Unde e becul CenzuraIERIIAZIScena tabloul IECRANELEde Alexandru BerceanuxvzxvwxDEVjRATANATURj AARTEIESTEEREZIA.UVREAUSjFIUDOARUNDANSATORCONTEMPORANRomeo Castellucci Boris Charmatz- INTERVIU – – INTERVIU -de Marian Popescuarticole de Cristina Modreanu i Iulia PopoviciuararartititititititcoocococolleleleleleleleddddddddddeeeeeeeCCCCrCrCrCrCriiiisisisistitititititinananaMMMMMMdddododododrererereaananuARAGIALEFESTIVALUL INTERNAIONAL DE TEATRU DE LA SIBIU7-16 IUNIE 201320 de ani60.000 de spectatori n ecare zi 2500 artiti i invitai speciali50 ri reprezentate 300 evenimente 150 premiere naionale 60 locaiiCaragiales life after deathA hundred years after the death of celebrated Romanian playwright Caragiale his recent statue placed in front of the National Theater in Bucharest ironically symbolizes the aspects of local politics and cultural practices that the national bard would have satirized in his lifetime. Conceived in a retrograde and formulaic style the statue conveys just how out of touch is the Romanian establishment with contemporary reality. Luckily Cristina Modreanu points out some artists are able to engage with Caragiale in a non-conventional and fresh way. la moartea sa. Bparcursul acestui an politic extrem de Dale noastre o O Caragiale montate de o femeie regizoarea Ada Lupu Hausvater un Leonida Gem SessionTeatrul Maghiar de Stat din Cluj o horror show de Alexandru xvwvlucrarea lui Ion Bolborea a avut o istorie parcursul acestui an postamentul favorit capul personajelor lui Caragiale. Caragiale devine astfel la propriu suportul pentru afirmarea unei nevoi de schimbare a n stil de westerngcare s-a dedicat aproape cu totul lui Caragiale n acest an. Scena.ro ncheie Anul Caragiale cu un set de texte dedicate scrierile dramaturgului grupate sub titlul wvvwOare ce fel de piese ar scrie azi cineva care Caragiale Cristina MODREANUPosteritatea luiCaragialeEDITORIALwPromovarea Artelor Spectacolului – ARPASxSUMARxvzxvwx xvvxz Cristina Modreanu Ciprian Marinescu Florentina Bratfanof Antal SzilrdvxvCRONICA DE TEATRUINTERVIUINOUTFESTIVALFOREIGN AFFAIRSde Ciprian MarinescuzTEMPS DIMAGES 2012de Ioana SileanuwFestivalul de Dramaturgie ONTEMPORANjRAOVde Elise WilkwInterviu ORISHARMATZcontemporanwwInterviu Romeo Castellucci2OMEOASTELLUCCILAERLINde Cristina ModreanuInterviu A2IBOTSI-ATHILDE-ONNIERyw The Four Seasons Restaurantregia Romeo Castellucci foto Christophe Raynaud de Lage0HOTOSHOPxTigrul sibianxwww.revistascena.roCONTENTPROFILCARAGIALE 100252MAGINIISUNETEDEPEPARTEA CEALALTjATIMPULUIde Andrs VISKYCERCUL24yOUjEROINESCANDINAVEPESCENA.4de Mirella NEDELCU-PATUREAU 4 4NINSORILENzvESEUUnde e becul ENZURAIERIIAZIde Alexandru BERCEANUPedagogia friciide Mihaela MICHAILOVPOSTFORMAzxDocudramele de impact social PUZZLENEW YORKNzz3CENATABLOULIECRANELEde Marian POPESCU0555SCENELESyNTICATHARSIS5NEXORCISMde Alina NELEGAREACTIIADVERSEyyCRONICA DE DANSGustaviayzPariul scenei independentede Rucsandra POPxCASTING TOOLKITDublu interviude Florentina BRATFANOFzLCHIMITIISECOLULUI88de Irina IONESCULONDONREPORTLzVOICE OVERSTALGIAITEATRULde Jessica RIZZOzywFESTIVALzCiprian MARINESCUfestivaluri ale Berlinului Festivalul de Jazz Theatertreffen Festivalul de xvwywyvvmarile spectacole ale Europei. Bxvwyculturale transcontinentale pe amestecul cuprins n program spectacole de Federico Len Anne Teresa de Keersmaeker Castellucci Boris Charmatz Manu Riche argentinianul Federico Len a creat wvwyBalocuri cu efect n spectacol fiind Coregraful francez Boris Charmatz a adus vizibile n artele spectacolului n ultima mai definesc ca fiind regele universului. Un spectacol de la care pleci cu spielzeiteuropa a murit TRjIASCjForeign AffairsFESTIVAL9Ciprian Marinescu reports from the first edition of Foreign Affairs festival the new direction taken by the Haus der Berliner Festspiele the main organizer of spielzeit39europa Foreign Affairs aims to foster more international exchanges and to promote greater interdisciplinarity. Among the artists showcased are Federico Castellucci Boris Charmatz and Manu Riche.Beternal story of our fears… transcontinental nu excludem desigur interes deosebit pentru Africa n Bviziunea regizorului Brett Bailey asupra fond muzical-instrumental permanent dezbate traumele lumii postcoloniale asupra Medeei din partea unui regizor clasic. creatoare pentru care tabloul coregrafic spectacol la Avignon s-a derulat n lumina Bcoregraful Mart Kangro ntrun teatru.amintirilor cum zice caietul program reconstituie amintirea prin prisma artistul plastic Fernando Rubio a creat un spectacol despre povestea hainelor care un paralelipiped tapetat cu haine n toate de cortine tot din haine. Cele patru Boftnd unul dintre oftaturile acelea cu directorului BF Dr. Thomas Oberender. Berliner Festspiele are snge nou n foto You Wei ChenInterviu realizat de Christina TILMANNbulimia imaginilor scandalul Spectacolul Four Seasons Restaurant Acela este sunetul real al unei imense spectacolului prin ceva care atrage vis de realitatea fenomenelor. Iar lumina acestui spectacol. act voluntar. E nevoie de acest gest extrem pentru a crea o comunitate. Cele Bposibilitate de a recupera aceste limbi ele graiul. Dar este un altfel de grai o altfel Moartea lui Empedocle un text filosofic care descrie drumul parcurs de Empedocle un gest ntreprins pentru comunitate. Romeo CastellucciDEVjRATANATURjAARTEIeste ereziaINTERVIU INTERVIEWINTERVIU INTERVIEW Heresy is the true nature of artSpurred on by Christina Tilmann Italian director Romeo Castellucci elaborates on his conceptions of the image and on his theater philosophy exemplifying from productions such as his latest The Four Seasons Restaurant. Answering questions about the controversial nature of his productions true nature of art. In essence theres always rule breaking Thats percepe arta n mod diferit. Toate acestea The Four Seasons Restaurant – Pictorul american vrestaurant. A refuzat consumul de imagine ideea unui consum la fel ca n Blucruri. v Bde imagini care nu mai spun absolut nimic care sunt lipsite de un sens profund. culorilor – ultimele picturi ale lui Rothko erau aproape n ntregime negre. Nu e vorba de un negru negativ ci de un negru Este un negru care promite o lume ce va veni. Nu este negrul apocalipsei ci negrul genezei. Bcelelalte imagini O asemenea imagine Bse poate vedea nimic. Imaginea ne Exact. Spunea Eu sunt imaginea modelul pictura spectacolul eu te doar ca pe un obiect acest contact nu asemenea imagine o asemenea corect ceea ce s-a ntmplat. Nu am strnesc spectacolele mele asta nu e wvBwwxvvxxvvCastellucci e cunoscut pentru un BBBSkandalon al artei – nu numai n sensul de scandal ci n echilibrul. Acesta este skandalon n sens Beretici. puternic mai scandalos sau mai hulitor de gSe ntrunesc multe lucruri. Puterea tuturor lucrurilor privirea care devine ea hard coreBDe exemplu social vorbind nu putem accepta ideea de sinucidere. Sinuciderea e The ministers black veil nume diferite teme diferite dar au o povestire The ministers black veil o face Bartleby n faimoasa povestire a lui Hermann Melville. E vorba de un paradox Rimbaud. Alegerea de a nu mai vorbi de a Four Seasons acest lucru devine un act estetic. El ceva. spune ceva care m-a pus pe gnduri. Nimic este Nimicul Zen-ului este un Nimic bogat n conflicte un Nimic de o The ministers black veil o povestire care m-a acaparat complet sunt obsedat de ea. The Four Seasons Restaurant nu Traducerea Elise WilkINTERVIU INTERVIEWThe Four Seasons RestaurantINOUTCristina MODREANUxvspectacolul Le Tricorne produs de Baletele wwgcu toate acestea a existat un artist american pe numele lui Mark Rothko Oricum cnd acceptase cecul Rothkowapetitul celor ce frecventau locul. lui Romeo Castellucci numit n cinstea lui Rothko chiar Four Seasons Restaurant distruge apetitul pentru teatru al celor E un explicit act de refuz al idolatriei n numele unor imagini ce ne conduc wacesta picta tablourile pentru Four Seasons cuvintele spuse de actor Castellucci Moartea lui EmpedocleBwv priviri aruncate demonstrativ departe vehicul de trecere nspre partea a doua a Bspectacolului constnd ntr-un text Foreign Affair cuRomeo Castellucci LAERLINCastellucci in BerlinCristina Modreanu writes about Four Seasons Restaurant Romeo Castelluccis latest production seen first at Avignon and then at the Berlin Foreign Affairs festival. The Italian director evokes the figure of American abstract expressionist painter Mark Rothko who once refused a commission from the famous Four Seasons restaurant in New York in rebellion against the culturally prevalent culinary and consumerist approach to art. In the same manner Castelluccis staging wants to destroy the appetite for conventional theater offering instead to the spectator an intensely sensorial existential and self-questioning experience. The Four Seasons RestaurantPROMOwvINOUTAlegerea unui text despre filosoful Empedocle nu este desigur n unele teorii cel de al patrulea fundamentale sunt la baza tuturor cosmosul. Spectacolul lui Castellucci pragmatice prin intermediul unor imagini x regizorul sale Trilogia Endogonida Purgatorio Hey care nu are nici un context narativ nici un xxvvparadis cnd chipul unei fecioare apare n minile spre ea iar un text simplu e proiectat sistematic deasupra scenei ca o Aducnd un asemenea spectacol la Festivalul de la Avignon unde Four Seasons Restaurant a avut premiera n Affairs al Berliner Festspiele unde l-am n ce mai largi categorii de spectatori care INTERVIU INTERVIEWwwspectacolului enfant spectacolului Rgiwvvlocuri din teatru. Acest cablu este tras cu o provocate de acele noduri din teatru. E o Bwcuvnt. Doi ani mai trziu cnd am lucrat cu Odile Duboc am experimentat mult cu romanul lui Maurice Blanchot – Thomas Bpentru enfantA nceput dintr-o ntmplare. Cnd am ajuns n Muzeul Dansului din Rennes era acolo o dansatoare a lui Odile Duboc reinterpreteze spectacolul lor Projet de la matire cu copii Petit Projet de la matire. de fragili. Nu erau genul acela de copii Projet de la matire spectacol dincolo de Maurice Blanchot Boris CharmatzCinterview French choreographer Boris Charmatz starting the discussion with remarks about the production enfant and gradually delving into a conversation about movement and passivity dance and text or our perceptions of children and child performers. Boris Charmatz also mentions his projects as director of the Muse de la danse in Rennes where he experiments with new forms of exhibition and presentation.foto Caroline Ablain.UVREAUSjFIUDOARUNDANSATORCONTEMPORANwxINTERVIU INTERVIEWdhonneur n Avignon. Cour dhonneur e mari cu public numeros. Cel mai bun proiect al meu este hetre – lvision realizat pe un ecran de televizor pentru pentru Cour dhonneur. Atunci m-am B Cnd am nceput lucrul la spectacol unii yvrndul lor pe copii. Asta a rezultat dintr-o propusesem. Dar n spectacolul festival ntr-un teatru ntr-un proiect profesionist. B dobndi citind o carte sau vizionnd un film. Da o carte sau un film te pot ajuta cnd studiezi dansul dar numai din Bcnd eram copil Acest proiect ne-a Trucul folosit n cazul acestui spectacol De multe ori expunem copiii n societate BSpectatorii se gndesc la ceea ce Btare. INTERVIU INTERVIEWwyputernic. Nu suntem liberi cu nici un chip n modul nostru de a privi copiii. Nu putem cazul lumea va vedea spectacolul din perspectiva corpurilor copiilor. Dar aici Pentru teatru copiii sunt cum e dansul Simons Rcrations care m-a zguduit puternic. Regizoarea a filmat timp de un ea filma jocurile copiilor n timpul cele mai mari probleme ale copiilor sunt dizolvarea sistemului social. Acestea sunt dect abuzul asupra copiilor. Problemele spunem cu spectacolul enfantDar pentru asta e nevoie de timp iar Momentan lucrez ca dansator cu Anne la Foreign Affairs n Berlin. xvvMuse de la danse B Bparte teatrele care produc spectacole de BwxvwwArchie Shepp Mdric xvvconducerea Centre chorgraphique national de Rennes et de Bretagne pe care service command brouillon yyvyyvyBxvwwwzINTERVIU INTERVIEWarte vii iar muzeele sunt moarte strng gvor auzi de Muse de la danse se vor gndi la un spital pentru dansatori la un cimitir pentru performance-uri la un loc unde gmi spun mereu nu nu va fi un loc al Bdansatori- acolo se pot mbina teoria cu Beste dans dar pentru mine textul e Muse de la dansexvdoar un dansator contemporan. Am trecutul unde e viitorul unde suntem Muse de la dansea fost inventarea unui Muse de la danse. vizuali dansatori curatori vizitatori B Treptat va deveni dezvoltat diferite formate colective expo sessionAvignon e un format foarte frecvent Bposter sessionsxvvvlumea artei nu s-a folosit de ele. Pentru de lecturi sau dialoguri un performance cu unelte vizuale. Este unul din formatele pentru Muse de la danse undeva la performance. din cadrul Muse de la danse De cnd m-am mutat la Rennes pentru microcosmos destul de interesant. Nu pot celuilalt. wzvxxBBBBnu vdansator. Traducerea Elise WilkNadine Vollmer pentru caietele program ale FESTIVALwIoana SILEANUspectacolul propune materializarea spectacolului actorii pornesc ntr-o napoi privind nspre public iar unul gggmasa aceea de oameni simpli privitori Tigrul Siberian Bdesemnnd categorii sociale clase sunt B dintre povestitori au n spate un personaj anonime. Tot universul ia alura unui dezbateri pe teme ca organism transpunere a socialului n artele performative povestea de succes a unui Lansarea albumului pacenlmnIn its fifth edition Transylvanian performing arts festival Temps dImages aimed this year to imagine scenarios for the future by questioning and focusing on the presents social and political ferment. Ioana Sileanu writes about the debates and roundabout tables hosted by the festival and about some of the performances showcased Alexis. A cultural actual.B al trupei italiene MotusTEMPS DIMAGES 2012UMPERFORMjMSOCIALULPROMOFESTIVALwSmustthe Festival of Contemporary from mismanagement and a superficial engagement with the Romanian performing arts scene. Although some efforts have been made to correct such biases the festival still has room for improvement.Bwexclusiv dramaturgiei xvwxFestivalul de Dramaturgie ONTEMPORANjRAOVCuminte corect FjRjRISCURIwvdatei de ncepere iar tot atunci se puneau Bom iar la cele mai multe spectacole biletele se epuizau n cteva zile. Era mare Bxvwxacesta a unui caiet-program al festivalului Bexistat ca n fiecare an un supliment dedicat festivalului realizat de revista xza fost creeat n primul rnd pentru din public vine pentru ocazia de a vedea ncredere. Anul acesta cu cteva zile naintea nceperii festivalului biletele ale unor teatre din provincie nu sunt la fel de valoroase piesele. Este o mentalitate Bxvwwfoarte bune la teatrele din provincie. n regia lui Silviu B Absint de Magda Elise WILKCel de de David Lindsay-Abaire n Spiritul de de de Eric Assous n regia lui Radu Beligan- Teatrul de Comedie de Juan Mayorga n regia lui Theodor Cristian Popescu- Teatrul Cnd Isadora dansa de Martin de Donald Margulies n regia lui Claudiu de Nick Whitbyn Tot conform juriul format din criticul Andreea Dumitru deplin merit de InsulaPremiul pentru cel mai bun actor n rol rolul din extins fiind invitate n festival trei independente. Anul acesta singura spectacol n festival a fost ArCub. Se simte lipsa unor spectacole de teatru n peisajul teatral actual. De asemenea n Insula a riscat cu nimic a adus teatre importante BxzFestivalului de Dramaturgie problematici ale lumii contemporane nimic.PROMOwFESTIVALCARAGIALE 10 0wCristina MODREANUwxv trecnd prin lumeaCFR Amiciiformare din Five oclock ochiulwxde data aceasta chiar sub ochii pe buze.Ecourile contemporane se aud la fel de CFRwxdevenit una dintre cele mai populare dar ci prin prisma certitudinii amuzate a celorparte.observat-o abia ascultnd versiunea Tr e nwxMarcel Anghelescu Cella Dima Sonia umbra adulterului plannd asupra Bdesigur de mijlocul inspirat prin care un prilej de reverie doar pentru consoarta wxgBxpovestitorul introducndu-ne brusc n cnd nici pe numele cui. Ceea ce l aduse de aprod fie prin folosirea batistei impiegatului exasperat pedepsit astfel de ora de deschidere. Scriitorul de mare ntreg absurdul lor. Unde este acel iyfiori. Bscenetele regizate de Constantin Moruzan wvBAmici wvsus-zisul cusur contraponderea fiind Bacute la adresa bietului Mache critici BBFive o clockcare ele interpretate de Coca xvCARAGIALE 100A Modreanu observes the continued relevance of the playwrights mordant depiction of Romanian society in its mll bani cash exotice all inclusivemultitasking. Revenind la personajele feminine ale lui Caragiale din Five o clock felul n care intermediul unor personaje simpatice noastre pot fi salvate prin rs. Dar nu este cumva aceasta doar alegerea de Reascultnd azi vocea personajelor lui deloc ce fel de lume este aceea n care o aparente de civilizare n timp ce sub Bwvvtextura teatrului absurdului printre ai 1vuvvovvwxvvvPuvX2vrvouvvvouvioovovoouvPuo2 Eugen Ionescu respingea n termeni locale. Din fericire Ionescu a avut apoi avantajul de a putea crea n libertate n salvarea dintr-un context socio-politic zvwzzwwx scriitori romni se mutau de sub o y. Romnia la nivel ideatic chiar nainte ca wvxwyvwvxvwwylungul carierei sale suferind pe rnd injurii chiar prin intentare de procese pentru a se 4zvwvvRomnia lansat de Editura Casa Radio cu xvwxzgxvwxCARAGIALE 100xwCaragiale are un modernism intrinsec. Nu Undei vesele al n cartea lui xvvspectacole radiofonice cu gzvwwtalentului Cadou au n comun gradiofonice cuvntul textului original.nemuritor politice a lui Caragiale.gB acordurile sonore ale unui basm wyvapreciat actor de comedie cunoscut mai interpretat pe sergentul-major Cristoloveanu n populara serie BD Brigada Diverse. Emigrat la nceputul vn-au mai putut fi difuzate. Furdui a murit wTeatrul Mic n spectacolul cu purtarewlegendara montare a lui Liviu Ciulei cu O wxdrept.amoroase sunt un subiect de amuzament Cadou. Tudorel Popa interpretul amicului Manolache din Cadou martor al dramei ywlui Crin Teodorescu cu de Arthur gvPaganel din serialul Val-Vr tejEmil de Erich Kstner pe scndura wwEmil au pornit de la BVal-Vr tej interpretul lui Paganel voce cu cel mai mare mincinos al o Unde a fost de a-l pune n compania unor BCaragiales actorsThe Romanian Radio Society launched a CD compilation of Caragiales sketches staged for the radio and directed by Ion murs muru recordings preserve unforgettable voices of Romanian actors some still well-known today and some others undeservedly g CARAGIALE 100xxCTORIILUIARAGIALEEnjoy then care autorul se pune n ipostaza naratorului reportaje de caracter abonament gratis la . Iar gSanda Manu interpreta lui Sophie Ioaniu n dramatizarea wvocea lui Sandu Sticlaru. Minunatul actor al Teatrului Nottara dar care debutase la Naratorul n ale lui yToma Caragiu rostea vorbele ntr-un fel deveneau incendiare. Dar nu spunea orice tribunal de Leanca pentru onoarea ei ce credea.CARAGIALE 100xySala ArCuBTeatru Muzic Dans ConferineSala ArCuB este un spaiu dedicat artei i culturii n care publicului bucuretean i se ofer posibilitatea unei experiene artistice marcat de unicitate i standarde nalte. Str. Batite nr. 14 Sector 2 Bucureti www.arcub.ro www.facebook.comArCuBPROMOgLeonida ntr-un personaj universal uman o vdin Leonida exemplul viu al efectelor Cristina MODREANUCARAGIALE 100xzThe LeonidasC decisions which reinvigorated the meanings and allusions of the classic play. The retiree Leonida stands in for the universally recognizable character type of the petit bourgeois the all-knowing but thoroughly misinformed citizen manipulated by the media. nu de ziare ca predecesorii lor ci de ecranele televizoarelor dar la fel ca ei de care nu se ndoiesc n ruptul capului pentru spectatorul de azi piesa lui Bxvfelul de arabescuri pentru a o aduce la o prin magie a decorului proiectat de wvv Conu n interpretarea Batt e mai sigur pe el. apropo de asta literar i se pare simpatic acest personaj gpersonaj inofensiv cnd de fapt din punct submineze serios o societate.vremea n care scria Caragiale piesa Fenomenul denumit de Mircea Iorgulescu dramaturgului. textul ntr-un discurs ambigen printr-o LeonideleCristina MODREANUCARAGIALE 100xO o anti-comedie sau mai turmentat. re-imaginare a operei dramaturgului alegnd una dintre cele mai cunoscute wcomic de mare succes n deceniile din de fatalism tipic romnesc demn de o horror show un gAvem un conflict alimentat de tensiuni Binspirat programat n seara de Halloween.Dar de ce n-ar fi Caragiale citit ca un promovate de obicei de televiziune Horror Caragiale ShowAlexandru Dabijas newest engagement with Caragiales work deconstructs one well-The exciting reinterpretation of the text writes Cristina Modreanu casts the production not in the familiar mode of breezy comedy but as a horror story. Thus the irresponsibility racism anti- a fresco of Romanian fatalism neighboring plain stupidity. Horror Caragiale Showfoto Augustin BucurxCARAGIALE 100wvvne-am schimbat mai deloc. Ce ar mai fi universului personal al lui Lefter Popescu conlocuim de sute de ani. Tratamentul anume portretizarea acestora prin gesturi spectacolul de la TNB este vocea naratorului Marius Manole care se ncurcat n propriul destin mediocru Marius Manole un diavol coolDabija este cu totul alta nu are precedent wvvwvvsub diverse forme anulnd adesea pornirea spre mai bine.foto Augustin BucuriCRONICA DE TEATRU THEATRE REVIEWWuWZZvoUvvvPvPvUovZPdvohEdUuPoUPoooXWPvovvuPovdoEvovovovXvoUvoPouvUoUvvvvuoooXovvoouPUvvuoZvouPvuoououuovuvXuvvoovvPuPPuvvuvtvvvuovUZvuviovuPUuvPuvviovZoPvuvvootvPvovoUPovvuooUviooXvooovPvUoouoooovovuovruPvvUroUvuvXuPvvovuvoXvPvovvouPovPvUvoouvovvuuiuPvuvZvXvvovvUuvXWoUvivouvovPoUuvvZuvvuvouuvoXDuvovvvvXovuPvuvvooXovfUvvuouooUoouvovuviXovoovuvoovPovPvUvrovvvXovvuvvoivoovPvoXvPvvoovoooPXovovvovvouuUiovPovuotvooUvvUDvWoUZoWvoovPvvouovUvPoZtovUovPUuvvoXEuvovvvoooXouroiUvovUvvouvvUPovuovoXWZZvovvvvvovuvvXZuvooovPvPuPoPoUvuooXPhotoshop an auteur productionA enthusiasm for Photoshop written and directed by Catinca of UNATC Bucharest. Awarded the young playwrights prize organized by the National Theater in Craiova and staged in a discerning manner with a good cast of actors Photoshop is an auteur production ushering a unique voice onto the Romanian theater scene. 0HOTOSHOPUNSPECTACOLDEAUTORxfoto Florin ChireaxCRONICA DE TEATRU THEATRE REVIEWPORELANURIspectacolului despre care vorbim un fapt spus animalul din habitatul lui natural i lui instinctuale de neadaptare la noile pattern comportamental romnesc ceea important dect felul n care e perceput de BTigrul sibian spectatorii de la spitalul n care tratamentele snt un fel de lipire a bibelourilor sparte n apartamentul unui ciorilor devine ncetul cu ncetul o cuvnt corbesc la dialogul final al colegilor Stop the Tempoxvvyncoace Tigrul sibian e probabil cel mai show pentru succesiune de scene scurte cu formate despre faptul de a avea dungi ntr-o lume povestea prea multe cel-att-de-european n prim-plan e Tigrul sibian selling shop real life occurrence of an escaped tiger from the zoo in the titled city being shot to death in efforts of recapture. Iulia Popovici describes the fragmentary and eclectic nature of the show devised as a succession of short scenes in varying formats centered on an image of fragility Romanias map populated with porcelain figurines. PROFILxRucsandra POPprojectRucsandra Pop offers a view of the independent theater scene from the arts collectives private apartments have deployed their projects. If during the tuonly two alternative venues Teatrul LUNI nllt performances in his own apartment opened up branching possibilities. The theater artists reunited under the banners Dinu devised work despite the lack of venues and subsequently found places to host their projects or embraced alternative modes of production such as site-specific performances. Apartamentul scriitorului Jean Lorin gachitat cu un obiect oarecare adus de wspectacolul Bwxvvteatral din Romnia. A eliberat spectatorii wyvyxBBTeatrul ACT. Bxobiectele aduse ca bilet de spectatori gLorin aflat n apropierea parcului fostul proprietar al casei fiind regizorul Cristian Mungiu. xvvproiecte de teatru independent au devenit abordare. Cele mai multe dintre ele nu sunt ideale pentru un spectacol de teatru Bgploaie n ultimii ani lucrurile au intrat ct de ct n normal. Calitatea unui spectacol este cea care aduce oamenii la teatru Breinventat ideea de teatru independent foto Arhiva lorgean theaterPariul scenei independenteSjIIEIPROIECTULsNSPATEISjICAUILOCDEJOACjPROFILyvProject au redefinit la rndul lor ceea ce Moses stories Sub sau Schwartz regizorul acestor spectacole. BDavid se simt bine este de exemplu Dianei Patru un loc care are o identitate organizate de Critic Atac au fost organizate mai multe evenimente legate documentare pe subiecte importante. Pe Piesele lui David Schwartz wywwvxvwwwxvwwLibertatea unui proiect de teatru gstat sau de manageri de teatre joci.Un bun exemplu este un text a fost scris n baza a zeci de ore de interviuri cu oameni din vale. Echipa care impactul lui social. glorgean theatreRucsandra Pop a studiat literatura la Beste doctorand n la Bantreprenoriatului dar s-a ales doar cu o BHydra Society un foto Arhiva lorgean theaterINTERVIU INTERVIEWyw La Ribot LRBBMathilde Monnier De aici am Mathilde Monnier MMBvntr-un turneu n Spania. Atunci spectacole de-ale Mariei. La ora coregrafi n dansul contemporan. unul dintre workshop-urile pe care Montpellier.LRmoment dat Mathilde a venit cu BMathilda a venit cu tema LRera ceva foarte familiar. E Choreographers and performance artists La Ribot and Mathilde Monnier talk about their felicitous meeting their work processes in Bucharest. Largely conceived through improvisation and women.La Ribot si Mathilde Monnier – alias Gustavia.EAMHOTjRhTSjAVEMUNDECORFOARTETEATRALISjINTRODUCEMDISCURSUL4REBUIASjvorbimBaproape de burlesc una dintre dect de ideea de circ care mie timp ce lucram a fost despre ceva foarte masculin foarte viril. MM Sunt un artist intuitiv iar Bvwvspectacol. Tema clovnului n arta LRgacestor idei. Rezultatul unei xvfoto Marc CoudraisInterviu realizat de iyxINTERVIU INTERVIEWLR Am aruncat tone de material. De exemplu toate ideile despre ce am vorbit ce face Maria cu ideile mele A dus la un sediment de idei.MMdespre asta. Pentru mine a fost foarte violent foarte puternic. LRgMathilde a regizat mai mult partea de nceput cu clovnii. Avnd statut de invitat pentru mine totul era foarte nou. Sunt lucrez.MM Pentru noi totul este despre clovni. De MMfolosit cuvntul drept mijloc de expresie pe LR Gustavia un spectacol de Bulandra din Bucuresti ca un preambul al Festivalului Temps Mathilde Monnierconducerea Centrului wzMaria Ribot la wxBwxvvzBxvvzxvvla Geneva unde a predat la Haute Ecole dArt et de Desing nou departament pentru foto Marc CoudraisINTERVIU INTERVIEWyyMMun cub alb. LR MM De aici versurile din Shakespeare frazele de la nceput. LRgBgnegativ. Mai nti am trecut prin etapa LRaveam final iar premiera se apropia. sediment. La nceputul lucrului nostru discurs pe ideea de clovn un clown care Acum la finalul piesei am nlocuit ca un fel de victorie aha nu despre clovn asupra discursului de la nceput din afirmare. Finalul piesei a organizat astfel MMdansul contemporan cum ar fi festivalul din Berlin. Festivalul Temps dimages din ambelor tipuri de public. Am devenit suntem ntr-un turneu n jurul lumii cu dansul contemporan atunci mi schimb discursul. LR MMdans contemporan nu este locul ideal diferit de cel al micii lumi a artelor contemporane. LRwvvvoameni. A fost un success imens cu gunul dintre misterele felului n care BBLR1 MM Modalitatea de expresie este sensul. Este un tot. Nu se pot separa. LRmijlocul de expresie schimbi mijloacele Bmultidisciplinaritate. Nu are nimic de a wxvwxyxplngnd. E un plns fals plnsul clovnului alternnd vaietele cu suspine variind banale cu gesturi cotidiene care acestui plns asupra spectatorilor. Cele serie de gaguri sunt provocate cu ajutorul acestor obiecte n timp ce plnsul fals clovnerie.probabil n sensul dat de LeFebvre acestui yzCRONICA DE DANS DANCE REVIEWCristina MODREANUORPURIPOLITICEproiectnd pe conturul negru al draperiilor carton KvvuooovvooZUuvvovPiezas Distinguidas WvUUvovPanoramixUv lvovvooZovovooovvooovovooPo. Placa de carton reapare n scenei n Gustaviapentru a marca n stilul burlesc al Binteriorului acesteia. Gustavia e genul de performance n care o puterea de a provoca o trezire de yxvvPolitical bodies Mathilde Monnier and La RibotUnder the burlesque numbers animal training acrobatics striptease performed by Mathilde Monnier and La perceives a deep exploration of ideas of femininity. The show deconstructs the clown typology and common clichs about cirque noir with the two dancing bodies engaged in a political discourse.Bde asemenea ritmurile lui care le 1 B x Gustavia Maria La Ribot – ntr-un limbaj dominat de ritmurile clovnului dndu-i contururi feminine. contrar celui al genului pe care l wxvvzxfoto Marc CoudraisESEUyBa reface un spectacol n estetica realist proiecte oprite n diverse faze de lucru w pornind de la textul wvxvwxxvwxculturii interzise proiect care a fost de cercetare asupra cenzurii n teatru n vwwy care este n curs de prezentare n mai multe yww a ale actorilor care au jucat n spectacol ale Bvca principal instrument al cenzurii pentru Alexandru BERCEANUpornind de la povestea spectacolului wcare amintirile se ciocnesc ntre ele se Spectacolul waltfel majoritatea spectacolelor nu au fost vscrieri memorialistice cu privire la acest eveniment. Practic spectacolul s-a jucat zvvvspectatori deci a fost jucat la capacitatea unui tir de critici extrem de virulente care sfat popular spectacolul nemaifiind programat ulterior. Directorul teatrului Articolele din ziare acuzau spectacolul lui experimentalism n detrimental textului. A n actorii pentru crearea unor spectacole de pornit de la necesitatea de a valorifica Mireasa mijloace exterioare fragmentnd turnanta exagernd n folosirea muzicii etc. Ca urmare spectatorii nu puteau dezvoltarea regiei de teatru presupune o A mentalities and bureaucratic mechanisms enforced during the age of official censorship. The overall initiative entitled Project of muqtmuqtmuqt oq you wish to continue is currently on tour. ESSAYde noi lucru care nu a putut duce dect la un compromis din punct de vedere Bgtehnice pe care le are teatrul care se premierei 34Dale Carnavalului34 neexistnd wvvDecizia de a nu monta Strigoii nu era a Sfatului Popular ci a Comitetului Pentru Casa Bernardei Alba sau wcorespundeau probabil luptei mpotriva referatul de respingere piesa intrnd pe lista pieselor aprobate spre reprezentare wvlucru de amintit aceasta fiind n respectiva profesa.Primul care ia atitudine a doua zi este chiar wvcuvntul viitoarea directoare a Teatrului de trecut ale oamenilor care militau n acest de remediere drept groaznice. Consider an n domeniu extrem de semnificative – wwxxwvvvwzzzvvvvwwvyvun ton extrem de pozitiv spre deosebire de un coleg mult mai virulent care ncheia dezbatem n fine problema unui balast ww Bwwrespectiv discursurile care ntrerup Un alt articol din Scnteia de data asta B34clarificat artistic34 De ce l interesa pe plimbnd actorii excesiv cu turnanta totul altceva. De ce s-a considerat necesar Romnia BBwyvxyESEU ESSAYprogramului pilot de colectivizare wwvxvMoisescu exact n momentul n care mecanismului cenzorial n Romnia. spectacolului. Problema pe care Moisescu cercurile extrem de nchise ale conducerii Foarte des chiar referatele Comisiei uneori n contexte extrem de hilare ca n cinematograf la radio n Tecuci s-a auzit pe idocumentele cu caracter secret sunt scrise de fapt cu un limbaj cifrat cel care face Bzvvwvs-au dublat iar specializare lor a crescut se secretele de stat nu sunt divulgate Marxist-leniniste.Perspectiva spectacolului doar ntmplarea instinctului protestatar al Bwalege ntre diferitele texte proletcultiste. destul de pozitivi respectiv destul de de actorii membrii de partid iar cele negative de nemembrii.Povestea spectacolului spune foarte clar Blinia xvwxxvwxmpiedicate de la a fi realizate n ultimii ani nu au fost semnalate cazuri categorice. Un dosar amplu al Comitetului Pentru care trebuie shimbate. Acesta este un locuit pe Strada Iosif Bros Tito Leontin Bcineva dar nu-mi aduc bine aminte. gprincipal curent artistic la mai bine de impuse de stat.de imagine a brandurilor a canalelor de vvvlocali Oare unde sunt regulile mai stricte n regulamentele Comitetului sau n regulamentele interne ale companiilor actualevwzde spectatori. Teatrul era un foarte Bdestul de ngust. Reprezentarea n media a Bascuns mai bineESEUy ESSAYMarian POPESCUwBprivirea spectatoruluilocul unde vii orientare a privirii spectatorului au putut servi drept modelpictorilor de decor n teatru acest lucru privirii ntr-o primul caz un tip de wartistice pe de o parte artistul pe de alta spectatorul care devine mai trziudevine posteritatea spectatorului. xconsumator. rrSCENELE 0555 AUDIENCES39 STAGESyand the screenThe spectator gaze furnishes MarianPopescu with an entryway into adiscussion of the image in theater from the overlapping territory of paintingand theater in the Renaissance and Classicism to the contemporary image industry. As avid consumers of images on a day to day basis spectators todayare less inclined towards traditional theater forcing the latter into questioning its basic principles.Bbiletul. Evaluarea unui tablou prin privireunde l vei pune nBpune ntrun loc vizibil l vei privi adeseaymicului ecran a display-ului mobilului nu continuare.zal gadgeturilor nu arela fel ca el suntconsumatori de imagini iimaginiiiacum de cea a textului a cuvntului. Ctiprivirea devoratoare de imagini Artistulposteritatea spectatorului atunci cnd iEl spectatorul.vcaracterul de industrieale statului vedeteiactualpopularrrcircuitul de idei politic-social-economic alextraordinarei perioade a domniei reginei Carteaindustriilor culturale reconsiderarea ideii de timp liber n raport rcu Popular numai este teatrul ci contextul mediatic al acestuia prin aleBspectacolul viu el eintermediateacapara cu totul nevoile noastre spirituale mult pe aceea de tip teatral.Haunted by the experience of seeing at the festival hosted by the HungarianNational Theater in Cluj Alina Nelega analyzing the shows anti-catharticmatter in a comedic form. The effect of serious and disturbing problems the current crisis in medicine and politics demonstrates affinities between tragedy and comedy.REACTII ADVERSEy al Te a t r ului Maghiar din Clujzvvsemne ct mi permite rubrica. E vorbadespre Anamnesischiar un studio dedicat textuluicontemporan teatrul Katona dinBudapesta.Spectacolul este construit n jurul crizei se rde cu lacrimi pune n paralel cinismul crizei limbajelor teatrale efect secundar alMiza jocului nAnamnesiseste minimalizarea. Mi se pare demn de cercetat efectul grotesc pe care textul dramatic deschiznd poartatragicului ca n multe din spectacolele lui minimalizarea tratarea n derdere a a temei tragice maxime cu care Bodofundamental tema spectacolului acestor crize mai sus pomenite este tocmai criza ul tragic.gmai apar n scene docu filmate medicicare vorbesc despre firava implicare hipocratic este tratat ca o formalitate -bine n realitate momentul este att de toate nivelurile medical politic cotidian.exorcizez vorbind despre conceptul care gB horrorrr un accident de rsului ludic inteligent – traseul ne OPPOSITE REACTIONSHedda Gablerrleac al unei fiice de general gradenele instalate pe scena Teatruluifosa sau prleazul orchestrei cu gBwvspectacol sau un personaj cu o culoareanume. Pentru el revenit dintr-un lung turneu nsorit n provinciile ruse aleMirellaa NEDELLCU-PATUREAUNINSORILE44 YESTERDAYS SNOWzvgntr-un cocon burghez confortabil scenografia Carmencitei Brojboiu a valma jur mprejur de fapt ntr-un semicerc imperfect. Portretul generalului fragil echilbru ntre drama la care neapare n personajul fantasmat alwvKomisarjevskaia la Eleonor Duse sau de laAlla Nazimova Asta Nilsen staruri dinepoca filmului mut la Ingrid BergmanHuppert mai aproape de noi. Este unuldin cele mai puternice roluri ale teatrului modern considerat un soi de Hamletneuroastenice vezi Freudcontemporanul monstruoase saugmare spectacol contemporan realizat dexvvw Decorul era sobru pe o wxvvxvwxstageHgrand Scandinavian neuroticheroines threaded the stage of theHungarian National Theater in Cluj and were subsequently showcased at the gtackles Ibsen and Felix Alexa stagesthe Strindberg play. Hedda GablerNINSORILE44 YESTERDAYS SNOWzwsingura certitudine a personajului e n destabilizat n pericol permanent sub doar un personaj de prisos ntr-o lumen afara scenei n uniforma de general astrivite pe geam. Zsolt Bogdn surprinde gzdruncinate.BMaghiar din Cluj cu piesa lui Strindberg. ghybrisul acestei aristocrate pierdute nde goana din spectacol n spectacol destul de inedit desprins din acest textKristin prezentat xvwwAvignon. Era o versiune care propunea o spectatorul vedea totul din punctul de xSpectacolul lui Felix Alexa se petrece maixwxvwwxrostogolesc n jur n vreme ce ntunericul Livadaindeniabil figura valetului mitocan demodeste sau doar mai moderne eroinele gPedagogia fricii The pedagogy of fearAtheater artist involved with devising work with children such Michailov critiques and exposes the dangers of our pedagogical system. In making a mistake of not being competitive enough of being individuals mass produced citizenswith a critical consciousness arrestedbine. Eu de ce nu potcred ce cred eun doi ani.copil slab.copil obraznic.de mine.mine.Bfrica de a nu fi destul de competitivi frica aipentru spirit critic nu este loc pentru e loc pentru gratuitate ca n arteleliberale. Nu e loc pentru contemplare nuNu e loc pentru cooperare pentruw.w wwxvz POSTFORMAzxBB pe caree l-amKatia Pascariu Cinty Ionescu Ediwwperfect. Pot s-o spun perfect. Dar cnd BPedagogia fricii produce indivizigAmoments when the performance witnessed triggered the experience of sensing ones own limits of perceptionby living time as temporality assimultaneity and as unrepeatable the video installation from KittyHuffmans series Portraits of Home to the house and did not enter.CERCUL24zyBsperiate de ceva ascuns de privirile noastreywBxvwxspectacole de teatru care m-au mpins ntr-simultaneitate ori irepetabilitate. Lista nu grefer acum la asemenea momente. La ceazI went to the house and did not enter al lui Heiner rsunt performerii n timp ce vor cntatexte clasice ale autorilor de canon al literaturii universale T. S. Eliot Mauricestructura ritmul timpul spectacolului esteprestabilit cele mai multe spectacole de muzicale curate. Cvartetul Hilliard Ensemblepuse ntr-un dialog remarcabil cuKafka mai mult un pre- sau interludium oBeckett. Urcam pe neobservate un muntecntec. Acest ultim tablou beckettian estede cineva. Totul este la locul lui patulBcteva secunde nainte aceste obiecte au Huffman. Textul beckettianmplinind vorba lui Kafka despre gtlejul THHE CHALK CIRCLES docudramas a genre eminently socially committed and journalistic in style. The Exonerated composed by Jessica Blank and Erik Jensen from interviews and archival material exposes the fault lines of the American legislative and penal system. Epic Theatres Dispatches from AmendedAmerica examines the legacy of slavery and racial segregation.Biei doza de limbaj poetic elevatteatru. Un nou iPad un nou iPhone un noteste upgrade upgrade upgrade.THE EXONERATEDwvNEW YORK PUZZLEzzxvvx xvvx include varii nume de actori de pe auzi confesiunile acestor oameni care auwxxJessica Blank si Erik Jensen autorii vpersoane au petrecut timp n arhiveleexemplu de teatru documentar de calitate.interesat de abolirea pedepsei cu moarteaxwhrtia care-l acuza de crime.Bxvvxzxdin sudul Americii unde amintirea sclaviei personajelor intervievate descriind o Teatrul documentar a devenit n acest cazau apreciat acest lucru prefernd tipul de Oricum acest gen de teatru social spectacole de acest tip pot genera o nlA student of arts administration and cultural politics at University of London Irina Ionescu writes about themanagerial and entrepreneurial journeyof Cheek by Jowl the English companyheaded by Declan Donnellan and NickOrmerod famous for its inventivestagings of classical texts.Irina IONESCULONDON REPORTzPrivilegiul de a studia administrarean contact cu unele dintre cele mai Festival of Theatre Sadlers Wells ClodEnsemble devenite studii de caz nDincolo de oportunitatea de networkingcei care…spectacolului ntr-o lume din ce n ce mai este… alchimia Altfel spus descoperirea…originalilorcarerau creat din nimic legendele Europei cum spunBw n cote maxime indivizii fiind completdoi dintre… secolului X X.wwde Cheek by Jowlxnregistrate n domeniul artelorspectacolului n Marea Britanie.Povestea ncepe cu ntlnirea celor doi laUniversitatea Cambridge unde studiau ucenicie n scenografie la Edinburgh.n generalpub-uri sau n scopuriBvvvsterline pentru primul lor turneu. Chiarwxvvx compania are n palmares turnee n zecimontarea textelor clasice prinvxRestul e… istorie.doreau.yyBwwvwJessiica RIZZZOAmerican theater-maker and critic Jessica Rizzo reflects on the fog of vicarious 34ostalgia34 through whichWestern artists tend to view the work made in former Eastern Bloc countries. Recounting her impressions after asummer spent traveling and making work in Eastern Europe the authorcontrasts the tyranny of ideologies visible and invisible and identifies a34new generation34 in the process of devising its own mode of artisticresistance to global capitalist triumphalism.locuri din Balcani ca participant laRhodopi cu sediul central n Bulgaria guvernamentale rezultatul validat sau invalidat ceea ce ar decide Dar motivul principal pentru starea de wextraordinare n vederea sosirii vedetei. Artere de trafic principale erau nchiseVOICE OVERz wxvizitei ntreprinse de un artist de top din Bxvwxs-ar fi putut lipsi.Ca om de teatru american aflat nRomnia primele mele impresii au fostdect n Statele Unite. Sau mai bine zis n care se petrece aici arta afara stagiunii nu am putut vedea acele invidie printre criticii de teatru americani.interminabile m-au marcat mai mult dect Bntreaga poveste. Broadway locul unde seyvvlocuri bune la spectacole caSpider Man este de mult perceput cacum ar fi de exemplu bilete la un concert analfabetismului cultural american dar care i-am cunoscut un interes real pentru originile lor pe cnd n Statele Unite seviitorullBistoria Romniei analiznd discursul teatrul american unde orice tragedie nostru niciun american nu este vinovat deVOICE OVERznimic altcevaamericani vorbesc cu invidie desprecare produc aceste spectacole fantastice x wxvwwest din fostul bloc comunist avnd caneegalat.cultural mai mult dect politic dar eu status quo n acestaltera n mod productiv att contururile Bmai gndesc n Statele Unite iau n serios posibilitatea de a apuca ziua n care se va pgreintroduce posibilitatea de a alege nBinvizibilitatea ideologiei ca aerul pe care-l gmijlocul unui grup de oameni de film petrecut-o ntr-un bar de-al unei am divulgat numele se pare mitic almi-erau blocate. Proprietarul a pus imnul vFrancisco Be sure to wear flowers in your oameni n districtul Haight-Ashbury dinwAll across the nation such a strange vibrationPeople in motion.Theres a whole generation with a newexplanation.People in motion. People in motion. Florentina Bratfanof continues the lesson on the dos and donts of auditioning the bedfellow of any independent actor. Besides punctuality and knowledge of the role an actor should also be familiar with the artistic team. Bratfanof sees auditioning as a double interview the director and producer test the actors while the actor finds out things about the teams vision and work methods. Florentina BRATFANOFzCASTING TOOLKITCastingulun Bcamerei.Castingul presupune att un de efortintelectual de a afla despre ce proiect Bparticipi la o sesiune de casting.Procesul de casting ncepe din momentuln care actorul este sunat pentru a fiinvitat la o sesiune. Cum nu vorbim despre de multe ori pe baza unui criteriu de aceea sunt de admirat actorii care punBUneori poate unele dintre acesteidee cu cine vei lucra.teste cu actorii n rolurile pentru care facdescoperi cum pun realizatorii problemasesiune de casting arareori au timpula participat la un casting nu e luat pentruun rol principal se poate ntmpla carol secundar.Bresponsabilitatea de a ncepe chiar din participe la ct mai multe sesiuni de casting.poate cnta nainte de a lua rolul din Sweeney Todd. Daniel Craig a fost invitatpentru rolul din Bond. Marlon Brando a Thecartea ei Casting Director.rrBproces de casting pentru filmul lui Terry The Zero Theorem. Printrestudent – acum este n anul al doilea la special.
Pentru a va oferi o experienta de navigare mai buna acest site foloseste cookies.
Daca esti de acord cu acestea, inchide aceasta notificare sau afla mai multe despre setarile cookies aici | OK, inchide