How to write about art here and now A five part manifesto for a different criticHow should a critic approach a performance What are the informed spectators responsibilities towards the work and the public Cristina Modreanu poses the hard questions any theater critic must answer and proceeds with sharing some of her guiding principles covering both ethical aspects and methodologies.–xvwwxvvproblemelor constante pe care mi le wani. n tot acest timp mi-am pus de mai alt continent ntr-un context academic de orice scriu toate acestea nu pentru a reaminti prin acest mic act de rememo-gele azi.w-x -tele care l compunUMSCRIUDESPREARTjACUMAICI Manifest n cinci puncte pentru un altfel de criticxEDITORIALwxSUMARwxvwx xvvxz Cristina Modreanu Ciprian Marinescu vxvINTERVIUINOUTCRONICA DE TEATRUAdrian TitieniDavid Berg0REZENAUNEILUMI6IZITABjTRhNEIDOAMNEMAR0ORRAShNDSADORADANSA2EZISTENjPRINTEATRUjIATULDINULTIMABANCj-ANUEL0ELMUPeter Greenawayi zwywwxvwxwwvCu Scena.roETIPESCENALUMIIScrie-ne la scena.rogmail.comPBONEAZjTEITUPENTRU0REULUNUIABONAMENTNOULEI LEIUEI0RELUNGIREAUNUIabonament existentLLLLE0RELUNGIRE75www.revistascena.roCONTENTSCRONICA DE TEATRUESEUVOICE OVERRUBRICIABINAARTISTELORILMULPESCENjARMINAURANAUDELICATEEDESPRESUFERINj4EATRULNUESTEOCLjDIRE8MMDIN9KMyvxxxESHUMAREATEATRULUIPOLITICiyFECTULANTORCERCUL24zvmNICATHANASIOU 4 4NINSORILENzxEPOATESCHIMBAUNFESTIVALLONDONREPORTLzxzxxDUCAIAPARTICIPATIVjPOSTFORMAzw-OARTEAPEROADWAYPUZZLE.792.zz2ECUPERAREAROLULUICRITICzVENTURAMATURITjIIgwARAGIALEIESTETICASTATEMENTULUIREACTIIADVERSEzyB Sistemul nu poate fi schimbat dar POATEFIsNLOCUITPRINALTERNATIVjAdrian TitienizINTERVIUINTERVIEW-Bun concept inovator cu paternitate –obligatorii–evalua —aceea universitatea noastra va avea unBord Consultativ care va avea n-I the newly appointed dean of the most prestigious theater university in Romania Cristina Modreanu asks about developmental plans and refocus on the student to promote decentralization transparence and active involvement as well as to work towards giving the education an international dimension and to encourage early involvement in the professional scene.asemenea toate comisiile academice sau forurile executive reprezentative pentru universitate vor avea n –apropiat —gRomania este ambasadorul cel mai vizi—-avea un cuvnt de spus n ceea ce –din Romnia sau poate chiar din lume. profesia are n acest moment caracter management psihologie etc. fie schimbat conform nevoilor viitorilor -mod directSuntem ntr-un moment fericit n care celor care pot face lobby alumni sau oameni pentru care Cassandra reprezin-scurt am putea transforma Studioul Cassandra ntr-un laborator polivalent rampa de lansare a tuturor —g -tate de nevoie de -lui-plac sau al trend-ului artistic INTERVIEWINTERVIU-IADORICAOAMENIISjSEGhNDEASCjLAVIITORULARTEIsNTROMANIERjCOSMOPOLITjNUSUBSEMNULGLOBALIZjRIILACAREASISTjMACUMgwyDavid Berg–puzzle uneori un sau un scurt -te cu -i sau coregrafi foto-Bntotdeauna punctul de start al preocu-nu ca un performer. n cazul multora -rane inter-multi-trans-disciplinare simt din diverse medii de a se ntlni unii cu Mare parte a procesului de lucru se compromis a unor voci artistice diferite martorul eforturilor unor indivizi —grafi dect de la fotografi. n timp ce am devenit interesat de colaborarea cu -le-o puteau face fotografiile n care erau wsincer sunt mpotriva interdisciplinari- implicat a fost cea cu Marc Vanrunxt xvv-lungul unui proces lung de lucru cream -nal pentru a ne pune la curent cu privire –INTERVIUINTERVIEWgthe intersection between photography choreography and urban art. World importance of a cosmopolite society where people from various backgrounds and experience.—proces care a condus la o viziune pentru n care eram -care este reprezentarea lui prin interme—produse de fotografie le primesc ntr-un —actori ai -poate cel mai important aspect este -Professional To u r i s m Bw-clar ce proiect voi dezvolta acolo. proiecte reunite sub numele wvz- gndesc cum folosesc lucrurile din lor lumi care sunt premisele de la care lucreze cu ei. Mai important dect ceea Bcontexte mi exteriorizez fotografia ca -i creez medii inedite mult mai interesant mai plin de magie comuniunii -ul primit de la de invit adesea colegi -artei contemporane B INTERVIEWINTERVIU-ANUEL0ELMU0ENTRUADEZVOLTAALTERNATIVEESTENEVOIENUDESUBZISTENjCIDECONDIIIDECENTEgTa n z I m A u g u s tTanzQuartierdeSingelJudson ChurchxvvxvvBxvvvxvwwI g situation of the small but daring Romanian dance community.INTERVIUINTERVIEWwxvwxxvwxwzwz ca independent n Romnia n zona i- din ce n ce mai prezente chestiuni -nente. ntr-un alt proiect am ghidat grupuri mici de oameni printr-o drama-turgie care pornea de la public semi-avnd n vedere explozia mediului digi——-oameni de diverse etnii se ntlnesc Bartist mi proiectez propriul corp ct mai INTERVIEWINTERVIUwB–profitat.-cum ar putea fi remediate -B-contemporan a fost evacuat nu ne este gunele propuneri coregrafice sunt extrem gB ani dansul romnesc era mult prea -Contaminarea asta a avut puncte foarte – Bdezvolta alternative pentru a imagina –vfost un proiect organizat de Cosmin Manolescu . ——g cutremur n societatea spectacolului v-siderare chiar refuz al ideilor propuse sens larg a unor forme de teatru-dans mai v–doar cu forma care le-a consacrat iar g– o serie de evenimente n luna mai la xvwxaprilie. conti-Voi mai avea cteva spectacole n -ul meu gInterviuri realizate de iSTjZITEHNOLOGIATRASEAZjCADRULPROCESULUIDECREAIEPeter Greenaway -grafului posibilitatea de a folosi timpul prezent. Conceptul de spontaneitate nu -Bcircul un fel de recapitulare a originilor cum trebuie. Peter Greenaway un performer xwxvwwxwINTERVIUINTERVIEWwvfoto Luciano Romanonmperformance artist nlmm film experiment that relied on spontaneity immediacy the presence of the human body and the live exchange between the film medium and the audience. INTERVIEW-v- zvremurile tehnologiei analoge n care materialul se deteriora afectndu-i cali-demult.- film. n cei patru sau cinci ani n care am –din Soho care nu este numai cartierul industriei de film. n primii patru sau cinci ani am avut sarcini foarte modeste –Bfilmat Bolex cu arc cu film alb-negru de wwwBolex. Conceptul acela inevitabil care urmare foarte bine despre felul n care vvv INTERVIUwwfoto Luciano RomanowxINTERVIUINTERVIEW de la un element vizual de la o foaie –prezentarea produsului final publicului xvface cu imagini gata fixate nregistrate. transmiterea imaginilor n timp real. teatrului arhitectura lui devin un ecran — –B–cadrul unor limite pentru a putea fi -persoana care mpinge ntreg procesul 2OLULPRODUCjTORULUIESTESjFIEOOGLINDjPENTRUARTISTFranco LaeraBwzntr-una dintre bisericile din Romnia cinematografului de a spune o poveste numai cu wxvwyvde aur ale cinemaului -4EATRUL.OTTARALAARBICAN0IT4HEATREONDRA0REZENAUNEILUMIiCentrul Barbican n noiembrie anul –pentru a comunica un mod de a face -xvwvRacklin directoarea departamentului season last fall at Barbican Center in makes a full report of the event noting that this is the first important presence of the Romanian theater on the international stage in the last decade not in a festival but in a real confrontation Celebration the show directed by Vlad reflected both in the box-office and in the curator of Barbican International the Romanian theater thanks to the nlml9show to be presented in London.INOUTwyde teatru din cadrul centrului cultural wv-lui de public. –Bpublic pe trei laturi ale sale. Jucat zece spectacolul s-a dezvoltat ntr-un cres-cendo continuu devenind att un Critica de specialitate a celor mai mari -drumul de la depresie la confruntare n ensemble ultimately becomes the key NIVERSAREAEUNEXEMPLUPERFECTDEEXCELENTSPECTACOLDEACTORIEToni RacklinInterviu realizat de iINOUTwzntr-un mic studiu psihologic ansamblul -teatrul romnesc. vsingurul produs cultural romnesc care xv-tegii artistice pe termen lung.xvwv- -cole de anverguri diferite dar -xvvz-publicul un text familiar prezentat pe care publicul londonez nu o mai fel nct transferul spectacolului dintr— –pretare diferit a deschis publicului brita-nic prin intermediul unei culturi diferite -cu restul lumii.z -creeze prin intermediul actorilor. B era extraordinarul spectacol cu wOmar Porras the South-American rank Wedekinds century old Spring sm approaches Wedekind with freshness and imagination.wv de Wedekind -ravagiile sale ntr-o societate ncorseta—-despre spectacolele montate din -wvenit de departe. –nente ntre mai multe culturi. Vin din -INOUTwstrada.wwzde dans modern la Bogota unde a lucrat Mnouchkine care-l fascinase cu fonda propria sa companie Malandro. -sauBvwxvwwatunci unde forfoteau mai multe trupe -dia delle arte sau de teatru balinez. n contemporan. Bwzwvyfoto Marc VanappelghemOmar PorrasNjZDRjVANULSUDAMERICAN IVISULUNEINOPIDEPRIMAVjRj clipelor fugare un teatru care aducea Bwv-rolul principal din apoi -ul lui Marlowe sau va continua tehnica aceasta a distribuirii —–zor din nevoie spune el sau mai bine zis firesc al grupului. Vine din teatrul gestual dar are o prefe—sublima ceea ce este imagine ce e Bintervin alte accessorii apropiate – momentul final cnd actorii se vor deba-surprinde de la primele imagini este se pot nscrie diversele semne ale spec-tacolului cruci albe de cimitir n final. umbre misterioase unde cei doi adoles—-lesc pe zid chipul contorsionat al cele–g-lui replicile Omului mascat sunt distri-buite tuturor membrilor trupei care vin -Magia s-a terminat dar tulburarea BxvwxxvvINOUTwfoto Marc Vanappelghem5NDERTHE2ADAR2EZISTENjPRINTEATRUBwx-torul evenimentului care deschide anul -1. Anul 2011 se nche-vouvroUvvvUuvvuvvuvouUoPvouvPvoUovrovvvovUvuvuPvXovvvvvZUvoovlooovvoro-ouUoXZooovvovvouvuvouvPuuuvvuvXCaracterul contemporan al spectacole-profund atinse de stamina dezbaterii wxvwwwxwwxvwxnlmnJ exciting month of the year for contemporary performance buffs. discusses this years trends and highlights most notably the increased political awareness of the theater scene. Squads invasion of the streets in Super staging of In the Solitude of Cotton formelor diverse prin care noile —xvwxcrearea spectacolului poate mai mult dect oricnd nevoie de -B INOUTwxvv—reciproc pentru ca n scenele finale -w-Occupy Wall Street. nainte de final n ni se face cu -INOUTxvwwB-saltul iar pe ecranul din spatele scenei -wvwxvv-nal Scene din anumite zile care le-au –du-se strecura printre cei ce iau parte la -privi exponatele dintr-un muzeu. Ceea –wva descoperi a cui este aceasta i va incorporate n ceea ce spune naratorul. -pe care cel care face un eventual rezu-Cteva dintre scene vorbesc chiar despre imposibilitatea descrierii unei -celebru regizor de film comisionat de artistice.-realizarea spectacolului unul dintre cei patru performeri se un proiect eroic – anume de a salva pe artistic via intermediarul tehnologie ci a fost filmat chiar nainte de nceperea performerilor avem parte doar la aplau-scenele virtuale ale viitorului.comportament spune de fapt dealerul Bvoalat metaforizat insinuat n specta—toate straturile de cuvinte ale textului. schimb accelerat de mingi de ping-mereu pentru un nou spectacolw ygndit un spectacol mamut n care milionara Claire Zachanassian din Vizita multe dintre aspectele sale. imensei structuri metalice care ntruchi—-frunte cu Maia Morgenstern.scenele de grup ele fiind n opinia mea -momente de dans care devin puncte de 6IZITABjTRhNEIDOAMNEILUSTRARESCENICjiB— –problemele ridicate de piesa lui xvwxde dimensiunile sale de spectacol Overshadowed by its spectacular stage design the production is a mere play. CRONICA DE TEATRU THEATER REVIEWw Mazilus staging of When She written by Martin Sherman. With Maia Morgenstein in the title role the play strange marriage with the Russian poet financial penury and philanthropic intentions. Maia MorgensternFAjsNFAjCUSADORAUNCANeste un profesionist al scriiturii dramati—–re elan creativ care o cuprinde pare o -interpretat de dansatoarea Monica — coregrafice.-suflet ce se zbate ntre nfrigurarea dect un simplu artificiu teatral. n inter-pretarea lui Mihai Smarandache att –uneori tensiunea dintre cei doi provo–interpretarea Maiei Morgernstern trans-B-Maiei Morgenstern. iCRONICA DE TEATRU THEATER REVIEWxvfoto Bogdan ChesaruW Boy in the Last Row directed by unravels the ethical dimensions of the centered on a student encouraged by his professor to develop writing talents by exploiting the life story of a wealthy fellow student. unul dintre cele mai complexe texte contemporane ce au nregistrat de —– Bscenografia cuplului Cenean Caragiu. –Bcomplexitate numai n anumite momen–ndeaproape.jIATULDINULTIMABANCj la BrechtCRONICA DE TEATRU THEATER REVIEWixw–diferite ale carierei este fundalul pe care n apar reflexii asupra contemporane oscilnd perpetuu ntre –i C Room is a meditation on the contemporarys actor condition a poetical evocation of the lives of four actresses in a provincial theater. Cabina artistelor FELIIDEVIAj-spectacolului sunt cele n care regizorul -favoarea imaginii teatrale. Coca Bloos B– propria-i vulnerabilitate. gultra-cunoscut expunndu-i vulnerabili-teatrale.-le abordate de dramaturg multe aflate —total cu meseria pe care o fac.CRONICA DE TEATRU THEATER REVIEWxxPROMO Reviewing the dance and theater piece Carmina Burana after Carl Orff s scenic cantata playing at the shows boundary crossing between choreographer Carmina Burana finds at the intersection of dance and theater the expression of Orff s mingling of the human with the divine.ARMINAURANA de la petrecere la trecere de Carl Orff. Viziunea sa se spri-yv—spectacolul. B—–nea pentru vreun reprezentant al speciei -ei. Iar a porni roata timpului n fapt o -re att la un celebru reper artistic –Bdect interesul de laborator comparabil petrecere a B -respectiv duete sau triouri pe care le fac explozii de erotism. Mai pot fi grupuri spatele evantaielor supradimensionate. g–Bpe-trecerea omului prin lume n cursul dispare. -este formula prin care le aduce mpreu-trecerenoroc.CRONICA DE TEATRU THEATER REVIEWxzPROMOCRONICA DE TEATRU THEATER REVIEWxfinanciar oferit de aceasta. Singurul icompany of four women – Lia Obretin and Ilinca Manolache – demonstrate that actors are the only thing needed to make theater. On a text written by Lia Bugnar and declaration of independence from state institutions. 4EATRULNUESTEOCLjDIREprintr-un simplu declic travestiul tocmai pentru a-i reaminti spectatorului simple pretexte pentru creionarea unor trebuie luat literal fiind vorba de o PROMOCRONICA DE TEATRU THEATER REVIEWxo lorentina Bratfanof writes about her experience of initiative exploring the intersections between theater ILMULPESCENjhNDSCENAdevine platou de filmareBggmult camera poate da valoare unor Ba am avut parte de o n sala n publicul masterclassului erau vzv tenor la interpretarea ariei a doua – ntlnirea dintre cei doi plece.n acest context au fost trase cteva Basupra masterclassului Leontinei Byvcteva ori m-a ntrebat 34e pentru Bse uita la nimeni nu era acolo pentru nimeni nu vorbea cu nimeni se afunda plecat eu mai avea doar cteva pagini de citit. Cel mai interesant de observat a fost echipa de filmare a performat pentru m-am mai concentrat la masterclass am wxvfixate pe care le executau iar n momentele n care nu se filma sala din culisele scenei regizorul script regizorului care se duceau la pian spre fiecare cablu. Oamenii din echipa de filmare au devenit de un platou de filmare. CRONICA DE TEATRU THEATER REVIEWC Viskys I Killed my Mother playing at resident dramaturg at the Hungarian writes about the impact of totalitarianism on the lives of ordinary people in Romania with a characteristic gentleness empathy and poetical flair. Bernadettes story a Roma orphan growing up in a hostile world is beautifully and emphatically delivered by director Karin Coonrod. -xvscriitorului. cuvnt cheie pentru definirea scriitoru-scrie despre teme extrem de sensibile monologul lui original o femeie care a trecut prin iadul comu- are n despre care scrie. -poezia se traduce prin corporalitate cum este Karin Coonrod rezultatul e demn de tot interesul. Regizoarea Karin dinainte de a-l fi ntlnit pe autorul Ciulei n anii cnd acesta a predat la wn spectacolele shakespeariene care i-au adus succes de-a lungul timpului culmi-nnd cu xvwwdimensiunii corporale a spectacolului expresie ce definesc stilul regizoarei. n despre the athletic side of prin corporalitatea actorilor ce se inte-gra firesc n contemporaneitate.Spectacolul produs wwfelului n care politicul temei se mbina BMelissa Lorraine Hawkins este interpre—se elibereze complet de trecut ntor-Livingston n rolul lui Clip sufletul-pere-fizic implicnd o energie ce devine fragil al ntregului spectacol cei doi se – –xUDELICATEEDESPRESUFERINjfoto Raphaele Shirley and staged in collaboration with document of the Securitate the made script is only a small fragment out of the thousands of pages a kilometric mutqdiscussion held at the Communist the shadow character listening to and bearing marks of omissions corrections and side notes is at crossroad between reality and fiction itself and questions the possibility of faithfully reconstructing mutq not forcing the audience into one before each show the actors with the four roles switching those roles during performance and allowing the audience members to sit wherever they chose and to change their position at will.ESPREOPOSIBILjARHIVjPERFORMATIVjX mm din Y kmBxvvrealizarea spectacolul Sold Out un xvwvBwvwpentru spectacolul X mm din Y km a ESEUyv339continuat n Romnia prin studierea n cele trei luni de documentare. M-a sau de un nebun comic involuntar. ESEU339ywdin care am putea surprinde acel mecanism ce a mpletit realitatea cu acest trecut recent Volumul vvwvvvvxvwvprivit de zeci sute de ochi ascultat de de fiecare n parte altfel transcris n diferite stiluri interpretat imortalizat n Eu fiul lor este unul dintre cele mai acreditat de la prima ntlnire le-am de la zero ce ar putea cuprinde un dosar. materiale selectate stenograma weste un exemplu foarte clar de xwBproiectului nu a fost aceea de a realiza o zgomotul mediatic. cerem drepturile de autor editurii care a publicat de Securitateincluse n volumul publicat de editura xwincursiune n realitatea de dincolo de BESEUyx339un scenariu de teatru propriu-zis ne-am scenariu ready-made. Stenograma chiar scenariu clasic de teatru sub numele Bfoarte trziu motivul pentru care Ct despre conflict acesta este… de mult dect evident. de un scenariu clasic sunt lucruri mult mai importante dect ceea ce l apropie. n primul rnd acele nume nu sunt ale ywde teatru n care avem o negociere n lemn al epocii pare a fi adresat unei vcadru foarte restrns pentru ca public la alteori mai subtil. Cele mai clare ystenogramei erau trimise n mai multe gESEU339yyunui cabinet ori al altuia se punea la spus dar nu au fost transcrise deloc Cnd xvxvcare stau pe la tutungerie pe la au mai fost transcrise. gverdict ce s-ar fi putut comunica printr-o arhive de kilometri de hrtie. n final am ulterior inclusiv posibilitatea de a alege acesta unul dintre cele mai importante momente ale construirii proiectului. Criteriile au fost devotamentul pentru un asemenea tip de proiect realizat n yxzvvyzB wwg Balegerii de a avea un singur interpret ESEUyz339tot de scenariul original n textul spune textul am imaginat diferite feluri n care cuvintele au fost spuse n care teatrale a sentimentului pe care l-am ntmpla orice.obsesive ale regiei de teatru din secolul Bpoliticienilor oportunismul w Spre deosebire de textele clasice care au fost n primul rnd contemporane cu w Xmm din Y kmXmm din Y Km wxvwwwx Concept videoicte ori vedeam symbolul anarhiei Silvia Calderoni n spectacolul compani-ei Motus intitulatthe Radar politic n efortul membrilor companiei Binventivi membrii Motus primesc –politic de la Bertold Brecht la grupul ESEU339yESHUMAREATEATRULUIPOLITICSAUsNVIEREANTIGONEIxploring the impulses and influences animating Motus Companys work finds traces of a distinctly contempora-programmatic political platforms the Italian company layers performative practices that explode the significance of the murder of fifteen year old boy ESEUBacestui spectacol proiectul conclude tetralogia. Ideea de la baza xvvtimp ce Motus ncepea explorarea Badolescentul de cincisprezece ani -valuri recurente de proteste stradale. n Bxvwv-xvvB mpa-interviuri. n afara ctorva extrase de -membrii Motus n timpul excusiei lor n B-fragmente din interviuri cu atenieni cu materialul vizual combinnd repor–B-cu publicul. Cei patru descriu proiectul Steinegger se ntinde pe spate cu capul -mpletirea elementelor vizuale dialogu-lui informativ scenelor de reconstituire —-lucru. ntr-un interviu proiectat pe ecra-de decor pe timpul ntregului spectacol Imaginile sunt proiectate de pe un simplu aparat conectat la un laptop 339yESEU339y demistificate. –caracteristic ca stil companiei Motus. Spectacolul se deschide de-altfel cu -cultura youth underground mnie sau ntr-un interviu oferit revistei –teatrului politic aspirnd spre factual estetismul inerent artei formal -tic a renegat estetismul pentru a crea a spectacolului e tocmai negocie–fibra spectacolului alunecnd ntre –e teatru docu–wyvv-tiparele teatrului documentar. Structura docudramelor care de obicei pun n performative distrugnd iluzia unei perspective unice. —mai avem promisiunea unui trai asigu-pentru tineri pentru muncitori pentru eu Silvia vorbind cu voi oamenii din public sunt practici reminescente vvBxvwwteatrului politic radical care nu a mai uri comunitare. n contrast ultimele decenii istorice au fost caracterizate de -BBwwxvvwfost doar un moment incipient n pragul evenimente companii de teatru precum -bare noul val de teatru politic bate la Cu toate acestea fluiditatea structurilor B-Lipsa unui program politic lizibil de teatrul istoric poli-gapare ca o atitudine distinct contempo–ESEU339yESEU339ygggBimbold nu atrage critica actorilor. Respectul sugerat pentru opinii diver-Bregizoarea e nevoie pentru a avea ideea de gmult dect fapte concrete. a dat —-nu se ncheie cu gestul cathartic confortabili pe marginea scenei pentru Sarantopolou ncheie spectacolul. Cu -B-ce divergente reflectnd realitatea –efortul de a explora un singur eveni-xvvxvwxI Kantor interrupts the play to givedirectorial indications shifting frompassive observer to active participant and transforming the performance into a unique unrepeatable event that acquires an existential ginterference during a pre-show of without notice a simple prop a pair of gdifferent course to the whole sceneand reveals theaters existential confrontation of his or her ownidentity with the characters on stageruuvcvvouooooiUvuuvoocvuUvvoovuUuZuUvPovUuvvvX2vvvduvUuUooouoUuoovvooPvUviuvovuvovovuuv-voUZZovPuvvoPoiUuvouuvoXuvvoZUovPvvvoooXoovvvvvoUvuv-ovvuZovuoduvUiv Uoiiooovoo o -vUoooUivvoUvUUooUvvvU-ovuuvrvUUvoXuvouUPoovU-ouoovoiUvrPoovoUvoouooooPoUUUooZ-oPviooXDuvouUvv-ovUv-vvWvvovUriUvvvuoouvvvUUvoUouXcKouUvvco-vPoouidvuvvvvvvioUuuvovovUvovoPvUvvvUvoooUvPvvXvPovvouruvuuvovctooUtoovvuUvvvvovvUvPUvouuvPoooUUv-UcvoUu-uvrvorUvvoodvoCERCUL2442zvvUZovtoolvlUPvoUoovovvUcvZvUvuvooovrvvuvvUoovuuvvuuvoXoEvvvEv v vovcUvvcvooivvuvvcvoPovvoovooXsvoPUUvvouUUvvoPvu-ovUvuv-voXvoP-oUuvrvvvvUovuUvuuvouou-oXWvPoroUovvvoUUvoouvvUPZvviUvvPUoZuvrvcovvUovvuooX2vvvvvvovovoUouuuooooHeddaGabler sau rUnchiul VaniaUAniversareaoZtUuo UovvuvUuoooWovoivPovvvUvoouvvcv-uvvovvovvXovvUuuvo-vouvUvUoUo-vvPoUvvooUvvo-UvovovioUvuvWoo-oUcvouovWvoXWith the term participatory refers to artistic educationalprograms aimed at actively involving students in a critical and creative such programs promoted by Romanian theater institutions is contrasted with the engagement of young.POSTFORMAzw-accesoriu al programelor ci o compo-prin intermediul unor proiecte care leperformance-uri site-specific de filme –Implicarea prin metode creative nproiecte sociale este un proces de—Bunor festivaluri-proiect socio-educativ -un context specific de numire proprie a -n Romnia tinerii au n cea mai mareparte statutul de depozite de informa-g capa-Royal Court se ntlnesc anual cu sute-tici performative.-public. B -pa teatrului.constituie o prioritate a celor mai repre-zentative teatre din lume un model de -utilitatea acestui model wxx-xv AntigonnlMevocation of Romanian bornmunlhabit of creating havoc duringopening nights. Star of Charles beautiful actress counted amongst Jean Cocteaus version of the play by muntscript which is sometimes referred to as the first surrealist film.NINSORILE449342933.7zx cuw Cocteau e pierdut n modwwxyCocteau. Suferit intolerabil de sosullui Cocteau e ceva schematic atroce care a suprimat tot–costumele erau semnate de Coco pentru marele star al modei parizienele imaginez pe fiicele lui Oedip prostwwxv- dinyvwxxCocteau -paradoxal n ciuda unor nume ca criticile cele mai acerbe au venit din partea avangardei. Cei din grupul supra–considerat frivol definitiv mic burghez Sofocle condensat ntr-un act dar l-a-ascunde Corifeul care nu e altul dectgNINSORILE449342933.7zyxB-wxy-yla alte spectacole pe care le-am numixwvwywywiii unul din primele filme un alt mare scandal provocat dewxfilmului Suntem la-xvzabstract e departe de a reprezenta una -Bgmai departe Caut n scenariul pe carezxwwxwwxywxzwxwxde ordin estetic – filmul e superb o–xvvzdedicat avangardelor din secolul trecut wxx Sinvasion of the Broadway season recurrence of such a spiritual themeon the commercial stages points tointrospection and soul searching in-explorate de piesele de pe Broadway -ul teatral oferind o semnifica—sunt ntotdeauna suficiente pentru a faceCeea ce faceamerican.succes pe Broadway este familia america- —se n piesa lui Miller. Willy Loman comis —-n mediile artistice newyorkeze de unanume calibru.stagiune.Martin Luther King nainte de a fi asasi-wv piesele care au ca .79205zz- – are un farmec aparte revitalizat de noua central din wpoemelor metafizice ale poetului de secol doctori pentru un tratament agresiv de chimioterapie cu tot felul de chinuitoare comunice transformarea eroinei de la pe Broadway n atteaal abordate pe scenele comerciale ale Irina Ionescu traces the history and impact of London International mutm indelible mark on British theaterthrough its promotion of provocative performance and educational LONDON REPORTzw-wwxMarea Britanie era n recesiune iar arteleconform principiilor lui Margaret-B-ydescoperirea unor noi culturi sau comuni-wwxyxvvparticipare.teatrul e mai mult dect divertisment de importe temporar la Londra un teatru -social.v-acest gol plasndu-se permanent pe—-acest sens pot fi date de teatrul pirotehnicwvvvwyzv-asupra efectelor pe care le poate avea -yv–sau statementaestheticIrecount a polemic inflamed by wine over the ways in which theater canmake a statement about the worlds state of affairs. On one side of the debate stand Caragiale and artistryin general on the othernon-aesthetic politically and sociallyinvolved theater.a teatrului romnesc mi nu mai poate privi spectacole care nu auimplicare n real cotidian n prezent.Sunt de acord cu nevoia de a vorbipe care o presimt. Ca n attea alte -sensul nalt al cuvntului.-seanul meu sare drept n sus indignat prisma esteticiiului att de gCaragiale e tot mai ponosit de rvna cu -defileze n numele romnismului-al didactic exemplificnd pe el comicul viu teatrul participativ teatrul comuni—oricine poate deveni actor.organizare de poezie – de n acel REACTII ADVERSE OPPOSITE REACTIONSz–gBsfera artei teatrului iar unul extreem degg-glasul excedant al biruitorului meeu –g-ARPASxzwz zvywwxwzwwvvvwBanca x xvwxxPROMOwww.revistascena.rowimpactxvwweveloping the idea that theatermust represent the critical conscience of an era a directionmuulafter the collapse of communismthe difficult relation of contemporaryRomanian theater with thesurrounding reality. Obliged to enter a stage of self-evaluation todays theater must find the ways of inhabiting its new critical and educational role in society.VOICE OVERzde manifestare critic. Libertatea se ——-graful televiziunea au eliberat teatrul teatral este un act dramatic. Spre wHenri Wald publicate chiar la nceputulwv–unei epoci.-wWxwvwvVOICE OVERzurmare intelectualii romni privesc mai ales nspre trecutul interbelic conside–prezentul occidental.-dezmembrarea familiilor pauperitatea -le conflictele sociale generate de redi-mensionarea unor ntregi ramuri indus-ei abuzurile din interiorul familiilor astfel de probleme Cum le-ar putea televiziunii de exemplu-acest rol noului venit s-a spus acest-sul nu va mai fi n centrul acestui nouraport.ntr-un fel tot progresul tehnologic amping umanitatea spre noi culmi de-a permis aceste lucruri.raporturilor cu lumea. nchiderea n sine–n teatrul britanic sau cel german. OBaceste piese descriu probleme ale altor-probleme despre care teatrul romnesc-doar pentru moment.gexemplul unei atitudini critice care nu-contemporane cu care spectatorul ar contemporan. BShakespeare6798175121Lumea-i un teatru noi suntem actorii251725CU SPRIJINUL30 APRILIEora 19.00Teatrul ODEONHAMLETRegia Nikolay Kolyada2 MAIora 19.00Sala ArCuBOR DE OTELLORegia Eugenio Barba1 MAIora 18.00Teatrul BULANDRAR0.0J6-5Regia Oskaras Korunovass the artistic manager of theballet company attached togrewarding the companys efforts andgto terminate the continuation of her gVOICE OVERwPromovarea Artei dobndirea unei perspective complexe-ca manager artistic al companiei de Introducerea n repertoriul curent al -ca lui Steve Reich creat de Jiri Kylian considerat un geniu al coregrafieidansului.-varea repertoriului baletelor clasice a creat n timp echilibrul necesar ntre obiectivele strategiei repertoriale. n lung ul anilor au scris istoria acesteicompanii n paralel cu dezvoltarea uneiCamelia Soare.–asemenea organizarea pentru prima-avut-o la dezvoltarea dansului n lumeal acestuia. -ca lui Steve Reich creat de Kylian i-aadus companiei de balet un plus de vizi-acesteia.-te pe de-o parte au deschis noi -nitatea de a avea acces la valorile culturiig-meu de management a fost stopat deBw-B–lui dar spune foarte multe despre lipsa de acoperire a celui care emite discursul -nat n acest caz de un efort nspre y-cere un efort mai mare. Lucrurile ar -seze cu att mai mult. mult.z-comentariile la fel de atent ca artistul. inevitabil nivelul operei artistice ntr-un nostalgie n articole de care se se auto-distribuie n centrul discursului critic acesta este distorsionat profund. —membrii echipei de autori despre proce-sul de lucru acestea sunt lucrurile care ntr-un moment n care ontologia mai practici artistice se aude tot mai des demonstra utilitatea mai mult dect complicat de numeroasele planuri cu onest.EDITORIALx
Pentru a va oferi o experienta de navigare mai buna acest site foloseste cookies.
Daca esti de acord cu acestea, inchide aceasta notificare sau afla mai multe despre setarile cookies aici | OK, inchide