xyyxvwyIAMINTIEChTEODATjUNGESTPOLITICUNGGGESTPPOLITICMirella Nedelcu PatureauScena INDEPENDENTjI.OUASTAREDELUCRURIRITISH3HOWCASELAEdinburgh 2013UTIACUARTITICristina ModreanuxvE ST IVA LU LEUNORGANISMVIUxxvvConstantin Chiriac – INTERVIU -3UNTEIsNPERICOLRegizorul ReggiizzoorrulRReggggggiizzorrullNDRIYHOLDAK CjTREACTORIScena.ro Five years in the jungleTo celebrate Scena.ros five year anniversary editor-in-chief Cristina Modreanu draws an overview of the journals activity since its inception. The editorial further argues for the continued relevance of theater criticism and takes a moment to thank the collaborators and supporting institutions that have made the project a reality.fascinant n acest moment nereformat de prilejuri de confuzie dar una peste alta e vorba de un teren fertil din care prin intermediul colaboratorilor ei – nume adnci n viitor n studierea acestor ani xyde interviul cu directorul Festivalului de cronici dedicate noilor spectacole ale xvwyxvwzdata aceasta Festivalul de teatru de la Festivalul autorului dramatic despre care rapoartele de evaluare ale directorilor articole din presa de specialitate care indiferent de cte aplauze sau mai nou de cte comentarii favorabile pe Facebook nevoia de opinii informate ale unor Este probabil unul dintre motivele pentru avut din partea cititorilor fie ei creatori din domeniul artelor spectacolului sau simpli gcreative n articole sau eseuri publicate xvwwcompaniei Societas Raffaello Sanzio a lui CNDB British Council Romania Institutul xvwzrevistei de artele spectacolului Scena.ro. – Cinci aniEDITORIALwScena.roxSUMARxyyxvwy xvvxz Cristina Modreanu Ciprian Marinescu Florentina Bratfanof Antal Szilrdvxv Shda xvwy INTERVIUPROFILCRONICA DE TEATRUONVERSAIECUMikiko AWAMURAIAN9AMASHITAIECAREGjSETECEEACECAUTjwNTERVIUONSTANTINHIRIACFestivalul este un organism viu n acord 3CENAINDEPENDENTjwwETOXIFIEREADETOAMNjde Florentina Bratfanofwz4REIOAMNEITOIZMEIEBUTDESTAGIUNELA.AIONALULCLUJEANde Paul Boca5NTRAMVAINUMITDORINjxvwwww.revistascena.roCONTENTyCESTNUMjRAAPjRUTCUSPRIJINULINOUTVIGNONde Cristina Modreanuxx6ECHITRISTEIAUTUMNALEEGENDACONTINUjde Adriana TEODORESCUde Lucian SABADOSVOICE OVERzzOREIGNFFAIRSERLINde Mara NedelcuxRITISH3HOWCASEde Cristina Modreanux3TCKEMARKTERLINde Ciprian Marinescuyx3CRISOARECjTREACTORIde Andriy ZholdakESEUyz3ISTEMULTEATRALDUPjDEANIyCASTING TOOLKITde Florentina BRATFANOFzNTRjsNCOMPETIIE252IAMINTIECsTEODATjUNGESTPOLITICde Mirella NEDELCU-PATUREAU 4 4NINSORILENzv4EATRUANATOMICde Marian POPESCU0555SCENELESyUCY4HURBERIEVADAREADINTRECUT05.792.z5NIISALVjMde Mihaela MICHAILOVPOSTFORMAzz0ANSORICHNERURNALDEDRAMATURGde Andrs VISKYCERCUL24zx INTERVIEWUPjDEANIESTIVALULESTEUNORGANISMVIUsNACORDCUTOTCEsNSEAMNjVIAADEASTjZIDEMhINEDEPOIMhINEnlScena.ro interviews Constantin Chiriac the director of the International nlth edition. Chiriac talks about the vision inspiring the muuo independent cultural event in tune with the Romanian reality while in the same time connected to the international scene. Among the positive impacts of the festival Chiriac lists the development of educational academic and cultural institutions around the festival and the positive impact overall that FITS had on the development of the city of Sibiu and its nllsfestival Sibiu was designated as the Cultural Capital of Europe. Among his regrets Chiriac lists that he wasnt able to convince politicians that the culture sector is the most sound and powerful avenue of development for Romania. INTERVIU INTERVIEW Anul acesta Festivalul xveveniment pentru capacitatea de a-i da wyConstantin Chiriacwyan tulbure. Romnia avea o conducere cnd toate lucrurile erau foarte tulburi din toate punctele de vedere. n timp ce interesele se creionau treptat interesul un festival n primul rnd independent n al doilea rnd conceput ca un organism creez aceste contacte. Din fericire am s-au schimbat fundamental fiecare an cadrul programului general al festivalului. acest proiect. Festivalul de azi este total festival de teatru care se adresa unui iubitor de teatru apoi treptat el s-a xvtinerilor n programul de voluntariat festivalului intrarea lui n dialog cu cele zConstantin ChiriacINTERVIU INTERVIEWgg Scena.roxvvdevenit pion principal n Capitala Constantin Chiriacxvva fost planificat pornind de la Festivalul Bwygacest lucru m-am documentat am xvvzwvwvxvvBiar Festivalul a fost argumentul principal BCare au fost de-a lungul gConstantin Chiriacmai devreme structurile create de ggmai mndru sunt de felul n care Sibiul s-a schimbat. Este probabil unul dintre numai din Romnia de cum s-a schimbat o comunitate din toate punctele de oameni iar Sibiul are acum cel mai bun public nu numai din Romnia. Are un s-a dezvoltat n cadrul Festivalului este conturat este probabil una dintre cele lui de parteneriatele cu toate celelalte impun la nivelul Romniei acest model mod cert cultura este unul din cele mai Festival din Romnia care aduce un profit att din punct de vedere cultural independente de festivaluri n Romnia gScena.roun bun prilej pentru a afla mai multe despre cum vede managerul Constantin Chiriac dezvoltarea viitoare Constantin Chiriacclare. FITS nu mai este un festival al teatrului ci unul al artelor spectacolului din cele mai importante festivaluri din lume. El este un reper cultural nu numai unicitate a lui. De asemenea vom Bursa de spectacole care a nceput INTERVIEWINTERVIU INTERVIEWcultural vor juca un rol mult mai teritoriu prin folosirea acestui instrument la nivelul ntregii regiuni. Avem multe un organism viu n acord cu tot ce Scena.rodin Romnia a crescut constant n ultimii Din acest punct de vedere FITS Constantin Chiriacscena sa ce n ce mai slab dar cu o securitate spectacole independente deoarece pe parcursul ntregului an festivalul teatrul wvwxBgdin lume care vin n dialog cu festivalul Scena.rotrei lucruri pentru a face mai Constantin Chiriacteatrul este unul din domeniile n care vBreprezinte structuri fundamentale ale lucrul acesta trebuie realizat avnd o din acea strategie. Ea poate fi uneori de atragere a fondurilor europene. culturale care au nglobat att programe economice transfrontaliere regionale Bxvvxvwxculturale titulatura de atragere a fondurilor europene era cultura dar dect a atras Romnia n totalitate. nimic. Nu sunt un adept al teatrului de poate face. Aceste structuri independente Sunt foarte multe de schimbat dar INTERVIU INTERVIEW Interviu realizat de gFound in translation. In conversation with Mikiko g Japanese choreographers Mikiko led workshops gave lectures and performed during their stay in Romania as part of the Eastern Connection project which aims to foster artistic field of contemporary dance between conversation carried on in a Bucharest hobbies influences fascinations and sources of inspiration as well as reflections and reactions to their time in Romania. w. dintr-un stand de unde publicul le BB Cel mai bine vndut autor. ZYwTokyo Dance Triennale prezent la Coregrafii japonezi Mikiko xxyxvwyproiectului Eastern Connection dansului contemporan reunind de coregraful Cosmin Manolescu xvwyxvwwNorikoshi prezentarea spectacolului anti agingCosmin Manolescu Mihaela Dancs Proiectul a inclus de asemenea este un program organizat de parteneriat cu Teatrul Aoyama din Foundation Tokyo. Proiect cultural xvwyOUNDINTRANSLATIONBcunosc romanul american. n orice scriitori cu acces la un public mai larg. Citesc filozofie buddhism despre g ZYanime ne-au MKg MKsursa n nefericirea mea. Faptul de a fi gg BMKpentru un ziar pe care l dau publicului cu ocazia spectacolelor mele. xyxy ZYgxzxvB B ZYsnt un lucru frumos. MKurte n timpul spectacolului dar asta acum. ZYspectacolului snt un domeniu dificil important este procesul artistic nu am ZYajuns acolo care a fost procesul artistic. Bconcentrez pe proces. prost. Norikoshi-sanx Bam public la procesul meu de lucru nu x INTERVIEWINTERVIU INTERVIEW unui scriitor polonez n cadrul unui B ZYBx perioada asta. ZYun jurnal cu poze.BFound in translation este coregrafi japonezi Senior Fellow al sale principale includ The Sailors cu balans dansului n cuvinte acestea fiind bine me coughingxvvzdiscipline diferite ntr-o abordare care xvvxvvxvvxvwvBa fost implicat n proiecte colaborative Fahmi Fadzil din Malaezia. Zan Yamashita conduce de asemenea un studio de dans www.zanyamashita.comINTERVIU INTERVIEW MK MKNew Choreographer Division din cadrul xvwwDance gaMitaiwvBwvwww.kawamuramikiko.comg este manager al proiectului ZonaD studio n domeniul artelor performative. www.PROMOPROFILwwThe independent scene and Aprojects which do not receive public funds through an official institution Anca typology of Romanian independent theater movements. The essay also analyzes the current situation of the independent theater scene noticing its tendency towards its inclusion in the repertory theater as a consequence of its commercial viability. In light of such need to move into a further evolutionary step and come up with a new comprehensive mode of organization.publicurile de teatru independent.wale tinerilor actori regizori dramaturgi unui public redus din punct de vedere specializarea din teatrele de repertoriu gBn jurul unui anumit tip de teatru sau n BxvxvwwSchwartz care ating puncte nevralgice ale istoriei recente prin spectacole wwBeste se pare aproape de a atinge nivelul a crescut n ultimii cinci ani aproape n vde Teatru Independent din noiembrie xvwyaceasta nghite aproape orice tip de dedicate teatrului independent care De aceea nainte de a ncepe orice s-au scris deja cteva articole care au este ferit de orice tip de subiectivitate iRetoxOrfaninefolosit al unei case vechi n centrul zona de teatru-bar care cuprinde articol separat numai acestui subiect.Bprecum recent inauguratul Teatru Mignon Bwvdin circuitul teatral oficial al capitalei. n forma lor de organizare. Teatrul Act este structurat pe sistemul unui teatru Bxvwvscene profesioniste. Formula s-a dovedit Dar poate cel mai important fapt la care xvwywvxvwxde repertoriu afectate de politicile economice de austeritate au redus la s-a modificat ntre timp radical. public din ce n ce mai numeros care segmentare al acestuia a nceput.Dihotomia teatru independent teatru Bprogramul unei stagiuni n timp ce actori de renume ai trupelor de repertoriu sunt PROFILwxRetoxNume importante ale teatrului de repertoriu precum Maia Morgenstern independente ale capitalei. Notorietatea teatrului de repertoriu pentru a-i vedea pe sunt din punct de vedere economic marketing devenind astfel profitabile din punct de vedere economic. Din punct de nregistrat succes de public pe scena Meitreyiprodus de Chris Simion prin intermediul companiei sale Teatrul DAya care de Teatrul Nottara fac acest lucru de pe la xvvv tipurilor de public cultivate de teatrul punct de vedere al tipului de teatru pe care un spectacol de teatru clasic care o are n centru pe Zelda Fitzgerald enigmatica articol zona de teatru independent etape de organizare. Tot ceea ce s-a BPROFILwyatrage mai multe categorii de spectatori. tip de public pe baza unui repertoriu Improfest care a reunit n luna wyncerca delimitarea genului de cel al stand-up comedy cu care este foarte pune un anumit tip de presiune pe management care o include evident de a face teatru de calitate cu bani ale teatrului romnesc post-decembrist.Tipografic MajusculBgs-a ntmplat n subsolul casei din Calea wxvdramaturgi video designeri. Serialul site-specific denumit diferite legate ntre ele printr-un personaj sunt create dinamic cu multe momente sentiment de melancolie. De la nceputul xvvvtineri care aveau de spus ceva – creativi aceste spectacole au intrat n istoria teatrului contemporan romnesc i-au y sau cea din final cnd un sinistru Tom Waits ntruchipat de regizoarea Theo live danseze aproape pe ntuneric nconjurat PROFILwz Tipografic Majusculde la Nitra Slovacia n parteneriat cu xvcu umor facil Tipografic Majuscul nu precum cercurile concentrice produse de aruncarea unei pietricele n mare. Tipografic Majuscula unui regizor puternic care a interogat creativ documente din istorie prin mijloace teatrale concentrndu-se pe un subiect wwvideo manipulate de doi actori Mihai live aduc un plus un caz. n zona teatrului documentar mamei lui Mugur Mihai Smarandache Orfanimicrouniversului din sufrageria unui xBDobrin Conrad Mericoffer Camelia Dincolo de cele trei voci ale personajelor live voice over Spectacolul este att de puternic nct theater season in Bucharest with independent artists Florentina Bratfanof singles out a number of notable independent theater productions playing this Fall in g specific series of performances under the title Tipografic MajusculUppercase Font plays Orphans Elena Morar and finally RETOX a show written and directed by Eugen Jebeleanu NCEPUTDESTAGIUNECUINDEPENDENIsNUCURETITipografic MajusculwxvwyzzggxgyContemporan. n zona de performance. IECAREEIETECEEEAGGjjjSSEUTjCECCCAAUGwPROFILwte vei ascunde n umbra personajelorBxyGabriel Sanduwxvwyxvwyxvwylinie cu alte festivaluri tari din Europa.xywxvwvxvwyxgBxvwyxvwyxvwynlmoScena.ro nagathers impressions frfrom nlmo Actors almost unanimously fo aound tthe event to be a place full of wtowondders and wonderful people wwhhere thanks to organizer of the eveorent annd theater director Radu Afrim.ctwPROFILyyw A fost cel mel mai bine orgrgananizizatat rgaeveniment teatral la ral la care am luat aae m-a impresionattdar pe mine m-axxxyyceva n eiiprin ceeaa ce facc.wwwvwyxvwyre este cel mai bun lucru de vededevedere estdvedpe plan profesional pe care l-amn proincredibili care aveau ca unic scopu ca unic ss-au concretizat foarte multe. Eu unaxywxdevreme sau mai trziu se vor deschide… yBMihai Cojocaruw ymulte dintre lucrurile pe care le-amxyBIrina Antoniewales modul n care le-au lucrat felul lor de aacestei meserii.acexviitoare festivaluri lucrurile vin de layteatrul contemporan dar nu pot spuneam idei preconcepute. mi placewPROFILwxyIoan Paraschivwde care aveam nevoie pentru a vedeaxyNu doar mie ci tuturor le dorescIoana Cheregiwxxvwvwyde teatru colegi mai mari care au fost re au ixvwyxBspectacole bune. Ceea ce stiu sigur este Nord Satu Mare mi s-a oferit un contractcu spectacolele pe care le am deja.yMelania Rusuwevenimentele majore universale care s-aupetrecut n acest anxvwypetrecut . Darscop cop pectaculospectaculos.sunttaaactor ssunt spsnt spxxvwvywyyxxxmoase petetrecute n scorbura Zilile efrfrumuei melee mpreunatate cu alte zile cacasesi mefrummoaseppeterecute pe scscndura ffolosesesc acesttccuvnt dect n momente ntlnesc tot ce m ce mi vine n minte este . Iar ceea ce wxale melaniei ce mi spun mie cnd ntlnesc acesty De multe ori visam teatru n timpulntmpla ci probabilitatea acestora de a Bscurt teatru laborator ceea ce amncercat chiar eu n podul casei undeoftezi continuu.este asemenea unui maestru…Radu Afrim pentru ajutorul dat nrealizarea acestui material.wCRONICA DE TEATRU THEATRE REVIEW Cnd Be numai bun de aruncat n abatorul hulpav al cuvintelor iar logica ei n cel al imaginilor. Nu de alta dar Nemaipomenita multiplicate dement n jurul unui alt zeitgeist ne rdem. Imaginile sunt doar imagini cuvintele sunt doar cuvinte. inerente Nemaipomenitei aiureli – vis fac din noi spectatori actori regizori stahanovistului matolit femei lascive peste poate dincolo de care un demiurg gbecul nainte de vreme. 4REIOAMNEITOIZMEIDebut de stagiune la wCRONICA DE TEATRU THEATRE REVIEW Ionesco late play entitled nlth century Romanian theater under the title The Aureliu Manea Trilogy Trilogia Aureliu Manea.B gwwdread-de-a ritualul golit de sens de-a limba gcu mult cntec mai zglobiu sau mai cu o serie de personaje memorabile Caras ntr-un Zmeul Zmeilor volubil de la Woodstock n mijlocul crdului gTrilogia Aureliu Manea Aureliu Manea e cam ca James spectacolele lui. Aici n schimb nu-i acolo. Cei mai tineri printre care ridic trei sunt scandalos de frumoase. Regizorul le reunesc n acest nceput de stagiune ntr-un spectacol-triptic umane multiplicate orizontal la infinit. plng amarnic soarta printre icnete orgasmice un comutator electric poate deveni organul ritmic al unei tragedii iar un fiu handicapat poate fi Cristos chiar n noastre a oamenilor de post-gxvCRONICA DE TEATRU THEATRE REVIEWVieux Carr Tennessee Williams a locuit att la nceputul Bpare categoric transcris n personajul localurile ce gem de consumatori paradele liveacolo n toiul efuziunilor nocturne. Straturile 5NTRAMVAINUMITDORINjTennessee Williams transpune asupra permanent cu Sudul natal. Blanche cea piesa Un tramvai numit Toate acestea sunt motive suficiente pentru wznesofisticatwntotdeauna distrugnd-o pe cea veche. Cu regizat de wpe extraordinara Cate Blanchet.the poetry in the drama. I put it in short stories and I put it in the xwCRONICA DE TEATRU THEATRE REVIEWA Streetcar Named Desire on the Two productions of A streetcar Named Desire by Tennessee Williams are budget show at the independent theater by Dinu Cernescu. Cristina Modreanu argues that the superproduction at the best quality dramatic theater hosted by and Richard Bovnoczki.pe vremuri numele Teatrului Bulandra. teatru al detaliului semnificativ pentru caracterizarea personajului un teatru-vehicul pentru ideile dramaturgului dar Baceste roluri pe Mihaela Trofimov cea mai n cei patru actori piloni solizi pe care se Blanche nici micile ei viclenii dar nici second-hand devine material pentru un spectacol gen de teatru comercial bazat pe vedete dar n spectacolul semnat de Dinu Cernescu la despre cruzimea noii lumi care o distruge pe cea veche sau despre cum ajungem fard e prea gros cnd cuvintele nu sunt gnici regizorul nu a avut de fapt ncredere n B Tennessee Williams la transformarea piesa lui Tennessee Williams a intrat n xvwxxvwygpune degeaba tot mai multe straturi de machiaj pe chip n timp ce zona de teatru constrngerile la care este constant supus. gfim martorii farmecelor ei pierdute trebuie Baveau loc petrecerile nocturne ale Festivalului oficial trona o ntr-un fel de acvariu sofisticat. Mi vremii de Festivalul de la Avignon mondial.INOUTxxVIGNONwvo radicalizare a programului curatorial xvwyriscurile au dat rezultate pe termen lung. wzvwxvvxwwxvwy lifting azi din toate punctele de vedere dect n wvstat pe drumul ireversibil al antreprizei contribuind la construirea platformei care va genera teatrul de mine.Avignon este n acest moment punctul far al acestei platforme un pion influent contemporane pentru care n ultimii ani Cadiot Boris Charmatz Simon McBurney deceniu pe scenele sale Festivalul de la Avignon a contribuit la dezvoltarea scenei cel mai bine cotate n teatrul european. preocupat prin ncurajarea dezbaterilor wThird World Bunfightx a fost n frumoasa ca artist asociat a artistului congolez din capitalele europene. Cnd a descoperit wxun album numit Africans on Stage Bailey a XIX oamenii albi care aduceau oameni unui public n majoritate alb din Europa. colonial pentru a legitima sechestrarea crescut n timpul Apartheid-ului ntr-un B2 a avut mai departe de realitatea din care fusesem Bmuzica un cor de cteva voci decupnd care se auzea de undeva din centrul nlmo an even bigger crowd of spectators and brought the event at the forefront of the cotemporary scene. Some of this years new-and-notable amply discussed by Cristina Modreanu are South-African Brett Bailey heading the company Third INOUTxyPlace du MarchShdawwvanimalele sau la capetele namibienilor corpurile perfomerilor erau ascunse n masiv cnd un prieten African-American Dar poate cel mai impresionant aspect pe y. ytransformatoare a spectacolului xvvINOUTxzz accente puternice precum anti-musicalul King Size al lui Cristoph Marthaler cu subtitlul O Needcompany Sad Face Happy Face xvvxParticule elementarexluminoase din romanul ultrasarcastic al Particule elementarezxvwyazilul-celor-diferi-i.htmlParticule elementareKing Sizela persoana I mizerabile descoperiri pe nostru le-am face fiecare dintre noi. n timp ce majoritatea oamenilor dintr-un xvsale toate argumentele ce Dumnezeu a murit iar pentru nlocuirea reproducerii Particule elementarev vorbe mari poate chiar datoria lor.lEcole professionelle superieure dArt Si vous pouviez lcher mon coeurla al treilea spectacol profesionist dar INOUTxtoate ideile importante din roman sunt storytellinga spectacolului. Amintind cumva de flamandului prin dimensiunea punk rock. n care efectele speciale sunete intense producnd suspans litere de neon ce apar n fundal pentru a marca prezentarea unui ritmului spectacolului ce devine astfel punk rocka fost acuzat scriitorul despre care s-a care n calitatea sa de xvwyn programul oficial al Festivalului de Toate acestea sunt elemente ale unei Par les villagesPlace du marchxINOUTforeign affairs printre ntlnirile la nivel nalt din lumea spectacolului TheatertreffenTa n z i m Augusta devenit un simbol al establishment-ului a coordonat Sommerfestival el este un xvvImpulseajuns n fruntea festivalului foreign affairs. spectatorul provocat de multitudinea Bforeign affairs s-a aflat anul acesta coregraful Bartistic german Forsythe nu mai e demult contemporan pornind de la baletul prezentat n cadrul festivalului a condus acestui creator de arte performative. este un xvDecorul este creat doar din ghemuri film science-fiction. Fiecare dansator se supun unor legi ale fizicii diferite n SiderMara Nedelcu reports from Foreign Affairs Berlin a festival of contemporary performing arts curated by focused on the work of American choreographer William Forsythe whose Sider and White by Mara Nedelcu are Birdwatching a Yukiko Shinozaki.Foreign Affairs Berlin EXPERIENEARTISTICECUMEDIULsNCONJURjTORINOUTxfutur antrieur ceea Bpornesc n aventura inevitabilului. Ritmul momente dintre care oricare ar putea fi primul sau la fel de bine ultimul. Faptul este ncercarea de a aduce coregrafia n BBsunt pe ct de libere pe att de aleatorii. atunci cnd nimic nu mai e ce pare a fi foreign affairs William ntlnirea dintre artistul de arte vizuale Birdwatching. ntrebarea concret mediul este receptat abstract. capacitatea sa de a se prezenta ca un Duetul coregrafic norvegiano-japonez serie de show-uri site specific n camere Bforeign affairs . Ei percep scena teatrului ca pe prototipul a fi. n debutul spectacolului vedem un pe fiecare parte sunt atrnate de imense dansul cortinelor ele deplasndu-se pe obiectele cu personalitate la indivizi fiind dansatorilor devin imagini abstracte stop-cadre. ntr-un final cortinele dispar stimulul vizual spectatorul este provocat imagini pentru aceste sunete. n acest transformarea cnd elementele care compun mediul performativ corpuri obiecte imagini sunete trec cu un prezentat din attea puncte de vedere cu el mai departe mesajul artistic INOUTBritish Showcasexvwy – CutiaCUARTITIxThe Beginning Major TomNici nu se putea un nceput mai bun spectacolul artistului britanic Michael The Beginningnceputulde piese shakespeariene The Beginning ncepe foarte atent la perspectiva n rezumat de asemenea amuzant a nucleului piesei nu le e de ajuns acestora scenariul vnumindu-se The MiddleThe End.organizatoric vorbind la nivelul celei yvSeminarului cu titlul Audience engagement organizat de British Council BFringe Festival showcase-ul destinat Cadrul creat de British Council cu evenimente culturale un fel de cadou atingerea unui nou nivel profesional e cel mai adesea diferite de ale noastre. xvwyparticiparea ei la acest eveniment.INOUTxsuferite n urma acestei decizii sunt cu bietul Maior Tom care pierdea toate Documentarea celui de al doilea nivel organizare de ntlniri cu publicul pentru un fel de making off al spectacolului dar cu rol n economia acestuia. Bonusul cel mai special este umorul cu totul special Bspectacolului propus de Sylvia Rimat n mediul cultural britanic nct fondurile discret sau mai direct chiar subiectul Bidentifice cu ajutorul lor prin intermediul unor interviuri metodele cele mai care este creierul spectatorului. Intrarea n liceul unde se juca spectacolul cu titlul de mai sus produs de Teatrul inlmoThe every other year showcase of English actors and companies organized by British future of the theatrical stage writes Cristina Modreanu. Among the gems discovered by Werner. zonele din imediata apropiere a acului apoi continund n cercuri concentrice. n spectacolul Major TomMaiorul Tom Tales of Magical Realismdeschise se vedeau clasele goale adncite n semiobscuritate cu cte filmate cu camerele de supraveghere n spectacolului soldatul Bradley Manning i cu scene din perioada n care revenit n Manning. Avnd probleme cu autoritatea condamnare din partea tribunalului militar. spectacolului este alert performerii sunt tema crizei individului n societatea dosarele aruncate n aer de performeri ntr-un gest simboliznd eliberarea din E un mesaj trimis de kevinm.hynesus.army.miljoseph.b.mackeyus.armyl.milchiar despre cazul Manning dar faptul mi-a dat un sentiment de libertate.Povestea unui inel de tinicheaspectacolele pentru a fi prezentate The Tin RingInelul de tinichea care ea povestea despre el dar mai ales despre aceea care l-a inspirat Zdenka My Lucky Staravea dreptate. Da Zdenka este unul da povestea ei se petrece pe fundalul nu ar fi putut comunica cu generalul englez care a salvat-o. Sau felul n care amintirile materializate ntr-un simplu inel de Inelul de tinicheaTales of Magical RealismPovestiri din realismul magiclimita cu visul. Spectacol-traseu instalat Povestirile…yvINOUTTales of Magical RealismThe Tin Ring Desprins de realitatea din care provii vintageunor obiecte vechi n special aparatele de misterioase alunecnd pe holuri te mira acest miracol cotidian care Totul despre celulele He-La pe att de uimitoare ce a devenit deja xvHe-La wwThe immortal life of Henrietta Lacks de Rebecca Skloot povestea femeii wwei. Arcul de timp pe care spectacolul l ului de la Edinburgh din acest an. banii-sau-cultura-festivalul-international-xvwyINOUTywBradley ManningyxINOUTBerlinBygscris ceea ce Christina Zintl a numit n ultimul nostru interviu vezi Scena.xxgistoricul penthouse Pan am Lounge aveau acces de aterizare n Berlinul de wwvBxvwymasa din sufragerie pe dalele terasei.a festivalului sub motto-ul-ntrebare dezbaterile organizate n jurul lecturilor. medie a autorilor care nu sunt tocmai BBwxvvx Bxvvxvwwde atunci ncoace de Christina Zintl.nu sunt cunoscute publicului german. n fiecare an cteva piese sunt selectate de n programul festivalului Theatertreffen. vvvvvvgermane premiate la teatre importante. Bworkshop-uri lecturi radiofonice partenere. n Romnia teatrul partener al yB Ciprian Marinescu writes about within-a-festival taking place during Theatertreffen and having the aim mustcarried the self-questioning motto Disintegration and decline of OMER KLEINprezintacu sprijinulpianoconcertoeclectic perspectives on jazz13 noiembrie 2013Sala ArCubora 2000ulPretul biletelor este de 3500 lei si 2650 lei. Pentru elevi si studenti 1590 lei detalii pe www.greenhours.ro si www.arcub.roPROMOESEUxvwxBun grup e doar o iluzie. Chestiunea ggfiecare actor. Dar sunt probleme cu teatrului cu felurile voastre diferite de gvoastre sunt uscate. Minile voastre suntB gAndriy Zholdak3UNTEIsNPERICOLA letter to actors. Director AndryiWhile rehearsing The Cherry Orchardatdthe Turku City Theater in Finland in nlmn letter to his actors reprinted in its entirelyby Scena.ro. The waking call he launches game should be a modern immediate passionate intense and honest strongand rigid like real life. You are tired. You lose connection with the Time. You are yz ESSAYESEUy339stau mai mult timp printre voi cu voiBBfeminitatea masculinitatea. CuvinteleBpopoarelor antice unde nu se aprindeggg aceste fulgere care cad asupra navei Bat la inimile voastre mpietrite calme. murdar. Acum depinde de voi acumdepind de voi att de multe lucruri.autori ca Cehov Dostoievski IbsenBsuntem comentatori ci observatori. Jocul yESEU339wwof Polish Theatre in an enlarged Europe Documentation of the Symposium xvvyxvvorgdownloadssymposiumdokul.pdf wzxvwyxpersonale conferindu-le ancorarea n acest moment lipsea. Analiznd wvacesteia prin crearea de noi teatre permanente acolo unde ele lipseau Nimic nu se pierde nimic SISTEMULTEATRALDUPjDEANI2OMhNIAULGARIA5NGARIAI0OLONIAgwvtimp de peste patru decenii de comunism pe care sectorul teatral le-a dorit pe de o x yxconcluziile tezei de doctorat Politici culturale n teatrul postcomunist. Studiu comparativ xvwynlIchanges undertaken by theater institutions in Central and Eastern Europe in the twenty years after the fall of communism. Even though the art form is dynamically and sensitively attuned to the present the theater institution has in fact Cultural policy has only been steered structures and the model of repertory theater remains intact even while independent theaters have proven more successful than public theaters. ngeri n America Teatrul MetropolisESEUy339 sistemul intactdomenii ale culturii precum filmul cartea artele vizuale care au migrat status quosistemul teatral ct mai aproape wvnou propus orice idee de diversificare a modelului teatrului de repertoriu predominantwvde regimul care tocmai se ncheiase. Ministerul culturii sau ministerul de independente nu au receptat alte teatrului. S-a ncercat transformarea anumitor teatre de repertoriu n teatre n general teatrul de repertoriu este apreciat n termeni pozitivi de B politicilor culturale teatraleteatrele publice prin transformarea unor teatre de repertoriu n teatre de Bhrtie au finalizat prin a fi incomplet fragmentate iar n final implementate politicilor culturale a fost aceea de a nici spre creatori nici spre beneficiari sau locale. Din acest motiv obiectivele Bca un instrument pentru atingerea per se diversificarea sistemului teatralau beneficiat de suficiente fonduri wvB ce mai marevun mecanism paralel de spectacole montate n regim privat dar prezentate s-au produs acolo unde managerul a unde a pus accent pe repertoriu pe Romnia cel mai adesea este invocat teatrele independente s-au dovedit a teatrele independente sunt considerate mai dinamice dect teatrele publice. au fost cele mai active n promovarea spre cooperare mobilitate schimb Spre deosebire de teatrele publice punctuale de numai cteva luni yESEU339bugetele la care au acces sunt infinit mai mici dect bugetele alocate teatrelor publice n Romnia fondurile disponibile pentru proiecte xvwvv domeniul teatralBcote alarmante. n Bulgaria sistemul politice din Ministerul Culturii. n pe care accesul direct la fondurile majore radicale. n lipsa lor mediul xvvvn schimb a avut loc la nivel artistic xvvv serviciul oferit major dezvoltarea teatrului independent vvspre alte practici din Europa legile artelor spectacolului introduse proceduri transparente n teatru xvvspectacole reglementarea programului vzxvvz xwxvvyyxvv personale nu politicilor culturaleindependente sau ale celor publice politicilor culturale directorul de teatru mediul profesional de obicei trecut v wvurma modelul american de strngere de fonduri att oamenii de teatru obiectivele strategice ale ministerelor responsabile de domeniul culturii sunt percepute ca pur formale artificiale domeniu de standardele ncurajate teatrul este asimilat serviciului public teatru-spectator este o continuare a de a se interesa de actul artistico evaluare a politicilor culturale nu s-a ngeri n America Teatrul MetropolisM underwent by a renowned septuagenarian Romanian actor televised spectacle. SCENELE 0555ygci din motive umane ba chiar private.Banatomicul au ajuns n prim-plan pentru patul de spital. Dar n al doilea caz astaNew York Timesfemeilor care ar putea prin controlul vedete mai multconstante. Dincolo deorice ar zice orice detaliu totul este Scena teatrului spotul publicitar filmulchipul corpulenumai la cazul romnesc de fapt la de pe patul de spital. De ce a acceptatcare l-ar fi putut primi altcineva aflat n moment din care vestea ncinge lumea fanilor a admiratorilor actorul romnrr saugun semnal femeilor pentru a le ncurajanspectacollCe cred cei care l ce cred ceiB Moartea unui actor celebru a uneii-ai admirat i-ai tuBde talentiertati se trececuvedereacare dau caratuletic al talentului care le aduce cBVederea lorr statutul public. mereu profitului public o dimensiune AUDDIENCES39 STAGESun gesst politticNINSORILE44 YESTERDAY39S SNOWzvconservarea trecutului ci realizareawBwwunui proces. Aflat astfel n prima linie a frontului Meyerhold e catapultat ntr-o wxvwxwwraison Fragments philosophiques trad E. wzwwxxvBproletkult- ul sauproletarskaia kultura a fost o ideologie nxxzwwwyxxv wa political gestureM reader through a journey in the munlborders between the theatricalavantgarde and the amateur proletariangroups are fluid. The ideology of theproletkult or the proletarskaia kultura political instrument. A propaganda avantgarde group The Blue Blouse to film director Sergei Eisenstein the period is rich in theatrical de valorilewyzcurente avantgardiste cubo-futurism constructivism foarte puternice n Rusia xvyvyBxvz. Spectacolele sovietice dedocumente de actualitate sau la mijloaceteatru simplu naiv chiar direct n generalywxxwyvwzlui Pavlov. Vezi Batrice Picon-Vallon wvzwxzNINSORILE449342933.7zwteritoriu al noilor republici sovietice eratraversat de sute de trupe organizate nimportant. Toate aceste date trebuiescgvezi actorii dinIncornoratul magnificwxxteorile sale despre constructivimul teatralsau despre metoda de antrenament actoricesc biomecanica ce utiliza teoriile despre comportamentul uman.Bwx are wwwyxxzzzTermenul de excentric nu e gratuit cicwxwwx teatrul de conceptul nvechit de subiect. Bwvani au fost de ajuns pentru ca turbulentulfuturist profet al modernismului acceleratFrontiera ntre grupurile de amatori n spectacolele lor despre tehnicarealitatea banalului prin mijloace inedite. wxinspirat de romanul americanului JohnwwZecezile care au zguduit lumea film cunoscutsub titlul de . Aureolat degloriawxwwwxvxvyvwxzyxwwBww n Spectacolul se bazadeja embrionul spectacolului cultAsaltul dirijat de N. EvreinovAsaltul rememora un trecut referitor la acest eveniment.gdevierile sale formaliste celebrul procedeutipic pentru Eisenstein cel al montajului desau bizare ce pot fi asociate pentru a wCele zece zile ce au zguduit lumea. Aici ar vvde a fi un teatru de celebrare sau dealte utopii… repuse la moda zilei.wyvvspectacoluluiMoartea lui Danton de la wzactori. Nu e nimic mai ofertant pentrula scheletul dramaturgic al scriiturii o xwcare n cazul nostru autorul nu a apucatCERCUL24 THE CHALK CIRCLEzxP39ansori-Bchner. A 9A dramaturgical creative process French Revolution the play Death. Invited to stage the play in SeoulTompa was asked to limit theproduction to a minimum of fourteen actors a requirement which necessitates a fundamental alteration9 an opportunity to rethink what theater really is and the process of deconstructing and reassembling the yzvdramatic n teatru este cred un conceptdeosebit de ambiguu cert este doar faptulBMoartea lui Danton construit pe baza asupra spectatorilor din primul momentdespreMoartea lui Danton propunnd ocu de Shakespeare dndu-mi xdramatis personaeMoartea lui Danton Sprawa de Stanislawa xwxz xyzla baza filmului memorabil Danton de wyun scandal metafizic insurmontabil de xvwxla Cluj piesa CERCUL24zy THHE CHALK CIRCLEn momentele cheie ale dramei. EaCnd scriu aceste rnduri suntem nregizorul spectacolului. Actorii coreenifiltrat dramaturgia lui Brecht prin teatrul juca pansori nu ai nevoie dect de oritmul spectacolului cu ajutorul tobei ritmul spectacolului cu ajutorul tobei Bwww.revistascena.ro acum la xvwzleipentru un vlei zn the background of large scale the first edition of Eastern ConnectionolmsBucharest. The project is designed tofoster cultural and social connections between Romanian and Japanesechoreographers and performance artists. Mihaela Michailov relates some future hopes animating the mainparticipants in the project whichcounted five Japanese together with five Romanian artists and cultural managers.POSTFORMAzzxyindependent n Romnia de proiecte n care am fost mai mult dect creatori cu Tr i e n alei de Dans de la Tokyo eveniment managerul cultural Ayako Miyake. Noi managerul Cosmin Manolescu managerul gfestivalului Temps dImages Miki timp de tatonare a ideilorrcare fiecare dintre noi este prezent n ariacare fiecare dintre noi este prezent n ariace ar putea face n acele proiecte unde parteneriat care este la nceput de drum. A fost un interval de lucru n care ne-amlibertatea de a ne imagina cum ar fim-a familiarizat n detaliu nu doar cuFaza pilot a programului Easternyvwreunit ateliere de dans prelegeri desprede proiecte care ne-ar putea uni n viitor.Eastern Connections a creat un cadrudefinind pe de o parte specificitateacontemporane din Japonia au fost Corporation a devenit cea mai vie zona de confort a bugetelor de la stat wseptembrie wvcare i-au legat pe Cosmin Manolescu a practicilor artistice interferente. Eastern Connection este un program parteneriat cu Teatrul Aoyama din Tokyo Bde lucru din cadrul Eastern Connectionmai departe. ZonaD a lansat campania xLucy Thurber and escape F at Rattlestick Theater which wascollectively known asThe Hill To w nPlays. Thurbers work presents variations on the themes of grappling with poverty and alcohol abuse.evaadarea din trecut.79205zTeatrul Dramaturgilor Rattlestick dinfestival de autor dramatic. Cinci piese cunoscut prin cafenele teatre mici Astfel adunateEroinele ei au diverse vrste perspective devenind student la o ani cu iubitul din liceu nAshvilleScarcityeste yel. Avocatul din Stay iese cu cu fata boss-yimpregnate de casa n care au crescut nuapare n cele mai nepotrivite momentedoctorat nKillers Other Family. teatrului hiper-realist durkitchensink dramatineret X este o ntoarcere n lumeagdect cu prilejul unui festival al uneivgBgVOICE OVERzAdriana Teodorescu the new manager of Colibri AnimationTheater in Craiova voices her concerns over the current lack of knowledge andinterest over the state of marionetteand animation theaters in Romania. These unique art forms await still their spectators financers.g ispectacolul montat de Silviu noi suntem sensibili orict de tiranine-ar considera cei despre care scriemBg Adriana Teodorescu este noul manager al Te a t r ului pentru copii VOICE OVERzxw xvwzxvwyBBprogram cu care mi inaugurez n modtalentatei regizoare Snziana Stoican.yn mod misterios pe toate celelalte.Maria Filotti este nu numaiiAcest numitor comun imposibil de definit ncepndliber asocierile se fac n mod aleatoriu sinapsele se fac sub guvernarea unor legi Mari autori. Mari regizori -gTeatrul Bulandra Teatrul Odeon Teatrul Nottara Teatrul de Comedie Teatrul ACT Teatrul Masca Filottidiverse originale provocatoare. SalaFilotti cochetaTe a t r ului Mascaa ntlnirii oamenilor de teatru.nchei aceste cteva gnduri patetice afirmasem la nceput aici n plasa de viseNewly appointed to the directorship programs and collaborations he has in biggest avenue of a theater director to reach great heights is his power of CASTING TOOLKITzFlorentina Bratfanof writes about how the education of an actor doesnt and must not end upon graduation from a theater academy. sNCOMPETIIENTRjBBterminarea studiilor de specialitate juriu a unui public sau a unei echipe de Facultatea fie ea de teatru sau de film BywwwwvzvBactorii care ajung la castinguri pentru filme diverse elemente dintr-un anumit cadru.acestui tip de public amestecat unele actorul nu avea n cele mai multe gwvxTeatrul Metropolis Teatrul Mic Teatrul de xvwyxvwzBxvwyartistic pe regizorul Radu Afrim fapt ce xvzgwwxvwyteatrul national timisoaramanager Maria-Adriana Hausvaterstagiunea2013-2014Teatrul Naional Timioara este o instituie public subvenionat de Ministerul Culturii.www.tntimisoara.comdecoruri – MARIJA KALABIcostume – TATJANA RADIImuzica – IRENA POPOVIvideo design – LUCIAN MATEIlight design – LUCIAN MOGAIONRIZEA VICTORMANOVICI CTLINURSU CLAUDIAIEREMIA COLIN BUZOIANU BOGDANSPIRIDON ANDREATOKAI LUMINIATULGARA DANIELABOSTAN IULIANACRESCU ANAMARIAPANDELE PAULAMARIAFRUNZETTI BENONEVIZITEU ADRIANJIVAN CLAUDIUDOGARU LAURENIUPLEAun spectacol de KOKAN MLADENOVIadaptarea Codrua Popov i Geanina Jinaru-DoboPROMETEU NLNUITaddaptareaCoddruaPopov iiGGeaninaJJiinaruDoboscenariu de Kokan Mladenovi dup Eschil
Pentru a va oferi o experienta de navigare mai buna acest site foloseste cookies.
Daca esti de acord cu acestea, inchide aceasta notificare sau afla mai multe despre setarile cookies aici | OK, inchide