wxxvwxEugenio BarbaGeorge Banu n dialog cu la Festivalul ShakespeareJUSTDELSMERITISINCERCoregraful Pl FrenkFocus Poloniala Sibiu 2UGjCIUNILEDEIERIIPhINEADEMhINE -hNADIAVOLULUIsN0ALATUL0APILORLondra 2012 Simon McBurney la AvignonACjSPORTULICULTURAARCONDUCELUMEAde Cristina Modreanude Mirella Nedelcu-PatureauleiDaily cultural OlympicsObserving the diverse cultural events corollary to the opening of the international games in London Cristina Modreanu notices the eclecticism paradigmatic shifts and lack of disciplinary boundaries characteristic of todays artistic practices. If quantitatively and qualitatively measuring the performance of a sportsman is as clear today as it was a century ago evaluating an artists performance level has become a more complex matter. Yet artists would still gain a lot from emulating the training practices of sportsmen to enter a competition as big as the Olympics sportsmen train everyday for years. Following this model we need a daily cultural Olympics.artistic resetnd complet platforma experimentului artistic Recordurile de azi vvse mai mult de stadioane. Acele stadioane respectul pentru valorile sportive intermediul televizorului. artistului a devenit n lumea de azi aceea acesteia n cadrul unor utopii performative bazate pe elemente Bwvdeschiderea sau pe parcursul Jocurilor Olimpice categoriile artistice erau att de bine delimitate nct se puteau buni scriitori sculptori pictori muzicieni xvwxpractici complet diferite de acelea cnd noile tehnologii au invadat terenul comisionarea pentru abordarea unor teme oblice sesizarea unui punct de vedere Cristina MODREANULIMPIADACULTURALjde fiecare zixvwxxyxEDITORIALwxSUMARwxxvwx xvvxz Cristina Modreanu Ciprian Marinescu Florentina Bratfanof vxvFESTIVALCRONICADE TEATRUCRONICADE DANSGuerilla GirlsDale noastreNote FEST-FDRInterviu Oleg YagodinInterviu Andreas BeckInterviu James DacreInterviu Pl FrenkONFERINAEugenio Barbarealitateizwvwwwy Bregia Grzegorz Jarzyna TR Warszawa foto Kuba DabrowskiFEST-FDRSHAKESPEAREFocus PoloniaiwFITSFEST-FDRSHAKESPEAREFEST-FDRSHAKESPEAREwxwwww.revistascena.roCONTENTSINOUTESEUVOICE OVERRUBRICILIMPIADACULTURALjAvignon 2012LIFT 2012 Scurte reflexii teoreticeAvignon OFFVjZUTPRINOCHIIARTITILORSpectacolul cameleoni 3PUNECEVEZIyxyxMaking an ExitCERCUL24zvXCESULCAARTjSAUDOUARDE-AXROMhNULDELAOMEDIARANCEZj 4 4NINSORILEzxPro diversitateLONDONREPORTzwxywxFestivalul de circ MirabiliayyENUjREASAMERGEMAIDEPARTEOPIIINUEXISTjPOSTFORMAy6ARjUNDERGROUNDZEROCUTEATRUEXPERIMENTALI2-.9PUZZLENEW YORKzzIndependentul o specie AUTOSALVATjgzUMSjSCRIITEATRUDINpostura unui insiderzEVALUAREPERSONALj2REACTIIADVERSEyyFlorentina BRATFANOFzFESTIVALFEST-FDR fost marcatFarm in the Cave The Theatrespectacol n ziua de azi despre oglinda uneori despre cruzimea lor n actul de plecat. primei seri X milimetri din Y kilometri Jurnal de spectatoram unei stenograme din dosarul Dorin watitudini sau lipsa de atitudine a puterea actorilor de a intra rapid n folosit mai ales de actorii de film Apoi timp de trei zile am descoperit cconcer t Insula foarte n serios acest demers mai xAm trecut apoi la dPi WcvUvPvDPvvUdoDvovdPXZuvUuPoPouvvoooooUooooovrvvUUuuUvoouvuvvuvoXdPiooooovDPvvWcvUoZuvUvuvXuruvoioWvUvZooooPvooWvv nlmn A spectators journalT nlmn showcased Romanian as well as international productions. Florentina Bratfanof highlights samples from both categories listing performances such as the Czech company Farm in the Caves show entitled Ada Mileas musical performance of by Gellu Naum presented by a gn directed by m.chris.nedeea and finally the street performance conceived by Ins Boza and Carlos Mallol entitled a nomuvUvuvvvoooUvvoUoouUvuvvUuvovoUZUvruvZXdoouovvvuuUovUoroUPvvvouuvovuvUvovovUuvovvvuUovPvvPXKouvuvvvovvvuiuvoUuovvuvovvuoovuoXContinund cu acest ton de absurd al realitROGVAIV de Bogdan Georgescu realizat la Teatrul discursul public despre legea ROGVAIV a primit premiul pentru cel mai bun spectacol xvwx din generate de lipsa unui sistem de valori categoriile defavorizate. al Teatrului Osmego Dnia Arca xvwxloc.n aer xvwwwvw spectacole bazate pe text declamat un concept de spectacolul de strad o xywworkshop condus de membrii create de ntlnirea dintre teatru impus de femei. De fapt n acest un fir narativ nct este dificil de experimentezi spectacolul din punct de NotXoovoooduroouPZuvvvuvvodoEvovduUivoDvooXvvvoWovvoooZvFEST-FDRFESTIVALFESTIVALFEST-FDR Interviu cu Andreas BECK directorulBsentimentalism. Iar asta mie nu mi place de teatru documentar. n mod ciudat din face tot mai mare dor de un teatru care Bspectacol pe un text romnesc din Zero filmul absolut pozitiv din punctul de vedere al unui spectator profesionist nu al unui spectator monologurile mi se par n general dificile e iar la mai greu prin prisma amintirilor unui copil e ggspectacol greu de evaluat. Traducerea a fost un contraproductiv. pentru pe B un spectacol extrem de modestia ei. gxvwx3UNTSURPRINSCjsN2OMhNIATATjLTEATRULUIABSURDNUJOACjNICIUNROLAndreas Beck director of nlmnCiprian Marinescu his impressions of contemporary Romanian theater and performance discussing notable Bogdan Georgescu as well as Gianina gAndreas Beck notices the trend of realism and documentary style and wonders about Ionescus legacy and the value of inherent theatricalism.FEST-FDRImediat dup spectacolele mele… psihicului. Ca urmare e vorba de expunere de exhibare ca un soi de e ca o cutremurare a ntregului energie din interior de fierbere de B B latters production being talks about his aesthetic and the impulses behind his work such as his desire to show the human being naked authentic and vulnerable both psychologically and corporeally.FESTIVAL Pl FrenkFIJUSTFIDELSMERITISINCERFESTIVALFEST-FDRDar e exact ceea ce spectatorul poate decela din ceea ce vede evolund pe scenBextrage din acest aproape neperceput yg gsunt extrem de interesante deoarece ggBexemplu dincolo de lucruri foarte simple o atingere sau o privire… astfel nct Eul simte dect extrem de rar. Astfel nct g mea de dans… ar putea fi bine nuB g wxyzgimportant n excursul general care nu caut n ciuda acestei fierberi energetice care poate duce cu gndul la un soi de gasemenea una din cele mai nalte valori ceva atunci acel ceva este Eul n stare Iar asta trebuie s nimeni altul. nsla psihanalist recurg la tot felul de alte FEST-FDRFESTIVALgpoate face ceva avnd acest gen de B cgpoate rezona cu deschiderea din interior. cnd e vorba de tineri ce vin din corpurile fiind extrem de contemporan n fapt e dintre ele ce ne spun ele despre spargerea canoanelor ori a secretelor. Ce gndim timpurile omului.Eu v Oh… O anumitrnd cu tine… Ar mai fi un soi de unui cuvnt maghiar caracteriza… a fi sincer… PROMOordinea multor momente importante n actul cinci n scena de la mormntul ntmplat cu el numai atunci cnd se doua a piesei. Una dintre ideile Da. Acesta este modul de lucru al regizorul Nikolai Kolyada. Aproximativ cu Oin Kolyada Theaters production brought to Bucharest for the International about some of Nikolai Kolyadas artistic principles and working methods and confesses that young people are the most authentic spectators they laugh they have fun but they also cry when things get serious. yxvwxFESTIVALSHAKESPEAREwvUNUsLJOCPE AMLETCIOREALITATEdintre actorii trupei a adunat toate moment foarte clar pentru actori. Au ncepi cu o comedie ca mai apoi n partea Institutul de teatru de stat din BRomeo.xwActorul ca principiu n sine nu este interesant. Ceea ce este interesant este Bunul dintre noi un om al zilelor noastre Oleg YagodinInterviu realizat de ifoto Cour tesy of Kolyada Theatre 9 9interviews British director James Dacre who brought to the Festival The Globe Theaters production of . Talking about his show Dacre believes in the comedy which demonstrates that theatre need not be hierarchical or must be shared.SHAKESPEAREFESTIVAL FESTIVALwwpentru turneul european al teatrului Bwaici aflate n centrul celui mai popular wx a comportament optimist este naiv. xwwxvwxRegizorul James DacreiJames DacregvyxvwvBOLABORAREONF LICTwxFESTIVALSHAKESPEAREcapacitatea lui de a combina rolul de Din punct de vedere istoric rolul este xwde misoginism pe care le are. Emma figurile feminine romantice singulare ale yxvmare respect pentru textul yfelului n care cuvintele sunt dispuse pe Bpsihologice. Cu toate acestea este vorba ales n cazul acestei piese la momentul n colaborare. ntotdeauna intru n sala de dintre ele cu o parte din actori coregraful compozitorul sau regizorul asociat lucrau modifica a le monta a le dezvolta n Bexista colaborare dect atunci cnd anumite lucruri sunt fixe. Numai atunci spectacol sunt momente n care punerea un element foarte important n munca de BB foto Cristina ModreanuiFESTIVAL4RECUTULAPARINEFIECjRUIADINTRENOIIREPREZINTjISTORIAsNTREGIIUMANITjIBxv George Banu oovvom de teatruEugenio BarbauvvvPuvXvPvvurvXWvuvovuovuvuvoXdovvovuvUvoovuvvuiUvoouooXvPvororoZDvoXuuUovvXovvuXduvrvvooUovuoUvovvUEugenio Barba in dialogue with As participants at the International nlmn Bucharest Eugenio Barba and Odin Teatret presented . The theoretician and writer was also present at the book launching of the Romanian translation of his volume . The discussion moderated by critic George Banu organically flowed between thoughts and reflections on Barbas artistic goals. Below is an excerpt from the three hour long conversation.Eugenio Barba n dialogcu George BanuwyxvwxSHAKESPEAREfoto Mihail CismasFESTIVALwzoUuvXduoUvuvviUoovvvXdovoovUvuvoWvuoMvuoovUuruouXovouriXvuouUuUuXvuvvvPovvPvvovvUuiuvoWouvovuooXuvovvUvoPX2vuPvvvooWZUvvoUouuMvvPuMovovZouvovXouurZuouuvovuvovoZUuuUooWvovvlodouoovovvZloUoruvuoouovvUvXcuvvovuvovvvooXUooUovXuvZulZvtvovvoootvvvvvvvoovUvuoovuuvXuovrvuXUvvooUoXEuoPvvouoUvovXvvouUUvXouovuvWuoovPovoooZDPMXhvovMuuvvvPvvviovovvvPuoouvoXvovvuooXooWvovvoolXKZvvvuvvvuvoXvvoPvuoXdvXuPvvtuovuruPvUouoovouurvovvXEoourXouruXvXvvuvPvvvvuuuvovXvoXhvvvorXKPvvrrXuvuvvuvPvvurX2vouuoPvvovuvoXvuvvvXdvUvvovXXWPouUovvovvovvvUvovuovvvvXXGeorge BanuWoouoPvoPvvooXovuvvuuXorovuvorvvuuouvXooUUoovuPouvvuuuoPooXWZuuouvvooooXPvZXEugenio Barba2vvovXuvvuoovolooXcouPvuoXvvoooMPvvvvooovoXvvuXvououolUvvvXWovouuouovvuvovovruuroZvuvvuvoUrvuXlovuvXdouovvvXcUvuvoulXvuruovWvovUvouvXhvovUvUtovuvuUXuouvvvvvuvoXWvouiXooouvPUvouovooruUovvPovoorXEvuovoluovuvUPuooXdvuuvovvvXdovvvoXvPuvXvoUoovXcouoJvPouvuvvXuvoovuuovXoPovPoXvXSHAKESPEAREFESTIVALwiBInstitutul Cultural Romn au devenit probabil cele mai active centre de promovare ale artelor din zona Europei de stabilind contacte att de necesare ntre stereotipurile culturilor vecine.spectacolul al Teatrului ZAR discipoli ai lui Grotowski o filmului completnd omagiul evenimente sunt legate de numele B lui Jarzyna intitulat . Zar numele colectivului continuator al muncii lui Grotowski vine de la cntecele xvvvw xvvyGeorgia. este rezultatul modul de lucru al celor de la Teatr ZAR teatru total ntins pe axele vizualului la un moment dat atmosfera combinnd vizuale angrennd toate resursele fizice precum un sportiv olimpic. Corpurile agile ale celor de la Teatr ZAR sunt de o corale care probabil au fost repetate de mii de ori. Teatrul acesta e profund Poland in Focus at the Sibiu U nlmnhosted exhibitions screenings readings and performances that familiarized Romanian audiences to the theater practices and artists of the neighboring country. Ilinca Tamara events an intensely visceral performance produced by the grotowskian ensemble Teatr ZAR entitled a staged reading of Grzegorz Jarzynas performance text after Euripides called and the astounding show and staged by the same Jarzyna with his internationally renowned company TR Warsawa. ESTIVALULNTERNAIONALDE4EATRUDELA3IBIUFocus PoloniaRUGjCIUNILEDEIERIIPhINEADEMhINEFITSFESTIVALwprima parte a spectacolului B este o ultima parte are ca smbure lirica poetului romantic polonez performativ nu are o spectacolul este de multe ori descris n corale polifonice aproape supraumane cu doar cteva clipe nainte. La ncheiere perpetua ei tragedie de integrare n adncile complexe de inferioritate.Bnatale se aflau pe teritoriul Georgiei de Bale tragediei antice Medeea devine Autorul textului Grzegorz Jarzyna un Bxvvcare sub conducerea sa devine unul dintre meu aici asta e tot spune Medeea n B optimist. Crima Medeei este oarecum FITSBFESTIVALw criticii sociale la simbolicul unei viziuni puternice asupra prezentului. Un text B xvvB TR Warszawa avem un perfect exemplu devenind un prim exemplu al acelui curent transplantat de la britanici pe meleagurile . BBteribilisme ci zgomotul de fond al unui Bmoralizator. n sensul literal vecinele brfitoare cititoare de reviste Bnostalgia unei perioade mai optimiste din avem viitor.FITSCRONICA DE TEATRUwNu chiar att de3INGURIACASjw vxvvv entuziasme diverse venind din zone ale w e un performance argumentul proiectului ei aici e vorba necunoscut nu un mecanism construit de ncredere cu unei zone de trecere ceea ce aduce wyv a lui cu wyvsau spectacolul in situ al grupului danez xvvwasumarea unui raport direct nemediat de oriunde atta vreme ct snt recreate apartamentele sufrageriile dormitoarele locatarii. m Lorgean Theater the Bucharest apartment theater initiative that stages performances in domestic spaces. m does not explore qualities of space and venue and performer and investigating arts relationship with the public. jRI203sNCURSDEAPARIIEEcologii Teatrale de Bonnie Marrancawww.revistascena.roPROMO THEATER REVIEWUnde ne sunt Guerilla GirlsCristina MODREANUBxvwx xvwwcitire trecnd prin civil disobedience Goldberg autoarea istoriei .Am amintit tocmai Guerilla Girls dintre teatru independent se poate observa wwD mutlprotest performances by Guerilla Girls which pointed out the lization of female artists Cristina Modreanu describes a similar movement happening today in Romania. A wave of performances created by women done with few resources and in independent venues such as cafs is dealing with Romanian theater and society. Two such shows are a monologue performed by and on a text by Tony Zaharia starring Clara Flores Ioana Flora CRONICA DE TEATRU THEATER REVIEWwCRONICA DE TEATRU THEATER REVIEWxvwdezechilibru n reprezentarea femeilor pe Muzeul Metropolitan.n spectacolul un transformare uneori aiuritoare dar nu BIoanei Flora are de luptat cu dificultatea aduce cu sine nsingurare izolare umbra depresiei. scenele teatrelor publice Eventual scene mici independente n cazurile de n multe cazuri nu au nici timpul nici resurselor din teatrele publice lucrurile ar singur spectacol de autordin aceste telling care ar spune mai mult despre prea multe ori vorbe goale.Unde ne sunt Guerilla Girls cnd avem nevoie de ele Mi le imaginez foto Luca Emanuel AchimCristina MODREANUCRONICA DE DANS DANCE REVIEWvovvoUoUvZooouXvuUuZrvovuUouvovulovuuvvoootvoooPvvUPorovvvvvuvUuvuovuoX2vooovUvuvPovodoEvovuoouvvUvuvoEvoovdPXDUuoPouvvuvvvovoouvovvXKoPUPUvvUvuvuovUvuvuuvrvoouWovPUuoUoovvovvUvUdEUvvuovovUvuvvvPiovuvvvoXRevenind la Caragiale ideea de a include romnesc are o mare deschidere nspre acest experiment pe care lumea mod constant. Aici pe scena TNB de azi una dintre cele mai conservatoare din mna prin intermediul unui grup de tineri The National Theater in Bucharest inspired by the collected work of classical Romanian choreographic theater has its predecessors in the work of artists such as germination of different artistic disciplines is salutary writes Cristina Modreanuneither does it acknowledge contemporary and historical practices of dance theater nor does it challenge its spectators in any significant way. Instead the production panders to the simplistic game of name the character where spectators gain easy satisfaction in identifying Caragiales colorful heroes.Bamerican John Martin definea dansul cel romanticXuovoPUuvuouvPoPovvvvUvvUuZUvvouvvuoXvvorovPUorovvvuutPXWoPWvZvoovUUovooUPvov2UwwyyyxvxvxvwvARAGIALEIjCIULEANUxwfoto Adi BulboacaCRONICA DE DANS DANCE REVIEWxx place nu pentru Coregrafic vorbind spectacolul reduce la creatorii de azi n varii forme forme Bredus la un concurs tipic televiziunii gen dificultate al acestuia e aproape zero. n aceste momente nu numai numitor comun ct mai cobort a de mai pentru care coregraful a conceput o succesiune de gesturi semnificnd devine un permanent semn de ntrebare sunt memorabile. Al doilea moment la fel de intens este acela al discursului politic Excelent executat de Lari Georgescu demagogiei ca mod de instrumentare a multe spectacole de teatru cu piesele lui Caragiale. Un alt lucru demn de remarcat biografii acestuiay devine Teglas.ovovuuvooPvvovoUovouvuvPvoUvovuvvuvXuuvPPovvoyxvwxZvviouuooovovoUvvouvvUuvvvvrvvovuvXZovuvvouuvUuoovPvUPorvvruvvrvouoPouXsvoPvrvUuvuovoovvoruoovovuvMEooUvuruUvvlPUvvovovvvluvvoooovvUouuoUuvuvvXPovvvvoovoPuvvoXsvuvrvvvovWvPuvuoUourvuuovUvuXunde publicului larg de teatru i se poate ceva vreme pe scenele contemporane cu o de expresie ale acestuia e poate cartografiem ct mai exact locul n care zxvwxxyfoto Adi BulboacaINOUTxydezastrului anume dezastrul financiar pe a cuprins Londra naintea Jocurilor Evident modelul nu era scutit de gvvBarbican. bune prin programul Big Dance de alternativ de exprimare deschis tuturor. xvwxcoregrafi au explorat n grade diferite un specificul culturilor din care proveneau. Acest aspect mai vizibil n piesele din program inspirate din practica dansului inspirat din Cosi fan Tutte coregraf Katie inspirat din mai ales la nivelul acompaniamentului muzical constnd nlmnCristina Modreanu observes the cultural effervescence in London before the start of the Olympics and imagines a social utopia this years LIFT was intensely cosmopolite and approached burning contemporaneous nlnl.xvwxCristina MODREANU INOUTxzBpiese ale tinerilor coregrafi folosind elementele clasice provenind din yvInternational Festival of Theater este yvBxvwxpe care directorul artistic Mark Ball a xvwvxvwvunor teme acut contemporane efectul statisticilor nlocuirea actorilor cu specific. Avnd chiar subtitlul xvwxwvvwvv creat pe baza statisticilor dar n continuare a stilisticii creative bazate pe a romanului Marele Gatsby spectacolul wzexperimentale provenind din culturi care din sau Iraqi Theatre Company cu Bagdadreprezentat de Belarus Free Theatre cu xvww.n acest context reflectnd o lume dect firesc ca spectacolul ales de Mark xvwv xvxvUoolvvovvvuvovDvPodPXDUvvoovvvuvuPZvruuvXUouvvuuovPZUvvvPovutuvvvvPZvvovvtooovuovvvovuvoXvvoooooUooovvvvrPuvuvUvouoXBRenato Rocha una dintre cele mai xvwxstrategie este aceea de a contribui la educarea tinerilor din cartiere prin teatru. Alegnd fragmente despre dragoste din abia inteligibil replicile erau spuse uneori mai multe limbi Rocha a mutat accentul pe un fel alternativ de spunere a din beciul teatrului Roundhouse Dorfman coregrafia Ellei Robson Guilfoyle arsenalul concertelor rock aici atent wxvv ovvZhEZh vPXrINOUTxpnze albe pe care sunt proiectate imagini lumini devenind momentele de climax ale imagini de grup puternice ca n ncet cu cruzime rece cu un ac n timp ce . n ciuda accentelor patetice ce de tinerii actori transpare lipsa lor de BhtmlPROMOxiyvore a companiei americane de teatru Marele Gatsby.experimentale propuse de regizorul John Collins fondatorul companiei cunoscut w al romanului zvvvcuvinte ale romanului vor fi auzite pe Bw drept pilon central pe actorul american xzvvvFitzgerald. mprumutnd vocea sa ntregul spectacol este un exemplu perfect de aplicare a teoriei brechtiene povestit la vedere iar comentariile xxvwvefectele formulei scenice prezentate de INOUTONDONNTERNATIONALESTIVALOF4HEATRELIFT 2012 nlmnTwo productions with fresh and innovative approaches to old material is an eight hour long is read from cover to cover. is a dreamthinkspeak production that adapts to unconventional playing spaces.INOUTx un exemplu de viabilitate a teoriei spectatorului. patrulea perete textului shakespearean al trupei britanice dreamthinkspeak. Fondatorul ei regizorul noi ale unor texte clasice prin adaptarea y Cu alte Company a fost prezentat la Londra ybudoarul lui Gertrude dominat de singurul obiect vizibil este un crucifix pe ncepe mai nti prin a face ordine n camera fiului ei nainte de a da peste textul sub forma unei scrisori trimise de minusculului ei habitaclu. aplicare literal n acest spectacol n Bparalel spectatorul are posibilitatea de scenei simultane medievale n care erau misteriale. Ea permite o experimentare kinestezic. perete vitrat.xCu un spectacol ingenios care atrage prestigioasa bienala de dramaturgie piese din Europa.fcreat pentru publicul local. n cazul de Bwpentru un public restrns chiar pentru un participi la loterie.pentru publicul local. Dar poate fi B Bienala de teatru de la Wiesbaden de la finele lunii iunie interesul cu care acesta a publicul a fost extrem de ncntat de Germania. Este un text ideal pentru wluat n parte e minunat34.Bfoarte tinerilor autori. Ea a mai subliniat Romnia la Bienala participnd la numeroase dezbateri vorbind despre Banterioare ale festivalului n calitate de autoare.Manfred Beilharz directorul Teatrului de provincie.f wvBBxvwxxvvvvywxspectacolele au fost prezentate n limba 4hRGOVITEDEJUCjRIESPECTACOLULCAMELEONINOUTchanging show is the third show of a g entitled which aims to offer an unconventional analysis of contemporary Romania. With each show inspired by a different city is an interactive performance that was well received at contemporary playwriting in Wiesbaden. Manfred Beilharz one of the artistic directors of the festival underlined the duty of playwriting to address contemporary issues.INOUTxun acumulate n febra ctorva zile Din ce e un spectacol care trata despre biochimia w Invitat vara aceasta ca artist asociat McBurney a deschis Festivalul din Avignon strivitoare. Anul acesta Avignonul de lemn pe care sunt montate gradenele in illo Maria Casars .. Attea alte spectacole wxvwxspectacolul din primele seri cu DoDvoomagiecentral al romanului lui Bulgakov venit n yvwyvvpagini o traversare a istoriei de la Isus nlmndont burn or the devils hand in the Palais des Papesurrounded by the waves of memories witnesses an opus imbued by history after the monumental novel signed by Mikhail Bulgakov. Associate artist to this years edition of the Avignon Festival McBurneys bet with the Devil resulted in an impressive spectacle. Avignon 2012De ce nu ard manuscrisele sau mna diavolului n Palatul Papilor de la AvignonINOUTyvcredem altfel nebunim. Ceea ce ce ne duce la Bulgakovx. Firul acestui spectacol McBurney citise romanul lui Bulgakov pe wvwxwxwzv wy este un roman fluviu un roman testament unde n spatele Maestrului apare n filigran destinul tragic al Bulgakov ntre epoci ntre planuri de realitate ntre genuri mprumutnd din Evanghelie din mitul lui Faust din din satirele sociale ale lui Gogol romanul a atras mai ales regizori din Est care se gx a Estului. Dar se simte perfect n acest tehnologiile cele mai sofisticate cu motanul Behemoth manipulat de un wiubirea Margaretei salvnd romanul romanul cenzurat al Maestrului e un yvinsistent pentru a ne explica cum e cu BLouise Brooks la din filmele gINOUTywfoto Alex DrosneVIGNON VjZUTPRINOCHIIARTITILORuna dintre cele mai mari ntlniri teatrale acum printre cele mai puternice. Am xvwxinfernal iar lucrul e mai mult tehnic ZuvrvuvvvovvKoooPvvoocvvovKuooUDsvXorWZPoPvovvvvovUvuUvvvvoUvovoovvvZvvvUiUoouvoX2vuioovvuououvUuuouvvvvvXvvovuooUvovvvoovXvdZovuoProvXuX2voiouUoEoUooooooPvvuorWnlmnC nt nt Romanian and French performance group that participated in the Avignon entitled . Nicoleta Lefter a company member compiles a collage of experiences opinions and impressions voiced by her colleagues. wxvvvvvxx xz wvwzxxwnostru mai ales n rndul actorilor. Uneori apartament cu patru camere plin de ne readuce ntotdeauna cu picioarele pe Eugen JebeleanuA consemnat Nicoleta LEFTERINOUTyx Xavier Lacaillevspectacole sunt comedii de bulevard exemplu teatrul La Manufacture care yv fac teatru social. Amuzant de paradoxal wxBB asta. Eu n general simt cam cu asta mi vreo durere era un sentiment de eliberare imagini n aerul unei biserici superbe. vorbi de asemeni ndelung. Festivalul din beri sub un soare de plumb ritmul actorii care provin din alte culturi ca Bal cincilea festival la care particip. legat de acest festival de oamenii pe care Teatrul Bourg Neuf cu echipa sa gB Codrina PricopoaiaBdevii comerciant pentru cteva ore pe zi B.Aure RodenbourINOUTyyFestivalul Mirabilia xvwx Circulcontemporan Florentina BRATFANOFoovvvvuXWvuurUvuuUovovoXDruvuvvuvuouuuvvuioXEuvvUuuuUvuovXuvvuvooXUvvUrvuouoovuvvPtootoPXvvoUuovvovuvoUouvuvuPuvvivPoPoUuvuvuvovUvUovuvUvuvoXDruvvovvvovuvoWDovvvovWuvPorvtPovovvuvUoivoUvrvrtvrod v XDouiooouiooovvUovUuPvoPvooooovroUuruouvrvvoUvvruvvuooovvuvXduPvovZUoUvrooPoUvvvooooXUvUuovvXuivvroUvuvvvXPvUvvvvWtvWaterfrontstvPoroPUWUrovPovvoorUFAI AR MarseilleUvovoovuovvvuvuvd Z XuvvvvvvovovUvvvuruvuvuvvrvoUovoXvvorvvvtvvvPtuvvAquacoustique tvuvuvuvvovvuvuvoZvPovvvXPuvoouvvovouovvuvoovUXvovvuvvvUuPoXnlmnF Arts Festival taking place in June on the streets of the Italian town Fossano in the vicinity of Torino. Amongst the inventive performances that illustrate the rebirth of the circus an art form today fraternizing with theater and dance are presented by the Frech company Aquacoustique the show by the Chilean company Karcocha starring the clown and mime Gerardo W8foto Florentina BratfanofINOUTyz produs de compania francezLapsusyvvvvBfragilitatea lor. Cel mai impresionant moment este acela cnd un perfomer pe O dezamfestivalul Mirabilia a fost compania Madame Rebine cu spectacolul asistenta evident un travestit face un Fataliaobserva. Ultimul spectacol al serii a fost Cirko n care tineri fragmente din poeziile lui Lorca pentru a genernd un spectacol fragmentar Daad xvwwpot spune uneori totul despre ei.Apoi a urmat spectacolul de circ clasic al companiei britanice The Sprokets care este plecatwwwBwgenerate de starea de a fi mereu pe drum Ultimul spectacol despre care vreau sxvwxvorba despre compania Subliminati Corporation Fileamintit de ceea ce spunea Bonnie gest eroic dar total inutil pentru a salva… salvat…ZvuvoPvoovooDoUvvoPvovovuvPvuPvUuPovUvUvvvovovuvXfoto Florentina BratfanofESEU ESSAYyvvovooUovd PDuvvuvuuvo2020XvovooouvvouUvvvuoouoUvPvovUvuPuPZvd PDUuooUvovvvvvvovoovZXWuuvoUvoPivPvvoPvuvuvuvoPouvUoouoXhvoPovvUovUovPvvX2vooUuvvoZvuuuuuuoovoUZouuvovuvvoXoruouvovuoorouUvvuooUovvXWvvvvovUvivvd PDuooPovDXvovvovvvvovvXovoZvuvvouvvuvvoPovDWuZuMuooMuuovvvvMZUuuovvouvvuWvuZuUvuuvuUvuvUuuvuUoovoovvvUuovX2vvoPvouoUvuvvovPZvvuuvovuoUvuUvouoovvuouvvXWvvd PDovuvcvvooUvuvvvuvvvcXvruvoououooiiUuPZvoooivuvuvovuvPruvoUuvuPZovd PDXcoovvooWuvouvovvvXvedem ce putem face cu ele. A existat o nlnl Tell me what you seeAthe work process of devising the performance nlnlstaged at nlmlnlnl stages the multiethnic muul the gathering of material from the local community the performance then coalesces through improvisation and group exercises. Bypassing psychodrama or documentary theater the show delves instead into the exploration of simultaneous and often contradictory perspectives all credited with the same importance. nlnl is preoccupied more with interrogating what does being a manifests itself.xvxv3PUNEce veziESEU ESSAYyKinga Boros am dat teme simple de xxxxviceversa… Acesta a fost un mod de a xvwwvmutilat sau puternic animat de ceva xvwn acele momente dincolo de imaginile xvxvprezentul aceasta a fost vizibil de la BwvBcontinuarea unei scene n care sunt spuse wv interesat el fiind ocupat oricum de ESEU ESSAYyxvxv Bpentru fiecare dintre receptori. Alte actorii ce vizau tocmai descoperirea unei Cristina Toma o trimite din Canada Criticul Andrea Tompa remarca w x. Ideea cnd am de a face cu chestii prea clare cu de cea a teatrului din Ungaria un anume wwxxvwv gceva textul va fi publicat n curnd n maghiar contemporany. scenice este acela legat de ntrebarea xvxvprocesul acesta e dincolo de etnie de sau de a interoga ceea ce apare drept ByAlina NELEGAAlina Nelega simultaneously praises the work of the Romanian Cultural in promoting Romanian art abroad and tions that lead to the change in the status and organization of this institution. Romania takes pleasure in killing its potential especially the young one like no other culture in the world concludes Nelega.scris enorm despre aceste abuzuri. Din trecutului.statului romn a promovat arta din diaspora.Bxvvwdiaspora la rarele concerte sau evenimente muzicale organizate yde amuzant ntru perpetuarea imaginii Cinci ani mai trziu erau organizate ntlniri cu oameni de teatru americani actori regizori yvREACTII ADVERSE OPPOSITE REACTIONSy cu teatre trupe sau alte datele. Dar la un simplu gtrecutele alegeri ca centre de vot pentru g putem fi normali.do not existThe only kind of theater targeting children and teenagers in Romania is fairytale theatre notices Mihaela the form Michailov argues for the great potential of children and teenage theatre which could be a radical means of political action if we could be able to envisage young people not only as easily manipulated affective nesses who can evolve civically and who inhabit.POSTFORMAyBde figuri narative este constant pus n problematizeze contemporan modul lor pe care le pot aduce structurile de putere putea fi o teatrului de basm care nu dezbate Bgcare au rolul lor formator prin traseele pentru copii mi se pare perdant pentru gol de reprezentare din ce n ce mai accentuat Cum poate vorbi despre cu un fenomen de suprareprezentare a de timpul copiilor care merg la spectacol prin apelul la registre narative anacronice.ignorat n teatrul romnesc. Un ntreg construi este neexplorat pe de o parte gfragile puncte de reper teatrul pentru whxnarativ cotidian care le include istoriile Making an ExitMaking an ExitThe book written by the American theoretician and drama professor Elinor Fuchs entitled nllqcombines memoir and dramatic monologue to recount the authors experience of caring for her mother who is suffering from Alzheimer. Fuchs of death as the last performance of the psychological era and the ascendancy of the biological body and of the practice of writing theatre and about theater. xxvvde teatru comform flyerului foarte gxvvwxyscuze de rigoare pentru acest subiect venit n minte n mod paradoxal oarecum cunoscute teoreticiene de teatru de dincolo de Ocean. Este vorba de Elinor xvv Alzheimer iar fiica ei Elinor renumita partea n cazul nostru muribundei o pentru cei suferind de Alzheimer sunt mai sau de acele momente n scriitura lui George Banu cnd discursul eului. Citisem deci cartea lui Elinor Fuchs ca pe un monolog dramatic intrerupt din cnd CERCUL24 THE CHALK CIRRCCLEzvdin drle que le malheur… Cest la chose la greautate ci confruntarea cu inevitabila omul nu mai poate fi considerat o ntrebarea desigur este a epocii pe care o repede sensul n momentul n care corpului muritor expunerea lui acesta n sine devenind evenimentul printre altele asupra scriiturii beckettiene reliefnd sensurile dramaturgiei lui dramaturgie pe care nchide n sine. despre om.Pro-diversityIrina Ionescu details Britains efforts to eliminate all aspects of discrimination social class religious background and so on both on a legislative level and on a practical one. The resulting diversity equal opportunity and open access to included are seen as a precondition for growth and a potential for creativity. Pro diversitateLONDON REPORTzwn Marea Britanie politicile ndreptate mpotriva accesului limitat sau Bdemocratice care trebuie respectate anual se cheltuiesc miliarde de lire sterline rezolvate sunt legate de drepturile urmat pentru dezvoltarea programelor 2ZuoovvvrUvvPvPvoowxxvvXvruvvUoovoovvvoooououvUvvuoovoovovovouvXuoUvoPoPvoouoorvoXovuvououvvovUivroouuuovoXvUvooluvXKvvvUUvUZuloooUvvuvUvoUovovXWvuouvvPouvuoooUUoouvuuoovuvluvvX2vUvovovWXovouvZvoUvvouiovvuvUvvoUovoZuoXovvvuUPoPovuoVXoUvuvoovDvvuooooovvuoUuovt9voUPvDvyconsumatorii lui. Un drum care se yEduard sau Edouard De Max aceasta e w1 Emil Max membru al Eduard de Max societar al Comediei Franceze a fost definitiv adoptat de patrimoniul teatral francez integrat n Numele desigur cu inflexiuni galice nregistrare cu vocea sa pentru a evoca wwwyzyxvvExcess as art or Edouard de Comdie-FranaiseBmtruhad his debut on the stages of the mtumInterpreting Nron in Racines the passionate intensity and grandiloquent acting style will remain his trademarks throughout a long and fruitful career. Mirella homage illuminating this flamboyant personality.NINSORILE44 YESTERDAYS SNOWzxtitular din tragedie de Corneille xvmarile scene pariziene partener de glorie lui Eschil sau n rolul titular din de Euripide wvxtitular din de Bernhardt. Am descoperit din ntmplare n vitrina unui anticariat din Galeria alba uniforma a nefericitului Duce de Reichstag puiul de vultur. Amintirea lui amabilitatea de a ne mprumuta gratuit tabloul cu ocazia colocviului dedicat xvww nebuni wde Thodore de Banville. De la nceput deci B de refuzul visceral cteva decenii mai trziu al unui critic de la Gautier ce detesta teatrul unui debutant impermeabil la geniul lui Eugne drept mult mai trziu pentru Regele x wwxxvvwvwxNINSORILE44 YESTERDAYS SNOWzy ycontemporanilor la fel de excesive ca z simplu sau realist inteligent cultivat rafinat De Max trecea firesc de pe marile scene de la Odon sau de la Comedia sau La Cigalle cabaret din ywzwvzsa n spectacol hibrid pe un maiestuos la Arenele de la Beziers n wvwxvcompania tinerilor scriitori Gide i dedica piesa sa BwvFemina de pe Champs Elyses pentru a wCocteau. Apare n spectacole somptuoase montate n cadrul stagiunilor Baletelor ruse pentru Ida montare de Meyerhold n singurul wwyBEdouard De Max n rolul fastuos al Este Domnul De Max. Ca ntodeauna excesiv grandilocvent perfect pentru a exprima sentimentele un pic artificiale pitoresc aceste imagini de vitraliu n gtragedieni.noile sale metode de lucru un tragedian wwyxvvxwxyvcu teaattru Summer with experimental theater and ROMANYEAHThe New York experimental theater scene doesnt sleep even in the festival putting together events such as butoh shows performative conferences street theater and staged readings. Romanian artist Cinty Ionescu contributed with a video installation Another strong Romanian presence is window performances hosted by ICR.avangarde resuscitate sau reinventate expresivul verb american pentru taclalele zilnic n puzderia de spectacole care absorb Festivalul lunii iulie este eu – poezie a imaginii NEW YORK PUZZLEzzseria de lecturi scenice o sau wx inspirat de de la legendarul Living Theatre al lui Judith n Baalul lui Brecht n montarea lui Alec Obbie Mimi Lien care tocmai au Brooklyn numit simplu JACK.g performative sau mai bine zis ce anul trecut era chiar vorba de un singur spectator legat la ochi. Anul acesta experimentele conceptuale ale Anei au inclus n vitrina ICRNY un spectacol n care nu se aud cuvintele dezvoltat de Bpentru acel ambient imagistic. Apoi spectacolul. xw pentru z tipul zmomentul a legerii deciziei imediate.Cum spuneam teatrul experimental este la ora asta vrful de lance creativ n New Bpreserving speciesM ColectivA talks about recent International Network for brought together theater artists Eastern and Central European region for an intensive two days of exchanges and discussions fostering some much needed contacts between independent artists and arts organizations.gIndepeenndentuul o specieVOICE OVERzartelor performative la nivel global prin practici. wwxvOrganizatorii au realizat un program att Organizarea Caravanei IETM a plecat de parteneri romni pentru proiecte viitoare independente din ce n ce mai active. wxvBntlniri pe tematici relevante pentru vizioneze spectacole locale etc. ntlnirea produs de ColectivA la Festivalul Mladi xvwxa tuturor eforturilor realizate de membrii xvv reprezint ColectivA este membru activ al timp. Munca n regim independent wvwxyindependent este de obicei workaholic El devine n timp performant n mai multe culturale dezvoltarea conceptelor otposttura uunui insiderinsiders positionElise Wilk writes about the types of assignments exercises and approaches taught at the masters program in playwriting at UAT Trgu Romania the other one offered by UNATC Bucharest. Wilk concludes that the playwriting school gives you the opportunity to enter the stage and see how a show is being made it also puts you in contact with other people who write and do theater because a production means teamwork.VOICE OVERzBdramaturgul Alina Nelega. Un mare weekend fiind un program potrivit pentru n primul rnd scrii. Ct mai mult posibil. g nceput pe la patru ani cnd inventam teatrului. BPROMOVOICE OVERzdai sfaturi. n primul an am lucrat mult pe rescrierea xvvvBpiese care aveau ca punct de plecare propriile noastre piese sau n piesele multe texte foarte bune nu sunt publicate. nchis printre oamenii de teatru. Ca temele obsesiile problemele despre care momentului. Cineva care scrie pentru gCa dramaturg la nceput de drum e foarte avut cu dramaturgii americani Brian parteneriat al UAT cu centrul de LARK din New York am avut ocazia ca la traducerile noastre. Bzfiecare dintre noi a participat activ la simularea unei companii independente de implicarea dramaturgului n procesul scrie un text special pentru actorii din primul pas n realizarea spectacolului. n un text scris de noi. Bsigur textul perfect. n schimb aici se ginsider.care prestigiosul concepte de spectacol practicate pe aspecte legate de cele mai inovatoare istoria spectacolului occidental. De asemenea Ghidul include portrete ale xvinfluente paradigme contemporane xvwxAventura antropologiei teatrale de n colaborare cu Festivalul wwTheater Anthropology. Incluznd studii semnate de Barba Marcel Mauss Franco Ruffini Ferdinando putea numi aventura antropologiei xvxvwx243022-243624 BOOKS YOU NEED TO TALK ABOUTzA companion to the contemporary worldnlmntexts for the study of contemporary performance. compiled by techniques and the physiological and sociocultural behavior of human is an indispensable guide in contemporary performance concepts artists and events. wwxvwxxvwx20102012pentru toate institutiile de spectacol.Teatrul Naional Timioara este o instituie public subvenionat de Ministerul Culturii i Patrimoniului Naionalwww.tntimisoara.comLa Timisoara Teatrul National va crea decoruriteatrul national timisoaradirector general Maria-Adriana Hausvaterstagiunea2012-2013
Pentru a va oferi o experienta de navigare mai buna acest site foloseste cookies.
Daca esti de acord cu acestea, inchide aceasta notificare sau afla mai multe despre setarile cookies aici | OK, inchide