copii un teatru narativ descriptiv un teatru care expune repertoriile teatrelor pentru copii eideconectat de cele mai multe ori de lui. n Romnia teatrul pentru copii nu este un cu tot ce are copilului. Este un atunci rolul ei teatral este nesemnificativ. ie au sus sus aproape de tot ce ne e prea DOSARunde nimeni nu-l poate prinde. n cerul devine att de aproape picioare. motorul narativ central. Personajele la ceea ce ascundem frici mici sau mai gwx. Este Jol Pommerat a rescris xvwwBreprezentare a unui teatru care nu este modelul non-riscant dominant din teatrul copii-profesori despre sexualitate vwvwxspectacol z text din repertoriu pe un text contemporan acest punct de vedere orice proiecte care distincte copii cu nevoi speciale copii din y yyxvwywwz-OTORULNEVOIIDETEATRUBntr-unul din rarele interviuri acordate teatrului pentru …oameni mari. Rostul lor statutul de spectator fidel de peste ani. yggenerice ale nevoii de joc nu sunt exclusiv din xvwx obiecte scenice.numelor francezii Philippe Genty Jol Pommerat Olivier Py canadianul Robert Lepage americanii Roman Paska Robert Wilson italienii Romeo Castellucci Pippo Delbono.Bxvvv a lui Jol Pommerat parte a Pentru maturizare prin jocul de roluri pe care Romeo Castellucci a lucrat teatru ambiental la Teatro Valle Roma formula de teatru ambiental construind un Pe Robert Wilson l-a atras xvwycopiilor Wendi Tinker Bell Crocodilul Tick albastru wilsonian pe muzica lui Bnu doar prieteni ci mai ales personaje La un pe teme artistice o The author addresses and disolves with arguments coming from some of the best European theater directors the prejudices against theater for young audiences Silviu el Pommerat Olivier Py Rober t Le Page Romeo Castellucci Pippo Delbono and so many others have staged performances dedicate to children and youth without considering this is a second hand ntec. The reason an adult goes to theater is that heshe was introduced to it in hisher childhood which is why we need to pay more attention to building the future audiences.DOSARUPjCEAVjZUTUNSPECTACOLUNCOPILsIEXTINDEsNELEGEREALUMIIxvvxvwvDOSARwvInterviu cu psihologul Carmen Anghelescu realizat de Mihaela MICHAILOV xvvyvz mediul perfect de formare. Copilul avem nevoie de teatru atunci de ce nu ar cnd apar Copiii mici sunt la fel de Participarea copilului la astfel de gBzDOSARwvCarmen Anghelescu is a specialist in early education and she has worked in this capacity for many projects dedicated to small children and theater. In the conversation with Mihaela Michailov she underlines the importance of theater as a tool to translate reality to children and help them integrate it faster and better in their development process. wwDOSAR percepe noi sensuri ale lumii. n teatru o Brespectiv. Fiecare dialog cu un copil e o Bwmereu . nemaipomenite mai ales pentru copiii care proveneau din medii defavorizate. Pentru un pedagog teatral este important prin teatru. n ce a constat e vorba de Marcela Andrei. Copiii au fost artistice accentul a fost pus pe anumite atitudini corporale. Nu s-a lucrat pentru un spectacol ci pentru dezvoltarea lor Bcomportamentul unui copil discutam. Eu participam doar atunci cnd era nevoie. Au fost trei grupuri de copii proiectul s-a B. Te surprind multe lucruri la care nu te-ai se numea. Juca un actor Gavril Cadariu wprobabil mai mari dect cele de acum ele diferite. Gradul de adaptabilitate este Spectacolele bune ajung la copiii de azi la ziua de azi. B. La acest public e mult mai greu resursele pentru dezvoltarea unei poate – dar mai avem de parcurs un drum formuleze.x este cel ultima vreme. De la primele spectacole cu xvvw de Kincses Rka y Suntem printre cele mai bune teatre trebuie decis de un juriu UNITER – un xproiect din teatrul pe care l y w w Spectatorii unui teatru pentru copii au publicul teatrelor . Un este imens jocuri website-uri filme de lumea.xlansat-o anul acesta. Am creat un cadru pentru BDOSARwxOPILCONTEMPORANCAUTTEATRUi wvisul libertatea lipsa grijilor lucruri care totul e schimbat inclusiv personajele cu Ileana Cosnzeana personaje de basm xyBnoi facem parte din aceasta. Palmaresul wyDOSARfoto David Botondmai important fiind Festivalul wvvwvvvwvvvvvvyxvwreveni . w Copilul de azi e un mix de copilul de ieri vwvvxvvfoarte sincer. E avid de poveste pe care-o xxvvxvwzparcursul firesc.yyzvvxvvvzvvvMihaela Soloceanu wopinia mea nu se mai poate poate face o din punct de vedere comportamental. beneficiile pe care le impune tehnologia xzprin intermediul eforturilor concertate ale DOSARwzg wBfalsele nevoi care sunt create de x wvimportante festivaluri de acest gen fiind chiar cel mai longeviv concurs teatral din Festivalul Gulliver a rezistat an de an din wcu care sistemul cultural din Romnia se vyEste vorba despre un nivel de salarizare foto Laurentiu IordacheMihaela RUSwvvmai multe ori nu din cele mai fericite xBmarginea unui subiect despre dragoste trucuri noi ale tehnicii. Ct despre a doua fi pomenite. y Teatrul pentru copii CIUFULICI din vwDOSARgmomentul cnd am demarat proiectul B Studiourilor Walt Disney. Mai exact numele personajului principal gmult cu ct la data premierei eram Frumoasei Rapunzel.Bpoate estompa gustul amar al ctorva succes. yo astfel de cuantificare este un obiectiv cu att mai mult cu ct avem privilegiul de nemuritoare.Radu DinulescuTeatrul de Marionete Aradwmine.xytoate acestea teatrul pentru copii devine g w Din punct de vedere psihologic copilul wvvwvvvBwvlucrurile sau teoriile abstracte. Acum totul Bacest timp se deprind tiparele comportamentale de mai trziu. Acum el economice contemporane viteza de gcalculator etc.BBgwvx Cel mai important proiect realizat a Necesitatea proiectului a fost gtineret.xDOSARwwDOSARiSENIALESjFUGIDEZONADECONFORTsNTEATRUinterviu realizat de Cristina MODREANUifor children and youth to avoid the comfort zone. Describing the many projects his theater develops all year round Mocanu underlines that it is essential for this type of theater to never stop researching and innovating in order to keep up the pace of its young audience. Also to be part of international networks in order to refine its productions is a for the future of theater for children in Romania.i teatrul pentru copii era considerat un pentru a crea un motor mai eficient de un refreshgvbutonul de restart pentru teatrul forme redefinim forme vechi le BiiDOSARw g Liberi. gexact invers. Copilul e implicat total Dar nu cumva sunt probleme mai mari wDe exemplu tema pe care am abordat-o eprincipal tocmai a plecat. Concluzia acestui ieste bine vndut tehnicile de marketing prevnzarea produsului nostru cu aproape iCandidiiwDOSARmergem acolo unde este publicul nostru. La Mall La Mall mergem n parc n parc mergem Dar la modul profesionist cu un wx Exact. De acest festival este vorba. Un wwzxvwzzwvvvifestivaluri – misiunea lui este de a aduce arta spectacolului profesionist acolo unde ea Bucurii pentru copii. Spectacole de wvun regulament strict. Festivalul este de Europa regizori actori scenografi wvteatrele participante la festival care nu au aceste festivaluri. Strategic vorbind toate iDOSARxvyvvyvvyvzzvde spectacole pe an la un public de wwvvvvwvvvvwvwxz wvx Bgigdin centru nu au locuri de parcare. g Clar. Vorbim despre clasa de mijloc care este un motor social evident. Noi vindem zvv procedurile administrative cu care noi acoperit zone de cercetare zone care vezi spectacolele altor teatre la sediul foarte bun. foarte interesante. Multe dintre ele de a povesti. Cum ne zicea domnul Bcare le-am avut. proiect. Avem nevoie de comunicarea gv ixwDOSARnecunoscutele legate de drepturile de gfestivaluri de carte pentru copii trguri de grav grav. spectacole interesante chiar bune cu Bteatre care fac teatru. Respectul se de-al meu din teatru. Bcum zice un critic de teatru cnd vine la igmanagementul direct al proiectelor pe Bzona de confortiiBoprindu-ne asupra dramaturgilor. vnoastre scrise special pentru un public teatru contemporan pentru spectatori xvwyyvvyveuropene scrise xvvvwwzvscopul de a face scrie piese pentru publiculuri puternic politice procese politice de vedere politice despre personajele 0IESEPOLITICEPENTRUPUBLICULThNjRUNARGUMENTDOSARxxProcese politice Unele dintre piesele procese politice spre exemplu testimoniale din ambele tabere. Asocierea ce deschide un Bscenarii de televiziune sau de filme. contemporane aceste piese pline de piesei scris de Anna Unele dintre piesele pe care le-am citit de Nicoleta wv tensiune cum ar fi de Auschwitz limba pentru a sublinia Teme politice Tema soldatului-copil este de care a devenit profesor la Universitatea din Padova Am citit de asemenea o de Daniela de Krystyna Choloniewska lor lui sau integrarea sunt punctele centrale ale pieselor de Reihaneh centrul ei un cuplu de tineri care vorbesc de Mihaela Marianne SgolxyDOSARfemeilor e subiectul piesei de zlem contemporane urbane sunt de multe ori de Lana Saric un basm frumos pentru copii de Marjia mare centru comercial european unde Puncte de vedere politice ale Toate piesele pe care conturate. n primul rnd am descoperit adolescentisoare alinarea sau Aina de Beei sale pe care Bsarcina de cele mai multe ori imensa care z de Liv Helloe care descrie blnd sau de Tomas Jansson aceste piese este puterea de Thomas Howalt y de Andi Beyeler i se sau teatru a poezie amestecnd limbaje B de Jordi Palet de Ana Luisa Amaral mai mult pe tinerii spectatori ca de Moniek Merkx IDn concluzie Bazndu-ne pe munca toate aceste exemple putem afirma da dramaturgi pentru publiculumanism. E vorba de un umanism pentru viitor m poate pune mai bine cum sa. Marianne Slls supported by ASSITEJ. The authors read hundreds of new plays in order to make a selection and they give a series of examples in this article arguing they observed a powerful trend of political issues in plays al over Europe. Even if there is still an open question if an artist should or should not be political when addressing a young audience the articles conclusion is that by being openly political these plays are responding to a more general vibe of younger generations who tend to be more involved in contemporary issues. The Casting Toolkit is all about children in this issue Florentina Bratfanof a specialist in casting is talking about the special issues of a casting challenging tasks for a casting director.34.0.4250Florentina BRATFANOFxz3234.44pentru copiii care dau probe nici pentru dezvoltarea unui om. Vezi cum mica pentru care au venit la casting.zce pot. potrivesc cu rolul sau rolurile avute de distribuit la un moment dat iar atunci directorul de casting acesta depunnd un efort dublu acesta este un proces foarte apoi din societate.castingul Antonio nu mai este rezervat ci Un alt exemplu este la David Petcu al descoperit fiind la spectacolul de Gabriel Pintilei regizat de Alexandru proba camerei de filmat nu de teatru. Sesiunea de casting numai de copii poate asta este foarte bine. Copiii nu se un proiect de film scenariul poate fi 02-Prolegomene ww primul spectacol important al lui Robert Wilson wwapartamentul dramaturgului nu s-a regizez una dintre piesele sale. La vremea Rinocerii din Craiova. Bxregizez Rinocerii la Boston. Dar 2.2..526.SAUsNThLNIREAMhNATjxRinocerii i6.-.4Rinocerii wvw din caietul de ce anume se temea Robert Wilson zzwxvwzdiferite spectacolul teatral de limbajul vorbit. B-wwB Beckett distruge limbaj cu personaje care vorbesc xy regizorului american spectacolele lui Bwzde imagini precum cinematograful ci o imagini scenice. Este deci nu numai xxvwzyxvxvwvxyzxvwzx6.-.4rearticulezi din nou purificat spectatorii care ideea limbajului teatral purificat spectacolele regizorului american ceea ce Ionesco. xvwzwvxvxvwvxyRealismul e dincoace de realitate. El o noastre fundamentale dragostea Toate spectacolele lui Robert Wilson sunt cel care l-a impresionat att de mult pe Eugen Ionesco B xyale realismului. Tratamentul wilsonian al Rinocerilor Robert Wilson nu spune dect att scrierile sale care sunt izbitoare desigur vede el umorul ionescian sunt date de spectacol.production with a play by Eugen Ionesco Rhinoceros directed by Robert Wilson at the National Theater in Craiova Romania. Robert Wilson makes possible through his staging the methaphisical dimension of Ionescos work and this is where the two of them really meet argues the author.Rinocerii x6.-.4universuri ce se deschid rnd pe rnd astfel Rinocerii cu mijloacele sale pentru un sistem se apropie mai mult de verosimil logic coerent cu att este mai wzv Pentru a elibera imaginile dintr-un text personaj. Marcate printr-un set de gesturi wv gwwrescrise de compozitorul american Adam Lenz colaborator al lui Wilson la mai multe spectacole. Tot aici apar siluetele a wvxywwwzdezarticulat marcat de contra-timp mi-a Bfantastic tridimensional punctat muzical n acest punct cred eu se produce teatrului european. El este mai mult dect lui Robert Wilson asupra teatrului absurd xwseparat undeva la mijlocul secolului trecut Acest punct de reintegrare pe nivelul Rinocerii x6.-.4foto Biro Istvan5.022-20342.3.434ARAVAGGIO4ERMINALLAPATRUMhINImeu.este acolo invizibil dar sensibil.divergente ale culturii.concluzia lui Caravaggio. Echilibrul fragil al naturii duble a fiului lui Dumnezeu om noastre. de lumea simbolurilor. El nu este interesat unui fapt din trecut ci prezentul real al lui Caravaggio singura cale de urmat Andras Visky the author of the new play about Caravaggio directed this summer by Robert Woodruff in Hungarian State Theater from Cluj is recalling the conversations he had with the director in the preparation of this new production. The resulted text of this article is composed out of phrases from their correspondance and it has a poetical quality as a contemporary essay on Caravaggio written by a team of two.Oare Caravaggio a fost prezent pe Campo dei Fiori la arderea lui Giordano Bruno A evenimente teatrale importante coincid ar fi asistat la ele.yv6.-.4 Auto-polaroiduri BBCerasi de la Santa Maria del Popolo cel mai evident ceea ce Caravaggio fost Michelangelo marele om Sfntului Petru din pictura lui moartea apostolului Petru de fapt nu Bal lui Caravaggio este singuratic disperat Martiriul lui Petru are loc la Caravaggio al omului. niciun caz metaforic. Scnduri fluorescente.nou tot timpul.Singurul martor al convertirii Sfntului Toate personajele au picioarele negre mare spre Roma. ntuneric. audience still enchanted by the American dream but ignoring a lot of the concrete aspects of living as an emigrant in contemporary America. yw.4265Una dintre cele mai de succes piese ale . Care au parte a Transylvania Playwriting Camp o Center din New York unde eu am lucrat ca culturale cu Europa de Est. Alina Nelega a dificile ca ajungea. Anumite expresii aveau nevoie de artistic. B despre ce e vorba. Cu acest tip de probleme de traducere de context nu doar rescris anumite pasaje am trecut prin revizuit am dramaturgului la procesul de aducere n Drama League Directing Fellow. E apreciat a fost perfect pentru acest proiect. Am simplu pe mna unui regizor a mai lucrat cu dramaturgiregizori umor special al personajului Borat. Meda nu doar film chiar a impresionat spectatorii. La rndul lor Relu Poalelungi -UTAREAsNCULTURAAMERICANjMIADESCHISNOIORIZONTURIAMsNCEPUTSjFIUPREOCUPATjDETEMEGLOBALESAUPERSONALEDEIDENTITATEinterviu realizat de Cristina MODREANUyx.4265deschidere remarcabile. implicit sistemului american nu tocmai Bseriale americane. eu. George Bernard Shaw a oferit un sfat Bamericane. yvdevii scriitor american de success sunt Gary Shteyngart Junot Diaz dramaturgul Nilo Cruz etc. Pentru mine a fost mult mai wvgreu. Pentru scriitori. Pentru actori. Pentru rnd la nivel lingvistic. de calibrul celei americane mi-a deschis personale de identitate. Am un public Romnia. La minusuri am devenit cam g pentru Romnia. Tompa Gabor era Romnia poate. E o poveste care B ar piesele de succes ale lumii au fost scrise pentru actori. Ca dramaturg acele baloane pline de de mama. mi place vivacitatea BCristina MODREANUyy.54foto C.Modreanuxvwz 4EATRULIREVOLUIASAU0ATRUZECIIASEDEANIMAIThRZIUwxvwzBBforme diferite fie direct prin discursuri ale xvwzwprofund festivalul condus atunci de spectacole au fost suspendate trupa wxxvvywvFascinanta istorie a Festivalului de la xvwycteva nume americane lansate de festival vvcomentariile pe marginea festivalului culturiwdintre cele mai puternice componente ale xBea acum cu mai multe puncte de conflict civili cu tot mai puternice valuri de atacurile israeliene din Gaza festivalul Byconcrete pentru asigurarea unei w wwwxwxxvwzyxdimensiuni democratice a accesului la rezolvarea unei probleme acute vz biletelor destinate tinerilor spectatori a zwwnlmppr murt where the famous theater festival was about to be canceled. The festival took place in a very militant atmosphere in the middle of protests regarding the Government intention to change the law giving benefits to the theater artists in France. The programming of the new curator of the festival writer-director-performer Olivier Py was also very political including productions from Egypt South America and Europe and murt.54yzrealitatea are nevoie de poezie ci poezia curatoriat-o.politic al festivalului prin tilturile aflate pe xvwzcele trei spectacole semnate de noul director al festivalului al companiei egiptene El Warsha conduse de Hassan el Geretly cu o despre spectacolul Gianinei Carbunariu la Avignon pe xvwzspectacolului pe un text de printr-o privire asupra teatrului din ntr-un decor post-constructivist construit xvwzBa pleda pentru un nou tip de teatru asemenea gen.n un text scris de Denis wacestea le-au avut asupra lumii teatrului. spectaculoasa ocupare a Teatrului Odeon Sorbona noaptea baricadelor etc crend evenimente. Scenele de grup sunt Louis Barrault pe atunci directorul Odeonului parizian. Cei doi povestesc yvestablishment-ul inclusiv pe cel teatral. wcomentariu asupra teatrului contemporan BBSpre deosebire de celelalte spectacole bugete considerabile al companiei egiptene El Warsha creatorului acestui format este tocmai un rezultat anume. Egiptean de origine wxsingurei trupe de teatru independent de potpuriu de povestiri poeme cntece dintre cele mai diverse. Incluznd de la extrem de direct la spectatorii de la egiptene. Avignon a fost flamandul Ivo van Hove un roman de Ayn Rand. Van Hove nu crede BAvignon. Dar despre acest creator complex pe larg xvwzfoto C.Modreanuy02 A new wave of young theater directors was Andreea Dumitru. The article gives an abstract of the discussions around this event underlining the fact that these young artists have few chances to work in public institutions..56CHIPDEREGIZORLAESTIVALULDE4EATRUDELA0LOIETIprintre care s-au aflat directori de teatru absolvit recent Facultatea de Teatru de la patru au fost regizoare debutante detaliu care s-a consacrat prin scrieriindependent din Romnia. De asemenea a de lucru. spectacolul un gen care presupune colaborarea tuturor facultatea mavorbit despre planurile sale de a reconstitui de prezentat imagini din care parte din cel european. La un moment dat rezolva disputa iar spiritele s-au calmat rapid.n a doua zi Alexandra Penciuc a vorbit despre un spectacol montat la Unteatru care a Cristian Theodor Popescu regizor posibilitate. La aceasta a subscris Raluca nu ar schimba nimic bun. Iulia Popovici critic de teatru a A urmat regizorul Horia Suru care a prezentat imagini din un o de la Teatrul a intervenit Florica Ichim directoare a revistei care a vorbit despre cel experimental cel care nu are nici o Bmult prea rapid pentru toate subiectele care au ORISHARMATZ-USmEDELADANSEDIFERENELECARESEATRAGMara NEDELCU.3yfoto Caroline Ablaindin Berlin dansatorii cu care publicul contemporan Charmatz este interesat de conservarea istoriei nu att pentru prezentarea evenimentelor trecute ct pentru a se inspira din procesele consumate pentru a Bxvvredenumindu-l muzeul dansului adresat acestui cuplu dificil dar nu wBCharmatz nu este doar wBexprimare hibride forme de prezentare ce Coregraful francez este un Bmonumentul eroului sovietic din al doilea memorial unde printre statui interpretnd cntece din repertoriul de al Pinei Bausch. Apropiindu- a lui Merce de interpretare a coregrafiei din a lui Michael Jackson. Spectatorii sunt Bperformerii xvparcurs subiectiv printre evenimentele dance stage. Charmatz attached to its projects an archival dimensions using past dance experiences to create new pieces and further on the field of dance in a very performative and sometimes controversial way.y.3 categorisirea artelor festivalul Matthias von Hartz festivalul Foreign parcurgnd aleatoriu un traseu la Temele clasice teatru dans muzica pop noapte parcuri memoriale. Toate acestea imediat.Unul dintre punctele centrale ale xvwz spectacolelor de dans. Boris Charmatz xvwx rezultatul xvwwxvwyTeresa de Keersmaeker duetul x.privitorului fiind de fapt contextul cadru pentru spectacolele Pe w xvwvspecifice marca Boris Charmatz care aduc discursul teoretic xvvxxv.Ritualuri contemporane xzxdiferitele ipostaze ale propriului corp. Formatul piesei este deschis diferitelor Btine un muzeu Dar dansul Iar spectacole. Aveam nevoie de un al treilea prietenii spectatori Bprintre noi spectatorii Boris Charmatz ggscris acest articol.deosebit de variate. Confruntndu-se cu contemporan. Boris Charmatz excentric g.3yfoto Arhiva Centrului Cultural George Apostugchoreographer Galina Borissova. The piece called it is a new take on the well-known myth and it proves again the universe is tragic. We have to assume and accept we are living in the heart of the tragedy concludes the author. 0262.5252Ideea spectacolului investigarea resorturilor dramei prin solo-ul la interogarea a tiparelor specifice tragediei a ceea ce destinului.spectacol despre dramaturgia lui despre prezentarea lui este de fapt un act de doar o transformare a ceva ce poate fi . de a participa la construirea unui spectacol n chip nemediat B cosmic. prezentate pe parcursul spectacolului Antigonei omului contemporan. Printr-un apel onest la simplitatea lucrurilor prin uimire.Spectacolul ne iluziilor sale.gxvwzxxvwzywxvwz9Theater critic and professor Marian Popescu dedicates his column to the importance and nuances of the training of the voice in contemporary theater. In a world that gives more and more importance to the visual what happens with the vocal Vocal qualities argues Popescu should be given more attention not only in the field of theater but in other fields too especially in education as it is of great importance not only we say but also we say it and to what effect. 644255Marian POPESCUy3.0555la voce. gstudiul antrenamentul vocii era precar. concentrarea pe dicieyzore mijloace de tip laboratorechipamente importante rapid cursuri de voce la The Royal Central wvxvvwxwvdepartamentul de Voce. Este un exemplu cultura textului interpretat de acesta antrenamentele ei cu actorii pe texte de de . gperioada teatrului Elizabethan vocea ponderea mai mare a lui . Regimul amprenta pe modul vocii actorului. Publicurile de acum sunt mult mai mult concepte spectaculare favoriznd mult mai mult dect .Ele ar contribui vizibil la un alt tip de domeniul artelor spectacolului. De curnd de ce se spune dect lui foto Adriana Grand02-Mirella Patureau makes and in-depth research on the past and present stagings with the play Prince of Hombourg by Kleist one of the most mysterious pieces of writing in the modern theater. Starting her analysis from the staging penned by Giorgio Barberio Corsetti this year in Avignon Patureau brings back details about a series of other famous productions including the iconic one signed by Jean Vilar the founder of the Avignon Festival with actor Grard Philip in the title role. The history of Prince of Hombourg coincides up to a point with the history of the festival.UIAPARINE0RINULDEOMBOURG4604Mirella PATUREAUzw..3244Festivalul de la Avignon din vara aceasta conform ritualului cu premiera Giorgio Barberio Corsetti. Evenimentul nu gputut fi jucate actorii arborau pe w e legat de mitologia mistralul unei veri de demult. O istorie wwzww. Sosirea lui Grard Philip era deasemnea un actor de teatru B de xdealtfel lui Vilar gestul de a monta piesa Spectator fidel din primii ani ai Festivalului Bernard Dorty Bxwyywxwzzvw un somnambul luminos ca un arhanghel.z cu . Grard era un Rodrigue de o cornelian. Festivalul a fost un triumf teatrul o ceremonie…ritualul vilarian era zzv..3244zxwwwwzUn somn lung de peste un secol…wyvwyvwwwvscenele franceze. Semnalul a fost dat de turneul spectacolului lui Peter Stein care wyThtre de lOdon cu trupa de la acest interes ce poate spune povestea wwvnapoleonieinea fost inspirat de Bcondamnat la moarte pentru nesupunere. lecturilor teatrale din ultimii ani departe Interpretul de azi Xavier Gallais are farmecul fragil al personajului ceva wwvinstabil sub povara sentimentelor. Capriciile lui Goya. KargewSchauspielhause din Hamburg cu fragmente BwxKleist la Schaubhne din Berlin cu o wvvvwwvvvPrintre nisipurile din Brandenburg wywwfoto C.Modreanu..3244zyyv Brandenburg erau cartofii. Regizorii Schauspielhouse din Hamburg cu cartofi. mod miraculos neatinse de wzAceste imagini vor fi din nou proiectate gBwz la TNP din Villeurbanne cu actori francezi. Grard wwzcurentului lecturii romantice franceze ww Bla un vechi obicei egiptean unde singurul dureroase ale Germaniei imediat ziselor zvunei ample monografii despre Mathias Langhoffgdreptate…wwz02-Andrs VISKYPlaywright Andras Visky writes about the born of the new major project of Hungarian State Theater in Cluj Caravaggio Terminal directed by Robert Woodruff. The most controversial renascentist artist Caravaggio had a fascinating life and his destiny continues to raise interest because of his mysterious works of art. ECEARAVAGGIO24252055Giovanni Pietro Bellori wxxvwwpublicului Robert Woodruff mi-a sugerat un sinops deoarece pe parcursul o citim cu ochii unui regizor iar pentru Caravaggio a suscitat la vremea lui inspirate din Evanghelii argumentau ei semnaleze acest lucru sub forma unor mesaje. Unul dintre ei Giovanni Baglione celebre.folosim de exemplul cel mai relevant a prostituatelor s-a dovedit a fi cea mai Romane a intervenit de mai multe ori comenzile pe care le primea de la z25242524zbiserici importante ale Romei. La vremea localnicii de toate rangurile de la National Gallery din Londra deoarece Pictura lui Caravaggio este teatru Caravaggio ar fi adoptat demersul unui n teatrul lui Caravaggio protagonistul Bpersonaj al dramei lumii. Nimeni nu poate 02-nodisciples ready to do anything he asks for but in the same time he is conditioned by the East-European theater market which is devastated by neoliberalism and doesnt look anymore like that in which Grotowski or Kantor operated years ago. 3CRISOARECjTRE.29tulburat. Pe de o parte erai elevul lui foloseai un limbaj teatral insolit articulat vorba lui George Banu spectacolele tale pot dura la infinit.g despre spectacolului fiecare personaj este timp pe un triptic de ecrane care pare o Incompatibilitatea despre care vorbesc e care activezi. Spuneai la un moment dat Bdespre care vorbesc visezi la un teatru-s-au format Grotowski sau Kantor.yxanapoda. La fel cum unii regizori de fragment din scrisoarea ta tocmai prin acele metode rigide bazate z03420342zdevine un element pasiv. Despre conflict vorbi despre o schimbare la nivelul sunt uscate. Minile voastre sunt rigide BNabokov care este descris un spectacol de teatru Bmarginea patului o scrisoare de dragoste Citind aceste rnduri mi-am adus aminte ce spunea regizorul Heiner Goebbels citate Aparent niciuna. n primul caz replicilor ei. n cel de-al doilea caz gNabokov care vorbea despre acea teatrului se poate vorbi despre o . Cu xvvzvacces la prologul care se juca cu publicul spectacol cteva sute de oameni se vBdintre spectacolele tale.teatru a aruncat o privire asupra celor din ochii mei altfel nu-mi explic gestul lui Prologul a durat cincizeci de minute apoi gB a fost asta.Cu binede Peca StefanPE CEAS. CU60 DE MINUTEMAI BATRNProiectul Art of Ageing a fost dezvoltat sub egida Conventiei Teatrale EuropeneProiect realizat cu sprijinul Uniunii Europene prin Programul Cultura
Pentru a va oferi o experienta de navigare mai buna acest site foloseste cookies.
Daca esti de acord cu acestea, inchide aceasta notificare sau afla mai multe despre setarile cookies aici | OK, inchide